Flamingo doreste sa-si consolideze activitatea prin achizitii si fuziuni
"Flamingo a analizat atit contextul strategic de piata, cit si oportunitatile de accelerare
a cresterii firmei si consideram ca este momentul sa trecem la un demers sistematic pe linia
consolidarii industriei de profil. Acesta va fi sustinut si prin miscari importante la nivelul
managementului", a spus Cinca.
El a adaugat ca Dragos Simion a fost numit in functia de vicepresedinte al companiei, responsabil cu strategia de achizitii si fuziuni.
Functia de presedinte al Flamingo Computers, ocupata pina in prezent de Simion, a
fost preluata interimar de catre Eduard Samson, care detine, din februarie 2004, functia de
vicepresedinte.
"Industria IT si, mai ales, de retail, au atins nivelul care permite consolidarea si ofera o oportunitate atit pentru noi, cit si pentru eventualele tinte de achizitie, iar din perspectiva altor concurenti, poate fi numita o amenintare strategica, pe o piata unde vor supravietui doar marile companii, cu capacitate financiara, de management, valori corporatiste, etc., ca nu doar sa reziste, ci sa se dezvolte in continuare", a spus Simion.
Noul vicepresedinte al Flamingo International a precizat ca strategia de dezvoltare este sustinuta atit de investitori, in special fonduri de investitii, care au achizitionat titluri in cadrul ofertei publice derulata in vara acestui an, dar si de investitori potentiali.
"Strategia de achizitii si fuziuni va conduce la cresterea puterii financiare a Flamingo International, ceea ce va contribui la dezvoltarea din viitor", a adaugat Dan Topala, vicepresedinte Flamingo International.
El a mai spus ca, prin maturizarea pietei locale, Romania poate fi pozitionata favorabil
fata de tarile din regiune.
"Dorim sa folosim avantajele de a ne fi dezvoltat intr-o piata matura pentru a ocupa pozitii semnificative in pietele vecine", a precizat vicepresedintele Flamingo International.
Pina in prezent, Flamingo a deschis sapte magazine retail in Serbia si Bulgaria, iar obiectivul pentru urmatoarea perioada este de peste 20 de magazine.
"Investitiile in cadrul acestui proiect, numit Retail International, se vor ridica, pina la sfirsitul anului, la circa sase milioane de euro", a subliniat Topala.
El a adaugat ca, dupa pietele din Serbia-Muntenegru si Bulgaria, urmatoarele tinte vizate sint Moldova, Croatia si Macedonia. Compania este prezenta pe segmentul de distributie si in Croatia, Olanda, Ungaria, Macedonia, Moldova.
Flamingo International are ca obiectiv, pentru perioada 2007-2008, o crestere de circa 2-3 ori a volumului de afaceri, a precizat Simion.
In prima jumatate a anului, Flamingo a raportat o cifra de afaceri de 30,9 milioane euro, in crestere cu 20% fata de perioada corespunzatoare a anului anterior.