Domo merge alaturi de Kaufland si in Bulgaria
"Anul viitor vom deschide in Bulgaria primele patru magazine din afara tarii, in cadrul
galeriilor comerciale ale magazinelor Kaufland, care va intra anul viitor pe piata de retail din
aceasta tara", a mai precizat Lorand Szarvadi.
Kaufland si Domo au incheiat recent un parteneriat de exclusivitate, asociere care
presupune ca cele doua companii sa deschida magazine in aceleasi locatii. Compania
germana, parte a grupului Lidl & Schwarz, si-a propus ca in urmatorii trei-patru ani sa
deschida pe piata romaneasca 40 de unitati, din care 5-10 situate in Capitala. Fiecare astfel
de unitate necesita o investitie situata intre 8 si 10 milioane de euro, la o suprafata medie de
vinzare de 3-4.000 de metri patrati.
In vederea extinderii in Bulgaria, Domo are deja infiintata propria firma in aceasta
tara, care se ocupa de angajarea personalului pentru magazine, primul urmind a fi deschis
in luna martie a anului viitor.
Reteaua de magazine de electronice si electrocasnice a redeschis astazi, prin
adoptarea noii identitati vizuale a grupului, magazinul situat in complexul comercial Obor, a
unsprezecea unitate din Bucuresti. De altfel, pina la sfirsitul anului viitor toate magazinele
Domo vor fi supuse strategiei de rebranding.
Pina la finele anului, Domo va mai deschide in Romania doua unitati in cadrul
magazinelor Kaufland de la Ploiesti si Rimnicu Vilcea, una la Galati si un Domoland la Brasov,
care, cu cei 2.000 de metri patrati ai sai, va reprezenta cel mai mare magazin al retelei.
Lantul de magazine desfasoara o strategie de standardizare a spatiilor de vinzare a
magazinelor, astfel ca in viitor Domo nu va mai deschide magazine de electronice si
electrocasnice sub 500 de metri patrati.
Pentru zonele din centrul oraselor, Domo va dezvolta un nou concept de magazin de
mici dimensiuni, Digital Domo, sub care reteaua va comercializa telefoane mobile, laptop-
uri, accesorii si alte gadget-uri de mici dimensiuni.
In privinta previziunilor financiare, directorul executiv Lorand Szarvadi spera ca
Domo sa atinga o cifra de afaceri de 130 de milioane de euro pentru anul 2005, desi vinzarile
din lunile septembrie si octombrie ale acestui an au fost sub asteptarile companiei.
"Noile reglementari ale Bancii Nationale au scazut nivelul vinzarilor in ultimele doua
luni, dar rezultatele bune inregistrate la inceputul lunii noiembrie si apropierea sarbatorilor de
iarna ne indeamna sa credem ca vom realiza obiectivele propuse pentru acest an", apreciaza
Szarvadi.
Domo a realizat in 2004 o cifra de afaceri de 101 milioane de euro si are in prezent o
retea nationala de 110 magazine.