Economic

Clientii bancilor string rindurile si contraataca

Ziarul de Vrancea
6 sep 2010 575 vizualizări
Persoanele care au contractat credite si sint nemultumite de clauzele impuse vor mandata avocatii sa negocieze si sa ii reprezinte in procese colective

Clientii nemultumiti vor mandata avocatii sa negocieze cu bancile si, eventual, sa ii reprezinte in procese colective, dupa ce unele discutii purtate direct cu reprezentantii institutiilor de credit nu au ajuns la niciun rezultat. "Luni voi semna contractul de asistenta juridica, pentru circa 300 de clienti ai BCR. Totodata, lista clientilor Volksbank cu care voi semna in curind a fost limitata de asemenea la aproximativ 300 de persoane, din cauza ca s-ar depasi anumite limite de gestionare administrativa a unui eventual proces", a declarat avocatul Gheorghe Piperea. El a precizat ca va exista o incercare de negociere, iar daca aceasta va esua atunci se va ajunge la proces. Piperea a spus ca plingerile clientilor nu au nicio legatura cu Ordonanta de Urgenta 50 privind creditele de consum, ci cu unele clauze, considerate abuzive, care incalca legi mai vechi. "De exemplu, in unele contracte dobinda este variabila si stabilita in functie de indicele de referinta al bancii, afisat doar la sediul institutiei. O lege din anul 2000 stabileste ca clauzele opace, confuze, care depind de banca sint nule", a aratat avocatul. Totodata, el spera ca bancile vor fi suficient de responsabile si atente astfel incit sa se evite procesele, care ar fi "un cosmar" pentru toata lumea. "Astfel de procese prezinta un risc reputational pentru banca si sistemul bancar in totalitate", a apreciat avocatul. Clientii Volksbank sint primii care au inceput o ampla ofensiva impotriva bancii, prin organizarea in grupuri pe internet unde discuta despre problemele pe care le intimpina in relatia cu institutia de credit. Ulterior, exemplul lor a fost urmat de clienti ai BCR, Bancpost, Raiffeisen si Banca Transilvania. Mai mult, clientii Volksbank si ai BCR s-au intilnit saptamina trecuta, iar in urma presiunii realizate numarul celor care fac parte din grupurile de pe yahoo a urcat de la circa 600 la aproape 1.500 persoane si, respectiv, de la sub 400 la aproape 500 de persoane. Conducerea Volksbank a acceptat sa discute cu clientii nemultumiti, dar in timpul intilnirii care a durat peste trei ore nu a venit cu o oferta concreta. "Au facut intilnirea pentru imagine. Nu ne-au oferit nicio solutie, desi ne-au spus ca prefera sa nu existe un proces, sa se ajunga la o intelegere amiabila. Totusi, ei au spus ca vor remedia o parte din probleme, fiind destul de receptivi", a declarat unul dintre clientii participanti la intilnire. El a mai spus ca unii dintre reprezentantii grupului de clienti ai Volksbank vor incerca sa gaseasca niste clauze comune impreuna cu departamentul legislativ al bancii. Clientii Volksbank reclama mai multe neregularitati in contracte, printre care perceperea comisionului de risc si aplicarea incorecta a unor formule de calcul in urma careia sumele de plata sint mai mari decit ar trebui. Unii clienti ai bancii au cistigat inainte de aparitia Ordonantei 50 procese impotriva institutiei, ceea ce arata ca unele numultumiri legate de contractele de creditare nu au legatura cu noile reglementari. Un alt grup pe yahoo este format din clientii Raiffeisen, acesta fiind infiintat la mijlocul saptaminii si adunind pina in prezent mai putin de 100 de persoane.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.