4 din 5 directori se concentrează pe profitabilitatea pe termen lung
Patru din cinci directori generali din Romania declară că se concentrează mai mult pe profitabilitatea pe termen lung, decat pe cea pe termen scurt, potrivit ediţiei pentru Romania a raportului PwC Global CEO Survey 2016. Astfel, 72% dintre directorii generali din Romania declară că scopul companiilor pe care le conduc este să creeze valoare pentru toate părţile interesate, nu doar pentru acţionari, iar 79% spun că se concentrează mai mult pe profitabilitatea pe termen lung decat pe cea imediată. Printre părţile interesate, aşa cum sunt definite de raport, se numără clienţii, acţionarii, angajaţii, competitorii, comunitatea locală în care companiile acţionează, mass-media, organizaţiile non-guvernamentale, instituţiile guvernamentale şi cele de reglementare. De asemenea, majoritatea directorilor cred că angajaţii cu abilităţi cheie preferă să lucreze pentru organizaţii ale căror valori coincid cu ale lor (54%), în vreme ce 44% dintre respondenţi consideră că talentele cheie se orientează mai degrabă către angajatorii care oferă pachetele salariale cele mai competitive. Un procent de 77% dintre CEO anticipează că progresele tehnologice vor transformă semnificativ în următorii 5 ani așteptările pe care părţile interesate le au de la companii. Pe de altă parte, organizaţiile folosesc o paletă tot mai largă de tehnologii digitale ca instrument de comunicare, relaţionare si creștere a gradului de implicare a părţilor interesate - 91% dintre directorii executivi spun că îmbunătăţesc modul în care folosesc tehnologia pentru a înţelege şi satisface cerinţele părţilor interesate. „Aflate sub presiunea schimbărilor tehnologice, care sporesc viteza circulaţiei informaţiei şi expun organizaţiile de afaceri în mod direct presiunilor opiniei publice, companiile sunt într-un punct de inflexiune ce presupune redefinirea modelului de afaceri. Directorii generali ai companiilor din Romania, în ton cu omologii lor de la nivel global, încep să pună tot mai mult accentul pe crearea de valoare pe termen lung. De altfel, 88% dintre directorii de companii sunt de părere ca în secolul XXI succesul în afaceri va însemna mai mult decat obţinerea profitului financiar. Astfel, sistemul economic actual tinde spre o repunere a eticii de afaceri în centrul preocupărilor unei companii.”, a declarat Ionuţ Simion, Country Managing Partener, PwC Romania. Pentru 83% dintre cei intervievaţi forţa de muncă educată, calificată şi flexibilă reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte, iar 73% o menţionează ca fiind un domeniu prioritar în care mediul de afaceri ar trebui sa colaboreze cu autorităţile. 92% dintre ei se concentrează pe respectarea drepturilor angajaţilor şi asigurarea bunăstării forţei de muncă, ca domeniu organizaţional în care doresc sa aducă îmbunătăţiri. Directorii generali din Romania declară că investitorii lor sunt interesaţi în mai mare măsură de aspectele etice ale investiţiilor (52%), într-o proporţie chiar mai mare decat omologii lor globali care cred că acţionarii şi investitorii sunt interesaţi mai degrabă de venituri şi creşterea capitalului (58%).