Urşii şi lupii ne aduc peste 5.000 de turişti germani
Peste 5.000 de turişti germani vor veni în acest an în Romania special pentru a vedea urşi şi lupi în mediul lor natural, potrivit oficialilor din turismul romanesc, acest tip de sejururi fiind promovat la targul internaţional de turism care se desfăşoară la Stuttgart în perioada 17-25 ianuarie. "Standul Romaniei la targul de la Stuttgart a fost vizitat pană acum de peste 150.000 de persoane, iar interesul cel mai mare a fost pentru Transilvania şi Delta Dunării, în mod special pentru turismul activ şi turismul în natură. Un segment care a suscitat interes în acest an este observarea de mamifere mari în natură, respectiv urs şi lup, programe pentru care există deja cateva mii de cereri concrete", a declarat Adina Secară, directorul Biroului de Informare şi Promovare Turistică a Romaniei în Germania. Ea a spus că dacă în anii trecuţi doar cateva sute de germani ajungeau anual pentru observarea animalelor mari, promovarea făcută la targ pentru acest segment va atrage peste 5.000 de turişti în acest an. Programele sunt dezvoltate de agenţiile de turism, în parteneriat cu ocoalele silvice. "Pentru observarea de animale mari, turiştii vin în special în zonele Piatra Craiului şi Zărneşti. Cei de la ocoalele silvice le dau zilnic de mancare urşilor în acelaşi loc şi la aceeaşi oră, o delicatesă pentru ei fiind porumbul cu zahăr. Cu o oră înainte de hrănirea animalelor, turiştii sunt urcaţi în foişoare. Eu am văzut într-o singură oră 16 urşi", a afirmat Adina Secară. Observarea lupilor este o activitate mai anevoioasă, pentru care turistul trebuie să aloce cateva zile. Targul de la Stuttgart, la care Romania a fost în acest an ţară parteneră, este cea mai mare manifestare de acest tip pentru public din Europa. La standul Romaniei, construit pe 180 de metri pătraţi, participă 20 de firme. Targul a fost vizitat pană sambătă de peste 210.000 de persoane, dintre care la standul Romaniei au ajuns 150.000. "Au fost foarte mulţi vizitatori care au cumpărat vacanţe direct de la stand, mult mai mulţi decat în anii trecuţi. Fiind ţară parteneră, am avut multe emisiuni la radiourile şi televiziunile din Germania în această perioadă, iar oamenii au văzut destinaţiile promovate şi au venit să cumpere vacanţe", a mai spus Adina Secară.