Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Heiuș: Am început deja verificările asupra modului în care este calculată cifra de afaceri la OMV

Ziarul de Vrancea
26 feb 2023 557 vizualizări

Compania a raportat un câștig de 529 milioane lei față de 450.000 de lei în 2021

Compania Națională de Transport al Energiei Electrice Transelectrica a raportat anul trecut un profit net de 529 milioane lei, în creștere cu 1.175 de ori comparativ cu 450.000 de lei în 2021, arată raportul transmis de companie Bursei de Valori București (BVB). ”Veniturile totale operaționale realizate în intervalul ianuarie-decembrie 2022 au înregistrat o creștere semnificativă în procent de 67% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior (6,286 miliarde lei în 2022 față de 3,756 miliarde lei în 2021). Cheltuielile totale operaționale (inclusiv amortizare) au înregistrat o creștere în procent de 51% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent (5,662 miliarde lei în 2022 față de 3,745 miliarde lei în 2021)”, se arată în raportul companiei. Cantitatea tarifată de energie electrică a fost de 52,18 TWh, în scădere cu 7% față de 56,35 TWh în 2021. Pe zona principală a activităților de bază s-a înregistrat o apreciere cu 77% a veniturilor (care a depășit creșterea de 29% a cheltuielilor operaționale inclusiv amortizarea) comparativ cu anul precedent. Creșterea a fost determinată în principal de veniturile din transport, înregistrarea de venituri mai mari din alocarea capacitățiii din interconexiune, concomitent cu aplicarea noilor reglementări cu privire la acoperirea costurilor nete cu CPT, pe fondul creșterii prețului unitar al energiei electrice cât și a deficitului de energie electrică existent în toată Uniunea Europeană. Începând cu data de 30 septembrie 2022, compania aplică prevederile OUG nr. 119/2022, prin care costurile suplimentare cu achiziția de energie electrică realizate în perioada 1 ianuarie 2022 – 31 august 2023, în vederea acoperirii consumului propriu tehnologic, față de costurile recunoscute în tarifele reglementate, se capitalizează trimestrial. Compania a înregistrat venituri din capitalizarea CPT în sumă de 339 milioane lei, reprezentând CPT suplimentar calculat ca diferență dintre costul net cu achiziția CPT și costul CPT inclus în tariful de reglementare, pentru perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2022. Costurile cu achiziția energiei pentru acoperirea consumului propriu tehnologic (CPT) sunt în sumă de 827 milioane lei pentru anul 2022, cu 300 milioane lei mai mari decât în anul precedent (Â57%), depășind semnificativ valorile înregistrate în ultimii ani. În intervalul ianuarie-decembrie 2022, consumul de energie electrică la nivelul SEN a înregistrat scăderi în toate cele douăsprezece luni calendaristice. Influență a avut pe de o parte creșterea prețurilor la combustibilii primari, fenomen care s-a reflectat în prețul final al energiei electrice, iar pe de altă parte, temperaturile medii lunare care au înregistrat sistematic anomalii pozitive, situându-se peste normele climatologice. Gradul de realizare a programului de investiții la 31 decembrie 2022 este de 97,5%. Planul de investiții al companiei pentru următorii 10 ani include un program complex de investiții, care urmărește consolidarea securității energetice, digitalizarea și implementarea conceptului SMART GRID, ceea ce va genera, pe de o parte, creșterea capacității de integrare a energiei regenerabile în sistem și pe de altă parte creșterea capacității de interconexiune. Compania Națională de Transport al Energiei Electrice Transelectrica SA este unicul operator de transport și sistem al energiei electrice din România, cu un rol-cheie pe piața de energie electrică din România și din regiune, responsabil de gestionarea și operarea sistemului de transport al energiei electrice din România și de asigurarea schimburilor de energie electrică între România și țările cu care este interconectată în Europa Centrală și de Est, în calitate de membru al ENTSO-E.

Adrian Câciu: Aș vedea o continuare a reducerii impozitării muncii

u ministrul Finanțelor susține că reducerea ar fi posibilă în a doua jumătate a acestui an și în 2024

Ministrul de Finanțe, Adrian Câciu a declarat duminică, la Prima News, că ar vedea o continuare a reducerii impozitării muncii și pe a doua jumătate a acestui an și în 2024, el precizând că programul de guvernare al PSD va fi finalizat luna aceasta, urmând ca și liberalii să închidă discuțiile iar elementele de divergență să fie discutat la nivelul conducerii partidelor. ”Eu aș vredea, în funcție de cum închidem negocierile cu colegii de coaliție, pe programul de guvernare, aș vedea o continuare a reducerii impozitării muncii și pe a doua jumătate a acestui an și în 2024”, a spus Câciu, arătând că pe salariul minim, practic împozitarea muncii a scăzut la 38% față de 41,75, deci avem deja un prim pas pe care l-au făcut de la 1 ianuarie. Adrian Câciu a mai spus că PSD va termina luna aceasta programul de guvernare. ”O să termine și PNL, o să intrăm în discuțiile pe echipele tehnice”, a spus Câciu, afirmând că în mare parte cuprinde ce a a fost în programul de guvernare dar și elemente noi. ”Probabil vor fi și elemente de divergență, le decide conducerea coaliției”, a mai spus Câciu.

CEC Bank a avut în 2022 un câștig net estimat de 446,8 milioane de lei

u față de anul anterior, câștigul instituției financiare a fost cu 22%

CEC Bank a încheiat 2022 cu un profit net estimat, neauditat, de 446,8 milioane de lei, în creștere cu 22% față de 2021. Veniturile nete din dobânzi au însumat 1,54 miliarde de lei, cu 43% mai mari față de 2021. ”CEC Bank a încheiat 2022 cu un profit net estimat, neauditat, de 446,8 milioane de lei, în creștere cu 22% față de 2021. Acesta este al patrulea an consecutiv în care CEC Bank raportează profituri solide, în creștere și își consolidează poziția pe piață”, arată raportul băncii. Activele CEC Bank au urcat cu 22%, până la 61,77 miliarde de lei. ”CEC Bank a continuat și în 2022 programul de transformare și modernizare și a investit în digitalizarea produselor și serviciilor bancare. În același timp, am jucat un rol activ la creșterea gradului de incluziune financiară din România, oferind consiliere și acces la servicii bancare prin intermediul rețelei teritoriale CEC Bank, cu peste 1.000 de unități bancare - cea mai extinsă din România. În 2022, am reușit să atragem peste 165.000 de noi clienți, am crescut numărul de utilizatori ai canalelor digitale cu 54% și am asistat la majorarea cu aproape 75% a volumului de operațiuni prin canalele digitale, care au depășit pentru prima oară pragul de 100 de miliarde de lei. CEC Bank a continuat să fie un finanțator activ al economiei, cu finanțări de peste 12,5 miliarde de lei acordate companiilor și persoanelor fizice”, a declarat Bogdan Neacșu, președinte CEC Bank. Profitul net al CEC Bank s-a ridicat, în 2022, la 446,8 de milioane de lei (estimat, în curs de auditare), în creștere cu 22% față de 2021. ”Veniturile nete din dobânzi au însumat 1,54 miliarde de lei, cu 43% mai mari față de 2021. Creșterea veniturilor din dobânzi a avut loc în contextul creșterii inflației și a dobânzilor interbancare, evoluții care s-au reflectat atât în dobânzile percepute la credite, cât și în bonificațiile oferite pentru depozite. CEC Bank a avut o abordare responsabilă față de deponenți și a operat opt majorări ale dobânzilor oferite la depozite pe parcursul anului 2022. Cheltuielile cu dobânzile aferente depozitelor atrase de la clienți au crescut cu 87%, în contextul majorării cu circa 25% a volumului depozitelor atrase de la clientelă, până la 52,4 miliarde de lei”, se arată în raport. Veniturile nete din comisioane au însumat 313,9 milioane de lei, în creștere cu 5,5%, cele mai mari majorări fiind înregistrate pe segmentele de operațiuni bancare realizate prin canalele digitale. Portofoliul total de credite acordate clientelei nebancare (sold bilanțier) a crescut cu 14% anul trecut (peste media pieței, de 12,1%), până la 29,3 miliarde de lei. Depozitele atrase de la clienți au crescut într-un ritm solid (circa 25%), până la 52,4 miliarde de lei, segmentul populației având cea mai mare pondere (59%) în totalul surselor atrase. ”În 2022, CEC Bank s-a implicat activ în susținerea economiei prin: Peste 5.250 de împrumuturi ipotecare noi, în valoare de aproximativ 1,5 miliarde de lei; Peste 1.000 de credite pentru investiții, în valoare de aproximativ 3,9 miliarde de lei. Ne-am extins portofoliul de clienți și am finanțat afaceri românești de succes precum Soceram, Rodbun, Aaylex, RAAL sau grupul Agricola; Am susținut aproape 10.000 de companii cu finanțări pentru activitatea curentă în valoare de aproximativ 6,3 miliarde de lei”, se menționează în raport.

Profitul net al Antibiotice Iași a crescut anul trecut cu o treime

Producătorul de medicamente de stat Antibiotice Iași a raportat anul trecut un profit net în sumă de 38,51 milioane lei, în creștere cu 29% față de anul 2021 (29,93 milioane lei). Veniturile totale realizate anul trecut sunt în valoare de 535,01 milioane lei, cu 17% mai mult decât valoarea planificată de 458,5 milioane lei și cu 29% mai mult în comparație cu valoarea realizată în anul 2021 (414,85 milioane lei). Cheltuielile totale realizate anul trecut sunt de 493,1 milioane lei, cu 15,7% mai mult decât valoarea planificată (426,02 milioane lei) și cu 28% mai mare decât decât valoarea realizată în anul 2021 (384,5 milioane lei). ”Indicatorii planificați prin Bugetul de Venituri și Cheltuieli pentru anul 2022, parte a planului de afaceri multianual, s-au realizat, creând premisele îndeplinirii dezideratelor anului 2030: dublarea cifrei de afaceri; creșterea ponderii exportului la 50% din cifra de afaceri; menținerea poziției de lider mondial pentru substanța activă Nistatina; adaptarea resursei umane prin motivare pentru îndeplinirea obiectivelor; eficientizarea activităților prin digitalizarea șiinformatizarea platformei în scopul dezvoltării sustenabile a companiei”, arată raportul companiei. Compania exportă medicamente în SUA, Canada, Marea Britanie, Danemarca, Olanda, Serbia, Vietnam, Moldova, Azerbaidjan și Irak. Compania de stat este listată la categoria Premium a Bursei de Valori București din anul 1997 și are o valoare de piață de 408,17 milioane lei. Portofoliul de produse al companiei Antibiotice cuprinde medicamente de uz uman din 12 arii terapeutice, medicamente de uz veterinar, substanța activă nistatină, produse biocide și biofertilizatori. Portofoliul cuprinde atât produse care se eliberează pe bază de prescripție medicală (care dețin ponderea semnificativă în portofoliu) cât și produse fără prescripție medicală.

Tănase (BVB): Avem 130.000 de investitori individuali

Numărul de investitori individuali pe piața din România ar trebui triplat, de la un nivel de aproximativ 130.000 în prezent, a afirmat, luni, directorul general al Bursei de Valori București (BVB), Adrian Tănase, la un eveniment de specialitate. "Avem mult mai mulți investitori pe piață față de acum doi ani. Avem acum 130.000 de investitori individuali. Încă suntem jos față de populația activă a României. Va trebui să triplăm numărul acesta de investitori, nu doar să fim comparați cu Polonia. Sunt companii românești, campioni ai economiei naționale, pe care sperăm să le vedem pe piață", a menționat Adrian Tănase, la conferința "Cum facem bursa mai atractivă pentru noi emitenți și investitori? Cum atragem la bursă noi jucători semnificativi din economia privată românească?'', organizată de DC Media Group. El a subliniat că există "o clasă de companii pe care trebuie să o ajutăm să se finanțeze". Directorul general al BVB a subliniat că Bursa de Valori București nu se poate dezvolta "fără concursul și fără contribuția semnificativă a autorităților". "Dacă cineva își închipuie că Bursa de Valori București se poate dezvolta prin propriile forțe, fără concursul și fără contribuția semnificativă a autorităților la dezvoltarea ei, aceasta este o iluzie din punctul meu de vedere. O piață ca a noastră, de la nivelul acesta, nu se poate dezvolta către piața emergentă sau piața dezvoltată decât cu concursul autorităților și cu concursul spectrului politic. De la un anumit nivel putem spera ca această piață să înceapă să se autosusțină, însă va trebui până atunci să lucrăm împreună", a adăugat Tănase.

Grupul francez de apărare Thales vrea să angajeze 12.000 de persoane

Grupul francez de apărare și tehnologie Thales intenționează să angajeze 12.000 de persoane în acest an, deoarece există o cerere puternică pentru gama sa de produse, a declarat CEO-ul Patrice Caine într-un interviu pentru săptămânalul francez Le Journal du Dimanche, citat de Reuters. El a spus că în ultimii opt ani Thales, care are un personal total de 80.000, dintre care 40.000 în Franța, a recrutat între 5.000 și 8.000 de oameni pe an și că anul trecut a angajat deja 11.500 de persoane. Toate activitățile firmei, respectiv apărare și securitate, aeronautică și spațiu, identitate și securitate digitală, sunt în creștere puternică. ”Compania este o reflectare a piețelor sale, care toate înregistrează o creștere dinamică, cu nevoi în creștere în toate domeniile noastre de activitate”, a spus el. Caine, care s-a întâlnit recent cu ministrul Apărării al Ucrainei, a declarat că Franța va livra Ucrainei sistemul său de apărare aeriană radar Ground Master 200 în luna mai. De la începutul invadării Ucrainei de către Rusia, la 24 februarie 2022, acțiunile Thales, cel mai mare furnizor de electronice pentru arme din Europa, au crescut cu aproape 60% până la noi maxime istorice, depășind creșterea indicelui Refinitiv Europe Aerospace & Defense.

A doua generație de căști Apple de realitate mixtă ar putea avea patru modele

Apple nu a reușit, încă, să-și lanseze prima cască de MR, dar asta nu împiedică gigantul american să-și pună la punct strategia pe anii următori privind această gamă de produse. Amânată deja de mai multe ori, lansarea primei căști Apple de MR ar putea avea, totuși, loc în 2023, însă aceasta va fi doar primul dintr-o nouă serie de produse ale companiei americane. Peste doar doi ani, Apple ar urmă să iasă deja pe piață cu o a doua generație de căști de MX, susține analistul chinez Ming-Chi Kuo. A doua generație va fi compusă din nu mai puțin de patru căști. Două dintre acestea vor fi high-end, iar două vor fi low-end, urmând să existe diferențe clare de performanță și preț. Asamblarea căștilor Apple din a doua generație va cădea în sarcina Foxconn și Luxcaseict, conform aceluiași analist. Până atunci, Apple este așteptată să-și lanseze prima cască de realitate mixtă. Din informațiile vehiculate până acum pe surse, aceasta ar urma să fie un produs de top, superior celor care există în prezent pe piață, dar și foarte scump, cu prețuri cuprinse între 3.000 și 5.000 de dolari.

Nokia a anunțat planurile de a-și schimba identitatea mărcii

Nokia a anunțat duminică planurile de a-și schimba identitatea mărcii, cu un nou logo, pentru prima dată în aproape 60 de ani, în timp ce producătorul de echipamente de telecomunicații se concentrează pe creșterea agresivă, transmite Reuters. Noul logo cuprinde cinci forme diferite care formează cuvântul NOKIA. Compania a renunțat la culoarea albastră iconică a vechiului logo, pentru o gamă de culori, în funcție de utilizare. ”A existat o asociere cu smartphone-urile și în prezent suntem o companie de tehnologie de afaceri”, a declarat directorul general Pekka Lundmark, într-un interviu pentru Reuters. El a vorbit înaintea unei actualizări de afaceri a companiei, în ajunul evenimentului anual Mobile World Congress (MWC), care se deschide luni la Barcelona și care se va desfășura până pe 2 martie. După ce a preluat postul de top la compania finlandeză aflată în dificultate, în 2020, Lundmark a stabilit o strategie cu trei etape: resetare, accelerare și scalare. Cu etapa de resetare finalizată, Lundmark a spus că începe a doua etapă. În timp ce Nokia încă își propune să-și dezvolte activitatea de furnizor de servicii, unde vinde echipamente companiilor de telecomunicații, principalul său obiectiv este acum să vândă echipamente altor companii.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.