Economic

VIDEO | Administrația Județeană a Finanțelor Publice( AJFP) Vrancea:De la 1 ianuarie 2024 facturarea electronică este obligatorie

Ziarul de Vrancea
7 ian 2024 2127 vizualizări

Prin intermediul unui comunicat de presă Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice( AJFP) Vrancea aduce la cunoștința contribuabililor că de la 1 ianuarie 2024 facturarea electronică prin E-Factura este obligatorie pentru toate tranzacţiile între companii.​Citiți în continuare conținutul integral al comunicatului de presă menționat pe acest subiect.

De la 1 ianuarie 2024 facturarea electronică este obligatorie

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Vrancea aduce la cunoștința contribuabililor că de la 1 ianuarie 2024 facturarea electronică prin E-Factura este obligatorie pentru toate tranzacţiile între companii.

Ghidul privind utilizarea sistemului naţional de facturare electronică este disponibil accesând linkul https://mfinante.gov.ro/static/10/Mfp/ghidE-FACTURA.pdf.

Pentru utilizarea și accesarea sistemului RO e-Factura, operatorii economici trebuie să fie înregistraţi în Spaţiul Privat Virtual (SPV). Pentru înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual operatorii economici pot accesa informaţiile disponibile pe site-ul ANAF. Pentru a primi atenţionări la adresele de e-mail completate în SPV trebuie să fie exprimată opţiunea în acest sens. Aceste atenţionări sunt trimise în situaţia în care utilizatorul nu a descărcat documentul în termen de 24 ore de la publicarea în SPV. De asemenea, informaţii suplimentare privind înregistrarea în SPV sunt disponibile pe canalul de Youtube al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Emiterea/ transmiterea unei facturi în format XML se poate realiza prin două metode: 

  1. Servicii web - utilizarea unei aplicaţii proprii, prin interconectarea cu sistemul RO e- Factura folosind o serie de micro-servicii expuse sub forma unei API (Application Programming Interface);
  2. Încărcare web - utilizarea aplicaţiei puse la dispoziţie în mod gratuit de către Ministerul Finanţelor.

(https://www.anaf.ro/CompletareFactura/faces/factura/informatiigenerale.xhtml)  

Accesul la aplicația de generare a facturii în format XML, pusă la dispoziție de

Ministerul Finanțelor, nu necesită autentificare, aceasta putând fi astfel  utilizată la scară largă. Aplicația se regăsește pe portalul https://mfinante.gov.ro                                                             

După completarea informațiilor solicitate de aplicație, referitoare la Informații generale, Detalii vânzător, Detalii cumpărător și informații despre Produs, se poate accesa secțiunea Recapitulare care este precompletată pe baza valorilor înregistrate anterior și unde sunt furnizate informații referitoare la Detalierea TVA, prin agregarea acesteia pe tipuri de cote, și unde sunt prezentate Totalurile Generale la nivelul documentului.

În situația în care toate informațiile sunt corecte, se accesează secțiunea Generare Factură, care reprezintă ecranul final al aplicației, unde este inclus butonul Generare factură, care facilitează descărcarea pe stația locală a fișierului XML.

Pe portalul https://mfinante.gov.ro  se regăsește și instrumentul Validare XML factură ce facilitează verificarea facturii, indiferent dacă aceasta a fost generată utilizând aplicația pusă la dispoziție de Ministerul Finanțelor sau dacă a fost generată utilizând o aplicaţie proprie.

În vederea transmiterii facturii contribuabilii trebuie să fie înregistrați în Spațiul Privat Virtual și să se autentifice pe portalul www.anaf.ro, prin accesarea butonului Autentificare cu certificat.

După autentificarea în Spațiul Privat Virtual, se selectează opțiunea Trimitere factură din meniul Factura electronică.

După alegerea opțiunilor din listele puse la dispoziție în câmpurile Sintaxă XML (predefinit pentru standardul UBL) și CIF factură (se specifică CIF vânzător, având în  vedere că un utilizator poate avea drepturi de utilizare pentru mai multe Coduri de identificare fiscală) se va apăsa butonul Choose File și se va alege fișierul XML salvat pe calculatorul personal și se apasă butonul Transmitere XML Factură.

Aplicația va întoarce un răspuns cu privire la încărcarea cu succes a fișierului („fișierul a fost transmis cu succes și urmează a fi prelucrat”) și va emite un ID (index de încărcare) prin intermediul căruia va putea fi verificat statusul transmiterii facturii.

Acest ID se va copia în câmpul „Verificare stare fișier transmis anterior”, după care se va apăsa butonul „Verifică”, la scurt timp afișându-se un mesaj de înștiințare care atestă prelucrarea facturii.

Sistemul RO e-Factura atribuie automat un număr de identificare, denumit „Index de încărcare”, utilizat ca referință în cadrul proceselor și operațiunilor specifice sistemului.

Important !  Fișierele valide vor fi disponibile în sistem pentru descărcare pentru o perioadă de 60 zile de la momentul publicării în sistem.

Compartimentul de comunicare al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice( AJFP) Vrancea

Citiți și vizionați și: VIDEO | Ghid e-Factura. Cum vei putea emite o factură electronică de la 1 ianuarie 2024

De la 1 ianuarie, firmele, PFA-urile și ONG-urile trebuie să folosească obligatoriu sistemul electronic de facturare pus la dispoziție de ANAF.

Platforma online a fost deja testată și poate prelucra zeci de milioane de facturi pe zi, dă asigurări ministrul Finanțelor, după ce site-ul Fiscului a picat de mai multe ori. Prin noul sistem, statul vrea să reducă evaziunea fiscală și să aducă 1 miliard de euro în plus la buget, anul viitor.

Peste 3.000 de facturi electronice pe secundă vor putea fi procesate de Fisc, anunță autoritățile. Acestea dau asigurări că sistemul numit "e-Factura" nu se va bloca, odată ce devine obligatoriu pentru firme, persoane fizice autorizate și organizații neguvernamentale, de la 1 ianuarie 2024.

Un miliard de euro ar avea de câștigat statul în 2024 din introducerea acestui sistem de facturare electronică, direct gestionat de ANAF. Practic, trecem de la facturile clasice, pe hârtie, la cele electronice, încărcate în sistemul Fiscului. În acest mod, statul va avea date în timp real despre toate tranzacțiile între firme.

Pe site-ul Ministerului Finanțelor poate fi găsit și un videoclip explicativ. Dacă ești firmă, ONG sau PFA, primul pas este să te înregistrezi în Spațiul Personal Virtual de pe site-ul ANAF, pentru a avea un cont. Ai nevoie și de semnătură electronică certificată, pe care trebuie să o cumperi. Apoi înregistrezi codul firmei sau al ONG-ului, ca să intri în noul sistem al facturilor electronice.

Scopul este reducerea evaziunii fiscale, în condițiile în care, ani de zile, cei care vindeau facturi la colț de stradă nici nu se mai ascundeau de autorități.

În primele șase luni, vor putea fi folosite și facturile clasice, pe hârtie, sau pe e-mail, în paralel cu cele electronice, dar raportarea lor în ''e-Factura'' este obligatorie. De la 1 iulie, firmele trebuie să transmită aceste facturi electronice și clienților.

Marcel Boloș, ministrul Finanțelor: Neutilizarea cu rea intenție a e-factura înseamnă închisoare de la 3 la 10 ani, nu e de joacă.”

Sistemul a fost testat și ar rezista la prelucrarea a zeci de milioane de facturi pe zi, susțin oficialii.

Daniela Tănase, director Ministerul Finanțelor: „Dacă sistemul nu funcționează minimum 24 de ore, se transmit facturile între furnizori și beneficiari pe hârtie, e-mail, ca după ce sistemul devine din nou funcțional, ele să fie transmise și prin sistem.”

Până acum, site-ul ANAF a căzut de mai multe ori tocmai în perioadele aglomerate.

Text informații + VIDEO:stirileprotv.ro

Vizionați și:Cum se aplică sistemul e-Factura? Experți: A fost gândit să permită furtul a miliarde de euro pe an​

"E-Factura a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2024. Cine are o firmă, un PFA, un ONG va trebui să declare facturile prin Spațiul Privat Virtual sau prin alte softuri oferite de diverse companii. Însă acest sistem, care trebuia implementat de mai mult timp și a mai fost în discuție, ar urma să dea mari bătăi de cap. Ba mai mult, e-Factura ar fi fost creată haotic, după cum atrag atenția economiștii și consultanții fiscali, care spun că sistemul "a fost gândit să nu funcționeze"-Euronews Romania

VIDEO:Euronews Romania

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.