Poşta va vinde la ghişee credite, depozite şi carduri
Poşta Romană şi Nextebank au finalizat negocierile privind intermedierea produselor şi serviciilor bancare în reţeaua de retail a operatorului naţional de servicii poştale. Cele două părţi au încheiat un acord de principiu care stabileşte termenii şi condiţiile de implementare a proiectului. Acesta va fi transmis, în zilele următoare, spre aprobare Băncii Naţionale a Romaniei (BNR), se arată într-un comunicat al Poştei. Negocierile dintre Poşta Romană şi Nextebank privind proiectul de intermediere a produselor bancare la ghişeele poştale au debutat în martie 2015, după finalizarea unui proces de selecţie şi evaluare desfăşurat în condiţiile legii aplicabile. Poşta Romană va pune la dispoziţia clienţilor produsele de retail ale Nextebank - credite, depozite, carduri - în cea mai mare parte a reţelei de unităţi poştale. "Semnarea acestui acord înseamnă trecerea într-o etapă avansată a unuia dintre proiectele-cheie în strategia de dezvoltare a Poştei Romane. Intermedierea de servicii bancare dedicate clienţilor tradiţionali ai Poştei îi permite operatorului naţional de servicii poştale să-şi diversifice portofoliul, condiţie obligatorie pe o piaţă în care poşta clasică îşi accentuează declinul. Mai mult, proiectul contribuie la reducerea ponderii pe care o reprezintă populaţia nebancarizată din Romania, în contextul în care Poşta Romană este una dintre companiile cu cele mai extinse reţele teritoriale, inclusiv în zona rurală", a declarat directorul general al Poştei Romane, Alexandru Petrescu.
Proiectul celor două entităţi are la bază modele aplicate cu succes de administraţii poştale din Europa. Mai mult, proiectul va presupune "investiţii importante" în pregătirea profesională a angajaţilor Poştei, în oficiile poştale şi în dotarea acestora cu tehnologie specifică acestui tip de servicii. În plus, proiectul va duce la creşterea veniturilor salariaţilor Poştei Romane, bazată pe performanţă, se mai arată în comunicat. "După o analiză atentă şi detaliată, am reuşit să concretizăm un proiect complex, care să aducă beneficii tuturor celor implicaţi: clienţi, Poşta Romană, Nextebank. În linie cu strategia de creştere a băncii, unul dintre obiectivele principale ale acestui proiect este incluziunea financiară a unor segmente specifice de populaţie. În acest sens, Nextebank îşi va adapta oferta pentru a permite tuturor clienţilor Poştei Romane să acceseze servicii bancare moderne, însă, în acelaşi timp, simple şi accesibile. Urmează o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea aprobării proiectului nostru de către BNR. Sperăm ca după obţinerea acordului de la banca centrală să putem demara proiectul în primul trimestru al anului viitor", a declarat Horia Manda, preşedintele Consiliului de Administraţie al Nextebank.
Poşta Romană este deţinută de statul roman, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională, în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnand peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în Romania. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Romane şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie. Compania a încheiat anul 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), după cinci ani de pierderi.