Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Patru din zece români sunt nemulțumiți de calitatea serviciilor oferite de companiile din România

Ziarul de Vrancea
2 mai 2018 1083 vizualizări

 "Cred că românii încep să fie din ce în ce mai atenți la calitatea produselor și serviciilor pe care le cumpără”, arată un studiu

43,5% dintre români se declară nemulțumiți de calitatea serviciilor oferite de companiile din România și de experiența lor în interacțiunea cu acestea, potrivit unui studiu realizat de UP! Your Service. Alți 42,8% dintre români susțin că au avut, în general, experiențe bune în relația cu furnizorii de produse și servicii cu care interacționează, iar 11,1% se declară foarte mulțumiți de calitatea serviciilor, însă numai 2,6% dintre respondenți spun că au beneficiat de o experiență excepțională în relația cu companiile din România. 66,3% dintre români spun că atunci când interacțiunea cu o companie și calitatea serviciilor de care beneficiază sunt sub așteptări vor alege să cumpere produse similare de la o altă companie cu o calitate mai bună a serviciilor, iar 61% povestesc și familiei și prietenilor despre experiența negativă. "Cred că românii încep să fie din ce în ce mai atenți la calitatea produselor și serviciilor pe care le cumpără. Dacă în urmă cu câțiva ani erau interesați doar să obțină un produs sau un serviciu într-un termen cât mai scurt, acum analizează și compară mai mult opțiunile oferite de piață și, de cele mai multe ori, ’taxează’ un furnizor de servicii sau produse care nu și-a îndeplinit promisiunea inițială”, spune Elena Călin, director general al UP! Your Service România. În ultimul an, 42% dintre respondenți spun că li s-a întâmplat să achiziționeze produse sau servicii de la o companie și să renunțe la ele din cauza calității slabe a serviciilor, iar 39% au declarat că iau în calcul schimbarea furnizorului imediat după prima experiență negativă. Mai mult, 45% spun că, într-o astfel de situație, fac reclamații la nivelul companiei sau chiar la autoritățile competente (27%). În schimb, doar trei din zece români povestesc întotdeauna celor din jur despre experiențele excepționale pe care le au în relația cu o companie, iar 39% fac acest lucru frecvent. “Doar experiențele foarte bune și experiențele excepționale creează loialitate în rândul clienților, iar în bătălia pentru fiecare client și pentru creșterea vânzărilor, această loialitate contează. Peste 43% dintre români spun, însă, că sunt nemulțumiți de calitatea serviciilor de care beneficiază, ceea ce se traduce într-un risc de pierdere a clienților și chiar de pierdere a angajaților care interacționează cu clienții, indicatori între care există o corelație puternică”, subliniază Elena Călin. Unul din doi români consideră că experiența pozitivă în relația cu o companie este puternic influențată de atitudinea angajaților cu care interacționează Pentru a oferi servicii excepționale clienților, o companie trebuie să aibă angajați care dau dovadă de grijă și respect în interacțiunea cu clienții, criteriu considerat cel mai important de 57,2% dintre românii care au participat la studiul UP! Your Service. Totodată, compania trebuie să prezinte clar și transparent toate informațiile despre produsele și serviciile pe care le oferă (44,6%), să răspundă rapid la întrebări și reclamații (39,8%) și să dea dovadă de onestitate, asumându-și responsabilitatea atunci când apar probleme în interacțiunea cu clienții (35,7%). La fel de importantă pentru a putea oferi servicii de calitate clienților este, pentru 30% dintre respondenți, și experiența facilă de achiziție a produselor și serviciilor companiei. Un sfert dintre români spun că mai puțin de una din zece companii de la care achiziționează produse și servicii în mod curent le oferă o experiență a clientului excepțională. Lipsa interesului companiilor pentru satisfacția clienților este principalul motiv care împiedică companiile să ofere o experiență ideală acestora, cred 59% dintre respondenți, urmată de problemele legate de personal.

România are 72.870 de multinaționale

u cele mai multe fiind controlate din Germania și Franța

În România, în anul 2016, au fost identificate 78.181 de grupuri de întreprinderi, din care 5.311 rezidente și 72.870 multinaționale (271 controlate din interior, respectiv 72.599 controlate din străinătate), arată datele comunicate miercuri de Institutul Național de Statistică (INS). „În anul 2016, din totalul grupurilor de întreprinderi identificate în România aproximativ 7% erau rezidente, peste 90% dintre acestea fiind constituite din două sau trei unități legale. Raportat la ponderea numărului de salariați, majoritatea subgrupurilor de întreprinderi din România sunt controlate din Germania, Franța și Italia”, se arată într-un comunicat al INS. Cea mai mare parte a grupurilor de întreprinderi din România activează în domeniul comerțului, construcțiilor, industriei prelucrătoare sau activităților profesionale, științifice și tehnice. În anul 2016, repartizarea grupurilor de întreprinderi din România pe activități economice, la nivelul secțiunilor CAEN Rev.2, arată că majoritatea acestora își desfășoară activitatea în: secțiunea G - Comerț cu ridicata și cu amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor - 35% din totalul grupurilor de întreprinderi; secțiunea F - Construcții - 11% din totalul grupurilor de întreprinderi; secțiunea C - Industria prelucrătoare 11% din totalul grupurilor de întreprinderi; secțiunea M - Activități profesionale, științifice și tehnice - 9% din totalul grupurilor de întreprinderi; secțiunea L - Tranzacții imobiliare - 8% din totalul grupurilor de întreprinderi. „În anul 2016, din totalul grupurilor de întreprinderi multinaționale străine identificate în România, 13.867 sunt grupuri controlate de persoane juridice străine, iar 58.732 sunt grupuri controlate de persoane fizice străine”, se mai arată în comunicat. Rezultatele anului 2016 indică faptul că, în funcție de ponderea numărului de salariați, pe primul loc se află subgrupurile de întreprinderi controlate de persoane juridice sau persoane fizice din Germania (17,1%), pe locul doi sunt cele controlate din Franța (12,7%), iar pe locul trei sunt cele controlate din Italia (10,0%). În funcție de ponderea numărului de salariați în total grupuri de întreprinderi multinaționale controlate din străinătate, subgrupurile de întreprinderi controlate din Germania predomină în secțiunea C - Industria prelucrătoare (9,5%), în secțiunea G - Comerț cu ridicata și cu amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor (2,9%), și în secțiunea M - Activități profesionale, științifice și tehnice (2,3%). În privința subgrupurilor de întreprinderi controlate din Franța, 6,2% se regăsesc în secțiunea C - Industria prelucrătoare, 2,6% în secțiunea G - Comerț cu ridicata și cu amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor. Iar subgrupurile de întreprinderi controlate din Italia domină în secțiunea C - Industria prelucrătoare (6,4%).

Rata șomajului a fost în martie de 4,5%, un nou minim istoric

Rata șomajului în luna martie a acestui an a scăzut cu 0,1 puncte procentuale, până la 4,5%, față de cea înregistrată în luna precedentă (4,6%). Rata șomajului la bărbați a fost însă cu 0,8 puncte procentuale mai mare decât la femei, arată datele transmise miercuri de Institutul Național de Statistică (INS). Rata șomajului reprezintă ponderea șomerilor în populația activă. Numărul șomerilor (în vârstă de 15-74 ani), estimat pentru luna martie a acestui an, a fost de 415.000 persoane, în scădere față de luna precedentă (419.000 persoane), dar și față de aceeași lună a anului anterior (472.000 persoane). În cazul bărbaților, rata șomajului a depășit-o cu 0,8 puncte procentuale pe cea a femeilor, valorile fiind 4,9% în cazul persoanelor de sex masculin și 4,1% în cazul celor de sex feminin. Pentru persoanele adulte (25-74 ani), rata șomajului a fost estimată la 3,4% pentru luna martie (3,8% în cazul bărbaților și 2,8% în cel al femeilor). Numărul șomerilor în vârstă de 25-74 ani reprezenta 69% din numărul total al șomerilor estimat pentru luna martie din acest an.

Dacia și uzina de la Mioveni împlinesc în acest an 50 de ani de activitate

Dacia și uzina de la Mioveni împlinesc, anul acesta, 50 de ani de existență, iar în lunile următoare compania va marca aniversarea printr-o serie de evenimente organizate atât la uzina Mioveni cât și în țară, arată un comunicat al companiei. „Dacia a cucerit clienți din 44 de țări prin modele atractive, de calitate, la cel mai bun preț. În urmă cu 50 de ani, în apropierea comunei Colibași (în prezent, cartier al orașului Mioveni) se derulau ultimele lucrări de amenajare ale Uzinei de Autoturisme Pitești. Complexul industrial, construit în urma colaborării cu Renault, avea să înceapă în curând producția primelor automobile, marcând astfel nașterea uneia dintre cele mai cunoscute și îndrăgite mărci românești - Dacia”, potrivit comunicatului. Reprezentanții Dacia spun că de-a lungul timpului, de la fabricarea primului model, compania a trecut prin mai multe transformări, a cunoscut etapa de creștere și de optimism a anilor '70, a trecut peste criza economică din anul 1980 și a reușit să depășească dificultățile și climatul de incertitudine al secolului trecut. „Preluarea de către Groupe Renault, în 1999, reprezintă începutul unei noi etape pentru marca Dacia și pentru uzina de la Mioveni. Aflată în centrul unui program ambițios de dezvoltare a unei game de vehicule moderne, menită să asigure accesul la mobilitatea auto pentru un număr cât mai mare de oameni, Dacia este simbolul modelelor atractive, de calitate, la cel mai bun preț”, menționează compania. Dacia anunță că platforma de la Mioveni s-a dezvoltat și ea de-a lungul timpului. „Uzina de vehicule, cu o capacitate de producție de 350.000 de unitați pe an, Uzina Mecanica și Șasiuri, centrul logistic de mare complexitate, cât și activitatea de inginerie de înalt nivel, asigură o contribuție importantă la economia județului Argeș și a României”, spun reprezentanții Dacia.

Numărul autorizațiilor de construite a urcat cu aproape 10%

În perioada ianuarie-martie 2018 s-au eliberat 8.117 autorizații de construire pentru clădiri rezidențiale, în creștere cu 9,4%, față de perioada corespunzătoare a anului precedent, arată datele comunicate miercuri de Institutul Național de Statistică (INS). „Creșteri s-au înregistrat în următoarele regiuni de dezvoltare: Vest (plus 269 de autorizații), Sud-Vest Oltenia (plus 199), Sud-Muntenia (plus 158), Nord-Est (plus 47), Centru (plus 30) și București-Ilfov (plus 12). Scăderi au fost în regiunile de dezvoltare Sud-Est (-9 autorizații) și Nord-Vest (-6)” se arată într-un comunicat al INS. În luna martie 2018 s-au eliberat 3.383 autorizații pentru construirea de clădiri rezidențiale, din care 65,7% sunt pentru zona rurală. Distribuția în profil regional evidențiază o creștere a numărului de autorizații de construire eliberate pentru clădiri rezidențiale de 658 de autorizații. Cele mai importante creșteri s-au înregistrat, în martie față de februarie, în următoarele regiuni de dezvoltare: Nord-Vest (plus 149 de autorizații), Nord-Est (plus 130), Sud-Muntenia (plus 112) și Sud-Est (plus 111). Scădere a fost în regiunea de dezvoltare București-Ilfov (-46 de autorizații). Potrivit INS, în luna martie 2018 față de aceeași lună a anului precedent se remarcă o scădere a numărului de autorizații de construire eliberate pentru clădiri rezidențiale (-106 autorizații), scădere reflectată în următoarele regiuni de dezvoltare: București-Ilfov (-184 de autorizații), Nord-Est (-62), Sud-Est (-44) și Nord-Vest (-10). Creșteri s-au înregistrat în Vest (plus 98 autorizații), Sud-Vest Oltenia (plus 41), Sud-Muntenia (plus 33) și Centru (plus 22). În terminiologia statisticienilor, autorizația de construire constituie „actul de autoritate al administrației locale pe baza căruia se asigură aplicarea măsurilor prevăzute de lege referitoare la amplasarea, proiectarea, executarea și funcționarea construcțiilor”.

Tesla are din nou probleme. I se cer două miliarde de dolari

Testa a fost dată în judecată de startup-ul Nikola Motor, producător de camioane electrice pe bază de hidrogen, care îi cere peste 2 miliarde de dolari pentru că i-ar fi încălcat brevetele, transmite MarketWatch. În procesul intentat marți la un tribunal din Arizona, Nikola susține că Tesla a copiat designul camioanelor sale, prezentate prima oară de Nikola în mai 2016. Potrivit documentelor, Nikola a trimis Tesla, în noiembrie 2017, o scrisoare de avertizare în care a enumerat asemănările dintre camionul Tesla Semi și propriile sale camioane semi, între care parbrizul, ușile și aspectul aerodinamic. Nikola s cerut Tesla să amâne prezentarea publică a camionului Semi până la rezolvarea problemelor legate de încălcarea brevetelor. Tesla nu a răspuns, iar Elon Musk a prezentat camionul la un eveniment organizat la Hawthorne, California, pe 16 moiembrie 2017. Nikola afirmă că Tesla a provocat confuzie pe piață cu camionul Semi și i-a afectat capacitatea de a atrage investitori și parteneri. Daunele de peste 2 miliarde de dolari solicitate de Nikola sunt echivalente cu creșterea capitalizării bursiere a Tesla după prezentarea Semi.

Indicele Robor la trei luni a crescut la 2,47%

Indicele Robor la trei luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a screscut la 2,47%, cea mai mare valoare înregistrată începând din octombrie 2014, potrivit datelor publicate miercuri de Banca Națională a României (BNR). Robor la trei luni este indicatorul principal în funcție de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei. Miercuri, indicele Robor la trei luni a atins pragul de 2,47, cea mai mare valoare începând din 23 octombrie 2014, când a fost 2,48%.  Totodată, valoarea indicelui Robor la șase luni, în funcție de care se calculează dobânzile la credite ipotecare, este 2,57%. Banca Națională a României (BNR) a decis, miercuri, 4 aprilie, menținerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 2,25% pe an.

Apple a surprins analiștii cu rezultate peste așteptări

Apple a raportat marți rezultate peste așteptări în al doilea trimestru fiscal, cu 52,2 milioane de iPhone-uri vândute și o creștere surpinzătoare a vânzărilor de dispozitive în China, de 21% față de aceeași perioadă a anului trecut, relatează Reuters. Compania americană a anunțat și o nouă răscumpărare de acțiuni, în valoare de 100 de miliarde de dolari. Furnizori din întreaga lume avertizaseră că Apple are probleme cu vânzările de iPhone-uri, amplificând îngrijorările că compania cunoscută petru computere personale, tablete și smartphone-uri a devenit prea dependentă de iPhone-uri. Apple a vândut 52,2 milioane de iPhone-uri în primele trei luni ale acestui an, apropiate de estimarea analiștilor de 52,3 milioane de telefoane și peste cele de 50,7 milioane de unități comercializate în urmă cu un an. Compania a răscumpărat în perioada raportată acțiuni în valoare de 23,5 miliarde de dolari și a anunțat că va majora dividendele cu 16%, față de o majorare de 10,5% efectuată în aceeași perioadă a anului trecut. Analiștii consideră că accentul mare pus de Apple pe răscumpărări va urca prețul acțiunilor, dar unii dintre ei au criticat faptul că banii nu vor fi folosiți în alte scopuri.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.