Economic

Romania, cu aproape un deceniu in urma Bulgariei in turism

Ziarul de Vrancea
12 mar 2010 462 vizualizări
n durata scurta a sezonului estival, serviciile scumpe si proaste si lipsa promovarii externe sint principalele probleme identificate de un turoperator german in turismul romanesc

Romania este cu 7-8 ani in urma Bulgariei in ceea ce priveste dezvoltarea turistica si nu atrage investitori straini, statul vecin facand progrese semnificative in urma procesului de privatizare, apreciaza Detlev Hohne, directorul turoperatorului german TUI pentru Maroc, Romania si Bulgaria. "Bulgaria a facut progrese semnificative in urma procesului de privatizare, dar Romania din pacate nu reuseste sa atraga investitori straini. Ma refer aici si la lanturile hoteliere internationale, care lipsesc in Romania. In ceea ce priveste dezvoltarea turistica, Romania este cu 7-8 ani in urma Bulgariei", a declarat Hohne pentru Deutsche Welle.

Reprezentantul TUI considera ca Romania indeplineste toate conditiile naturale necesare pentru a fi o destinatie turistica de succes, insa nu isi promoveaza corespunzator oferta turistica. "In Romania se gaseste tot ceea ce ar putea sa-l intereseze pe un turist din alta tara. Pentru germani, in special, sunt atractive orasele din Transilvania - Sibiu, Brasov - care arata absolut minunat. Dar Sibiul a fost in 2007 Capitala Culturala Europeana, iar Romania nu s-a folosit indeajuns, din pacate, nici macar de un astfel de eveniment pentru a-si promova oferta turistica. Ne-am fi dorit mai multa activitate in 2007 din acest punct de vedere", a adaugat Hohne.

Alta problema cu care se confrunta Romania este perioada scurta a sezonului estival, insuficienta pentru a atrage investitorii straini, interesati sa isi deruleze afacerile intr-un interval de cel putin sase luni. "Colaborarea este dificila pentru ca sezonul incepe in Romania abia in iunie. Oferta noastra de vara - programul «Sunny Beach» - este cu 3-4 saptamani mai scurta pentru destinatia Romania decat pentru statiunile din Bulgaria. Aceasta perioada de trei luni si ceva este mult prea scurta pentru a atrage investitori straini, care sunt interesati sa-si deruleze afacerile pe intreg parcursul anului sau cel putin pe perioade de sase luni. Din pacate, asa ceva nu e posibil pe litoralul romanesc", a mai spus directorul TUI pentru Maroc, Romania si Bulgaria.

In 2006, grupul TUI a renuntat sa mai aduca turisti in Romania si a scos din cataloagele de promovare statiunile turistice romanesti, nemultumit de conditiile de cazare, preturile mari practicate de hotelieri, zgomotul si lipsa curateniei din localitatile de pe Litoral. TUI se reintoarce insa in Romania in aceasta primavara, cu o cursa charter intre Munchen si Constanta. Compania care va opera charterul, incepand cu 18 mai, este Air Berlin. In luna februarie, directorul general al TUI Romania, Tim Grosse, a declarat ca bugetul de promovare turistica externa al Romaniei, care se ridica la circa 5 milioane de euro pentru anul 2010, este unul auster si ar trebui majorat pentru a obtine rezultate satisfacatoare. Opinia lui este sustinuta si de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism. Grosse apreciaza ca numarul turistilor germani care vin in Romania prin intermediul TUI ar putea creste daca si statul roman ar face investitii mai mari de promovare pe piata germana.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.