AJFP Vrancea face precizări în legătură cu procedura de prezentare a legitimaţiei de inspecţie fiscală
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea aduce la cunoştinţa contribuabililor supuşi inspecţiei fiscale că a fost aprobată, prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1229/21.08.2023, Procedura de prezentare a legitimaţiei de inspecţie fiscală şi a ordinului de serviciu în cadrul acţiunilor de inspecţie fiscală.
În situaţia în care inspecţia fiscală începe la sediul organului fiscal, prezentarea legitimaţiei şi a ordinului de serviciu se poate realiza în următoarele modalităţi:
-
În măsura în care contribuabilul /plătitorul se deplasează la sediul organului de inspecţie fiscală, prezentarea legitimaţiei de inspecţie şi a ordinului de serviciu se va realiza direct, iar faptul că acestea au fost prezentate va fi consemnat într-o „minută” . Minuta va cuprinde următoarele elemente: părțile semnatare; data, ora şi locaţia întocmirii minutei;faptul că membrii echipei de inspecţie au prezentat legitimaţiile şi ordinul de serviciu; consemnarea datei de începere a inspecţiei fiscale; semnăturile părţilor; numărul de înregistrare de la organul de inspecţie fiscală.
-
În situaţia în care prezentarea legitimaţiei şi a ordinului de serviciu se realizează prin utilizarea mijloacelor video de comunicare la distanţă pot interveni următoarele situaţii:
B.1. La momentul stabilirii conexiunii prin utilizarea mijloacelor video de comunicare la distanţă ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) la care contribuabilul are acces (Spaţiul Privat Virtual) şi pentru care organele de inspecţie fiscală au transmis data şi ora conexiunii prin intermediul unei notificări comunicate contribuabilului/plătitorului cu cel puţin 48 de ore înainte de data stabilită pentru începerea inspecţiei fiscale, utilizând acelaşi canal de comunicare (Spaţiul Privat Virtual), acesta confirmând participarea la data şi ora stabilită, echipa de inspecţie fiscală va solicita acordul contribuabilului/plătitorului pentru înregistrarea întâlnirii.
Dacă contribuabilul/plătitorul îşi exprimă acordul pentru înregistrarea întâlnirii se va proceda la prezentarea în faţa camerei video, pe rând, a legitimaţiilor de inspecţie ale membrilor echipei, precum şi a ordinului de serviciu,
B.2. În situaţia în care contribuabilul/plătitorul nu îşi exprimă acordul pentru înregistrarea audio-video se va întocmi o "minută".
În situaţia în care inspecţia fiscală începe la sediul contribuabilului/plătitorului (sau în orice alt loc stabilit de comun acord cu contribuabilul/plătitorul), organul de inspecţie fiscală trebuie să prezinte contribuabilului/plătitorului legitimaţia de inspecţie şi ordinul de serviciu semnat de conducătorul organului de inspecţie fiscală.
Baza legală: Ordinul preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1229 /2023 pentru aprobarea Procedurii de prezentare a legitimaţiei de serviciu în cadrul acţiunilor de inspecţie fiscală publicat în Monitorul Oficial partea I nr. 756/21.08.2023
Compartimentul de comunicare al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Vrancea