Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Mai mult de jumătate dintre angajați se plâng că patronii nu sunt interesați de starea lor mintală

Ziarul de Vrancea
1 dec 2019 1516 vizualizări

Angajații se plâng de faptul că primesc prea multe sarcini, sunt supuși unui număr mare de ore suplimentare sau din cauza stilului dictatorial al managerilor

Mai mult de 53% dintre angajații din România sunt de părere că firmele la care lucrează nu acordă deloc sau foarte puțină importanță stării lor mentale și emoționale, iar 7 din 10 angajați se plâng că managerii lor nu le oferă suport și feedback constructiv, potrivit unui un studiu efectuat în luna noiembrie de compania de market research 4Service Group România. Studiul este axat asupra problemelor emoționale și a stării mentale a angajaților la locul de muncă și arată că factorii de stres reclamați de respondenți sunt în mare parte aceiași, iar eforturile companiilor pentru a asigura un mediu plăcut și o stare emoțională pozitivă pentru angajați nu sunt percepute a fi foarte mari. ”Întrebați care sunt cei mai mari factori de stres cu care se confruntă, o treime dintre angajații români au dat vina pe multitasking, urmată de orele suplimentare, volumul mare de muncă și presiunile venite din partea conducerii sau colegilor. 23% dintre respondenți acuză responsabilitățile și sarcinile neclare, dar și faptul că nu primesc feedback-uri constructive din partea managerilor sau că aceștia au un stil dictatorial de management”, se arată în studiu. Totodată, lipsa procedurilor clare și politicile nerezonabile de promovare au fost menționate în 21% din cazuri. Unul din 10 angajați români consideră foarte stresante conflictele cu colegii sau șefii, în timp ce 5 din 100 de angajați au menționat printre factorii de stres izolarea și plictiseala. În plus, 6% dintre respondenți sunt foarte stresați la job deoarece consideră că nu au aptitudinile necesare pentru jobul actual, potrivit studiului. Angajații români sunt de părere că nici companiile nu acordă foarte multă importanță unei bune stări mentale și emoționale la locul de muncă. ”Asta deși 8 din 10 angajați susțin că o stare psihică pozitivă a lor este foarte importantă și benefică pentru companie. Pe de altă parte, mai mult de 53% dintre angajați susțin că firma la care lucrează nu acordă deloc sau acordă foarte puțină importanță acestui aspect. Numai 12% dintre românii care lucrează într-o companie cred că firma lor e conștientă de importanța stării emoționale și mentale a angajaților săi”, se arată în studiu. Nici programele și măsurile pentru asigurarea unei bune stări mentale a angajaților nu par foarte populare printre companiile românești, din moment ce nu mai puțin de 76,8% dintre respondenții studiului au afirmat faptul că nu au beneficiat sau auzit ca firma să desfășoare asemenea programe. ”Chiar și serviciile de terapie psihologică par un lux pentru angajații români. 82% dintre respondenți spun că nu au avut posibilitatea de a discuta cu un psiholog la locul de muncă și nici nu știu ca firma să ofere posibilitatea aceasta sau măcar posibilitatea de a accesa prin companie un serviciu externalizat. Doar 8% dintre respondenți au acces la serviciile unui psiholog în cadrul companiei, acest lucru fiind valabil doar pentru cei ce lucrează în companiile mari”, se arată în studiu. Restul de 10% dintre respondenți au acces la servicii externalizate de psihologie. Totuși, întrebați dacă au avut posibilitatea de a discuta cu un terapeut, costurile fiind acoperite de companie, 91% dintre participanții la studiul efectuat de 4Service au răspuns negativ. Companiile acordă însă mai mare atenție aranjării spațiilor de lucru astfel încât să le facă plăcute pentru muncă. ”Procentul angajaților care sunt de această părere este de de 39%. Însă 36% dintre angajați spun că le place mult sau chiar foarte mult spațiul în care lucrează. Procentele sunt aproximativ egale, deoarece 32% dintre respondenți nu se simt bine în sediul în care lucrează, iar 31% au o atitudine neutră”, se arată în studiu. În privința activităților companiei, doar 20% dintre respondenți cred că eforturile companiei lor pentru a le asigura un bun confort psihic sunt eficiente, în vreme ce peste 53% le consideră puțin eficiente sau chiar complet ineficiente. ”Mai mult, 71% dintre angajații români susțin că managerii lor nu le oferă nici suport și nici feedback-uri constructive. Românii nu au o părere foarte bună nici despre modalitățile de promovare. Doar unul din 10 români e de părere că firma la care lucrează promovează o comunicare transparentă și încredere între conducere și angajați”, se arată în studiu. Totodată, românii nu au o părere prea bună despre locul de muncă atunci când vine vorba de sănătatea lor. Nu mai puțin de 7 din 10 angajați români cred că mediul în care lucrează nu este unul sănătos pentru ei din punct de vedere emoțional și mental. ”Un procent mai mic, dar deloc neglijabil de respondenți, 49%, nu au încredere că firma la care lucrează promovează echilibrul între muncă și viața personală și nici nu au văzut că firma depune eforturi pentru a asigura acest echilibru. Și peste 52% dintre respondenți au declarat că firma lor depune foarte puține eforturi, sau chiar niciun efort pentru a elimina discriminarea, conflictele sau hărțuirile la locul de muncă. Doar 23% dintre angajați, în special cei din companiile mari au văzut puse în aplicare astfel de politici”, se arată în studiu.

Majoritatea companiilor se pregătesc să-și suplimenteze numărul angajaților

u în medie, numărul angajaților este planificat să urce cu 11% în fiecare firmă care vizează angajări suplimentare

Peste jumătate dintre companiile din România (54%) intenționează ca, în 2020, să crească numărul de angajați cu 11% în medie, potrivit Barometrului de HR realizat de PwC România, care arată că cea mai mare cerere de noi angajați este în sectorul IT&C, urmat de industrie, auto și retail. ”Astfel, 91% dintre companiile din IT&C intenționează să majoreze numărul de angajați în medie cu 20% anul viitor. În industrie și auto, 71% dintre societăți vor să angajeze în medie cu 6,2% mai multe persoane și 50% dintre firmele din retail au nevoie de un plus de 6,4%”, arată un comunicat al companiei. Creșteri de personal au mai menționat 40% din companiile din sectorul de servicii financiare și 30% dintre firmele din farma. ”Estimările noastre arată că România are nevoie de încă un milion de angajați, în următorii cinci ani, pentru a obține o creștere economică medie de 3,5% anual. Așa cum știm, în ultimii ani, forța de muncă a devenit mai greu de găsit, existând riscul de a limita acest potențialul de dezvoltare a economiei. Din acest motiv, atât guvernul, cât și companiile ar trebui să se implice în programe de educație care să dezvolte competențele angajaților, în special pe cele digitale, tot mai solicitate de angajatori pe măsură ce noile tehnologii sunt adoptate pe scară largă”, a declarat Ionuț Simion, country managing partner, PwC România. Potrivit sondajului, cele mai multe poziții noi au fost create, în 2019, în zona Digital & Social Media, precum Chief IT Digital Solutions, Instructional Designer, Specialist social media, Digital & Multichannel Manager, Digital Manager, RPA Specialist și Online Manager. De asemenea, sondajul indică departamentele care vor fi cel mai afectate de automatizare, în opinia respondenților, respectiv contabilitatea, suportul IT, zona administrativă și cea de analiză financiară și de business. “Principalele provocări la care se așteaptă departamentele de resurse umane în 2020 vor fi fluctuația de personal și angajamentul redus, creșterea costurilor salariale, impactul digitalizării asupra forței de muncă și deficitul de forță de muncă. Utilizarea noilor tehnologii și automatizarea înseamnă competențe și poziții noi, fapt care începe să se reflecte în organigramele angajatorilor din România. Spre exemplu, majoritatea posturilor nou apărute în anul 2019 se află în zona de digital și social media”, spune Oana Munteanu, senior manager People&Organisation, PwC România. Potrivit Barometrului de HR, majoritatea respondenților se consideră pregătiți să facă față deficitului forței de muncă și costurilor salariale pe care le implică atragerea și creșterea numărului de angajați în anul 2020. Studiul HR Barometru a fost derulat de către PwC în luna octombrie 2019, pe baza informațiilor furnizate de 65 de companii participante. PwC este o rețea de firme prezentă în 158 de țări cu mai mult de 276.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri.

Rezervele valutare administrate de BNR s-au diminuat cu 1,09 miliarde euro

Banca Națională a României (BNR) a anunțat, luni, că rezervele valutare administrate de banca centrală erau, în 30 noiembrie, de 33,817 miliarde euro, cu 1,09 miliarde euro mai mici decât în 31 octombrie. Scăderea a avut loc în contextul în care, în noiembrie, BNR a anunțat, de 4 ori consecutiv, noi niveluri record pentru euro. Cel mai mare nivel anunțat de BNR a fost 4.7808 lei, în data de 21 noiembrie. Totodată, miercuri 27 noiembrie, euro a crescut pe piața interbancară și a depășit nivelul de 4,8 lei, stabilind astfel un nou nivel record. Băncile comerciale vindeau euro, atunci, și cu 4,9 lei. ”La 30 noiembrie 2019, rezervele valutare la Banca Națională a României se situau la nivelul de 33.817 milioane euro, față de 34.908 milioane euro la 31 octombrie 2019”; a anunțat BNR, luni. În cursul lunii au avut loc intrări de 1,891 miliarde euro, reprezentând modificarea rezervelor minime în valută constituite de instituțiile de credit, alimentarea conturilor Ministerului Finanțelor Publice (inclusiv sumele rezultate din emisiunile de obligațiuni pe piata internă în valoare nominală totală de 671 milioane euro), alimentarea contului Comisiei Europene și altele. Totodată, au fost ieșiri de 2,982 miliarde euro, reprezentând modificarea rezervelor minime în valută constituite de instituțiile de credit, plăți de rate și dobânzi în contul datoriei publice denominate în valută (inclusiv rambursarea emisiunii de obligațiuni denominată în euro a Ministerului Finanțelor Publice, în sumă de 1,573 miliarde euro) și altele. Nivelul rezervei de aur s-a menținut la 103,6 tone. În condițiile evoluțiilor prețurilor internaționale, valoarea acesteia s-a situat la 4,411 miliarde euro. Rezervele internaționale ale României (valute plus aur) la 30 noiembrie 2019 au fost de 38,228 miliarde euro, față de 39,400 miliarde euro la 31 octombrie 2019. Plățile scadente în luna decembrie 2019 în contul datoriei publice denominate în valută, directe sau garantate de Ministerul Finanțelor Publice, însumează circa 151 milioane euro.

OMV Petrom vinde patru benzinării ca să poată prelua ART Petrol

Consiliul Concurenței a anunțat luni că supune dezbaterii publice propunerile de angajamente formulate de OMV Petrom Marketing în vederea înlăturării îngrijorărilor concurențiale identificate în contextul preluării a opt stații de distribuție carburanți de la compania ART Petrol. Cele opt stații de distribuie sunt localizate în București și în județele Ilfov, Ialomița, Dâmbovița, Teleorman, Giurgiu și Argeș. ”Angajamentele propuse de OMV Petrom Marketing, pentru a elimina îngrijorările Consiliului Concurenței cu privire la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor, constau în vânzarea a patru stații de distribuție carburanți, împreună cu activele care contribuie la funcționarea curentă a acestora: în prezent, trei sunt operate de către Art Petrol (SDC Slobozia, SDC Potlogi, SDC Vasile Lascăr din București) și una de OMV Petrom Marketing, în orașul Alexandria (SDC Petrom 2 Alexandria)”, arată autoritatea de concurență într-un comunicat. De asemenea, OMV Petrom Marketing s-a angajat ca, pentru o perioadă de zece ani, să nu preia controlul asupra activității vreunei stații de distribuție de carburanți supusă vânzării. ”În urma analizei efectelor acestei tranzacții, autoritatea de concurentă a constatat că operațiunea poate conduce la consolidarea unei poziții dominante pe piața comercializării cu amănuntul de carburanți, în patru dintre cele opt piețe locale analizate, respectiv: București, Slobozia (județ Ialomița), Potlogi (județ Dâmbovița), Alexandria (județ Teleorman)”, mai informează autoritatea de concurență. Conținutul angajamentelor formulate de OMV Petrom Marketing sunt publicate pe pagina de internet a autorității de concurență. După analiza observațiilor primite, Consiliul Concurenței poate solicita părților modificarea propunerilor și poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor. Autoritatea de concurență va verifica îndeplinirea angajamentelor de către OMV Petrom Marketing. Consiliul Concurenței invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observații cu privire la angajamentele propuse de către OMV Petrom Marketing până la data de 6 decembrie 2019.

Numărul turiștilor este în creștere ușoară

Sosirile înregistrate în unitățile de primire turistică au crescut cu 1,2% în octombrie, față de aceeași lună din 2018, iar înnoptările au înregistrat un avans de 2,4%, potrivit datelor anunțate luni de Institutul Național de Statistică (INS). ”În luna octombrie 2019, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent, atât sosirile cât și înnoptările în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au crescut cu 1,2%, respectiv 2,4%”, se arată în comunicat. Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică în luna octombrie 2019 au însumat 1,08 milioane, în creștere cu 1,2% față de cele din luna octombrie 2018. ”În luna octombrie 2019, din numărul total de sosiri, sosirile turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat 77,9%, în timp ce turiștii străini au reprezentat 22,1%. În ceea ce privește sosirile turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o cei din Europa (74,1% din total turiști străini), iar din aceștia 82,4% au fost din țările aparținând Uniunii Europene”, se arată în raport. Înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică în luna octombrie 2019 au însumat 2,35 milioane, în creștere cu 2,4% față de cele din luna octombrie 2018. ”În luna octombrie 2019, din numărul total de înnoptări, înnoptările turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat 79,8%, în timp ce înnoptările turiștilor străini au reprezentat 20,2%. În ceea ce privește înnoptările turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o cei din Europa (72,9% din total turiști străini), iar din aceștia 82,4% au fost din țările aparținând Uniunii Europene”; se arată în raport. Durata medie a șederii în luna octombrie 2019 a fost de 2,2 zile la turiștii români și de 2 zile la turiștii străini. Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în luna octombrie 2019 a fost de 34,3% pe total structuri de cazare turistică, în creștere cu 1,2 puncte procentuale față de luna octombrie 2018.

Grupul Holzindustrie Schweighofer își schimbă numele

Grupul austriac Holzindustrie Schweighofer, una dintre mai mari companii de procesare a lemnului, a annțat luni că adoptă un nume și o imagine nouă și devine HS Timber Group, iar fabricile Grupului – cele trei fabrici de cherestea (Sebeș, Rădăuți, Reci) și fabrica de panouri din lemn masiv din România (Siret), împreună cu fabrica de cherestea din Germania (Kodersdorf) – vor funcționa sub numele de HS Timber Productions. Fabrica de panel din România (Comănești) va funcționa sub numele de HS Baco Panels. Grupul exportă în peste 70 de țări produse din lemn cu valoare adăugată mare, pentru industria mobilei și a construcțiilor. ”Schimbarea numelui nu afectează structura managerială, a acționariatului, independența și structura organizațională a grupului: HS Timber Group și, prin urmare, filialele HS Timber Productions și HS Baco Panels vor rămâne sub umbrela Evergreen Private Foundation (fosta Schweighofer Private Foundation). Gerald Schweighofer se va implica în continuare la nivelul grupului, va contribui cu expertiza și experiența sa în management și cu pasiunea sa pentru lemn”, precizează grupul. Schimbările pe care le presupune actualizarea numelui vor fi implementate în săptămânile următoare.

Indicele ROBOR la 3 luni a sărit până la 3,03%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut la 3,03%, cel mai mare nivel din ultima lună, potrivit datelor publicate, luni, de Banca Națională a României (BNR). Vineri, ROBOR la 3 luni a stagnat la 2,99%. Luni, acest indice a urcat la 3,03%, cel mai mare nivel din 29 octombrie, când a fost tot 3,03%. ROBOR la 6 luni a urcat de la 3,09% la 3,12%, cel mai mare nivel din 25 octombrie, când a fost tot 3,12%. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. BNR a publicat, la începutul lunii mai, indicele de referință trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care va înlocui ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei. Valoarea acestuia, pentru al doilea trimestru din 2019, a crescut la 2,66%, de la 2,63% în T1 2019.

Mandatul șefului Telekom Romania a fost prelungit

Grupul de companii Telekom Romania a anunțat luni prelungirea cu un an a mandatului lui Miroslav Majoroš în poziția de CEO, începând cu data de 1 ianuarie 2020, acesta fiind numit în poziția de CEO al Telekom Romania la 1 ianuarie 2016. ”Telekom Romania va continua procesul de transformare în beneficiul clienților, angajaților și acționarilor companiei”, a declarat Michael Tsamaz, președinte și CEO, OTE Group și președinte al Consiliului de Administrație al Telekom Romania Communications. Miroslav Majoroš a fost președinte/CEO al Slovak Telekom din 2003 și membru al Consiliului de Administrație. În 2005 a devenit președinte al Consiliului de Administrație al Slovak Telekom. A fost membru al Consiliului de Administrație al T-Mobile Slovensko din 2003, iar din vara anului 2009 până la 30 iunie 2010, a fost președinte al Consilului de Administrație. Din 1 iulie 2010, a deținut poziția de președinte al Consiliului de Administrație și CEO Slovak Telekom. În perioada 1994 - 2002 a lucrat pentru IBM Slovacia, ajungând în poziția de director general, iar din 2000 până în 2002 a deținut această poziție atât pentru IBM Cehia, cât și pentru IBM Slovacia. Majoroš a absolvit Facultatea de Electronică și Informatică din cadrul Universității Slovace de Tehnologie din Bratislava.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.