Economic

Trocul a luat amploare în Germania

Ziarul de Vrancea
13 ian 2013 415 vizualizări
Criza financiară a transformat barterele dintr-un trend de nişă într-un fenomen social care poate căpăta amploare în continuare, schimbul de produse şi utilizarea în comun a maşinilor, bicicletelor sau chiar a hainelor fiind pe cale să devină la fel de obişnuită ca shopping-ul, potrivit Der Spiegel

În Germania, antreprenorii care au observat devreme acest trend au început deja să organizeze evenimente unde facilitează o formă de barter între participanţi. La aşa-numitele petreceri de schimb, participanţii plătesc o taxă de intrare şi aduc hainele, genţile sau pantofii de care nu mai au nevoie, în schimbul cărora primesc monede de la organizatori. Articolele adunate sunt apoi sortate de persoane cu experienţă în retail într-un spaţiu care seamănă cu un magazin, unde participanţii pot utiliza monezile primite anterior pentru a-şi cumpăra produse "noi". Pentru a evita neplăcerile, organizatorii nu primesc decat articole de marcă. În aşteptarea pregătirilor, invitaţii petrec cateva ore petrecand cu muzică şi cocktailuri. Astfel de evenimente au apărut în urma crizei financiare pentru a oferi consumatorilor o alternativă la shopping-ul tradiţional.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.