Economic

Vanzările auto au accelerat cu aproape 30%

Ziarul de Vrancea
17 sep 2014 449 vizualizări
Vanzările sunt susţinute în continuare de achiziţiile realizate de către companii, acestea reprezentand 71% din volumulul total

Vanzările de autovehicule noi au crescut cu 29,2% în primele opt luni, comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 64.474 unităţi, în vreme ce livrările de autoturisme au consemnat un avans de 29,7%, la 53.816 de unităţi, potrivit datelor transmise de APIA. Faţă de luna iulie, vanzările de autovehicule noi au înregistrat o scădere de 25,3%, la 7.455 de unităţi, iar livrările de autoturisme s-au redus cu 30,4%, la 5.959 unităţi. În Romania, vanzările sunt susţinute în continuare de achiziţiile realizate de către companii, acestea reprezentand 71% din volumulul total înregistrat în intervalul ianuarie - august. "Şi pe plan european se remarcă o evoluţie pozitivă, principalele ţări europene înregistrand creşteri ce consolidează un trend ascendent pentru 2014 (datele după opt luni fiind: Franţa plus 1,6%, Germania plus 2,6%, Italia plus 3,5%, Spania plus 16,4%, Marea Britanie plus 10,1%). Ar fi însă de remarcat faptul că în luna august 2014, în jumătate din ţările Europei vestice volumele au fost mai mici decat cele din august 2013", se arată într-un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Asociaţia semnalează faptul că în primele opt luni ale anului înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu circa 5,5% (8.300 unităţi) comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013. Cu toate acestea, volumul maşinilor rulate (peste 139.000 unităţi în 2014) rămane ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi, de aproximativ trei ori mai mare. Comparativ, în 2013 raportul a fost de 4 unităţi rulate la unul nou. La autoturisme noi, topul vanzărilor pe mărci după opt luni este condus de către Dacia, cu 17.792 unităţi (33,1% din total), urmată de Volkswagen (5.491 unităţi/ 10,2%), Skoda (5.042 unităţi/ 9,4%), Ford (3.741 unităţi/ 7%), Renault (3.635 unităţi/ 6,8%) şi Opel (2.433 unităţi/ 4,5%). Pe modele, situaţia a rămas neschimbată, Dacia Logan fiind cel mai bine vandut model în luna august, dar şi după opt luni, urmat de Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf. Producţia auto a scăzut cu 8,4% în intervalul analizat, la 252.119 de autovehicule, din care 85% au fost asamblate de Dacia, 14,8% de Ford şi 5 unităţi de către Roman Braşov. Volumele cele mai mari au fost înregistrate de Dacia Duster (101.637 unităţi, din care 2.152 în luna august), urmată de Dacia Logan (55.571 unităţi, din care doar 776 unităţi în august), Ford B-Max (38.555 unităţi, din care 2.034 în august), Dacia Sandero (30.032 unităţi) şi Dacia Logan MCV (26.319 unităţi). În luna august au fost exportate 4.304 unităţi, ceea ce face ca după opt luni să fie consemnate livrări externe totale de 232.171 unităţi, în scădere cu 2,2% faţă de perioada similară din 2013. Cel mai exportat model după opt luni a fost Dacia Duster (96.493 unităţi), urmat de Logan, cu 46.405 unităţi şi Ford B-MAX, cu 38.376 unităţi.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.