Economic

Succes major pentru maşina electrică anunţată de Tesla

Ziarul de Vrancea
4 apr 2016 790 vizualizări
Precomenzile pentru noul sedan Model 3 Tesla au ajuns la 276.000, chiar dacă acest automobil care va intra în producţie abia în 2017 n maşina va avea un preţ de pornire la jumătate faţă de modelele comercializate anterior

Tesla a prezentat joi cel mai ieftin vehicul al său de până acum şi în doar trei zile precomenzile au ajuns la 276.000. Modelul 3 Tesla poate fi comandat în avans în câteva state, inclusiv Marea Britanie, Irlanda, Brazilia, China şi Noua Zeelandă, pentru rezervare fiind necesar un depozit de 1.000 de euro. Elon Musk, şeful companiei, a explicat că scopul său îl reprezintă producerea a aproximativ 500.000 vehicule pe an. În 2015, Tesla a livrat 50.580 de unităţi, majoritatea fiind Model S, care a depăşit Nissan Leaf, devenind cel mai bine vândut vehicul electric din lume.
Model 3 este un element crucial în atingerea obiectivului strategic pe care Tesla şi l-a propus pentru 2020, când ar urma să vândă 500.000 de autovehicule electrice pe an, faţă de doar 50.000 anul trecut. Mai mulţi analişti au estimat că lansarea Model 3 ar putea fi pentru istoria Tesla un moment la fel de important ca şi lansarea iPhone pentru grupul informatic Apple. Model 3 va avea o autonomie de aproximativ 215 mile (346 de kilometri) la o singură încărcare şi un preţ de pornire de 35.000 de dolari, la jumătate faţă de cele două modele vândute în prezent de Tesla, berlina Model S şi crossover-ul Model X, care încep de la 70.000 de dolari.
Cu toate acestea, Model 3 va intra pe piaţa deja aglomerată a automobilelor electrice. Gigantul General Motors Co. va lansa pe piaţă la finele acestui an noul automobile electric Chevrolet Bolt, care, potrivit GM, va avea o autonomie de aproximativ 200 de mile şi un preţ de cost de aproximativ 35.000 de dolari. De asemenea, Nissan Motor Co. pregăteşte o nouă versiune a automobilului electric Leaf care va avea o autonomie sporită la un preţ de cost similar. În plus, atât Model 3 cât şi celelalte noi vehicule electrice se confruntă cu provocările puse de preţurile reduse la benzină, costurile ridicate cu bateriile şi incertitudinile cu privire la investiţiile în infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.