Evenimente speciale

„Acum mă auzi?” - Campanie stradală organizată de Asociația Avatar duminică, în Piața Unirii din Focșani

Ziarul de Vrancea
13 feb 2022 1049 vizualizări

Campania stradală „Acum mă auzi?” are loc duminică, 13 februarie 2022, între orele 14:00 și 17:00, în Piața Unirii din Focșani. Campania este organizată de Asociatia neguvernamentală „Avatar” și se desfășoară în cadrul proiectului „4 SENSES” care facilitează accesul la produse culturale pentru tinerii cu deficiențe de auz și vorbire și sprijină exprimarea artistică a acestora. Ce spun organizatorii despre eveniment:

Vă invităm în 13 februarie în Piața Unirii din Focșani pentru a-i cunoaște pe tinerii cu deficiențe de auz și vorbire din Centrul Școlar pentru Educație Incluziva "Elena Doamna"!

De la ora 14.00 o să aflați direct de la ei care le sunt nevoile și veți descoperi că și ei pot fi creatori de produse culturale, la fel ca tinerii tipici!

Într-o lume fără sunete, este greu, uneori imposibil, pentru aceștia sa acceseze forme ale artei – altele decât artele vizuale.

Dar noi vă vom arăta că există forme artistice ce pot fi adaptate astfel încât tinerii neauzitori să poată avea acces la viața culturală, dar și mai mult, să creeze produse culturale!

Proiectul ”4 SENSES” facilitează accesul la produse culturale pentru tinerii cu deficiențe de auz și vorbire și sprijină exprimarea artistică a acestora.

În cadrul proiectului folosim mai multe metode, campaniile stradale fiind una dintre cele trei metode, alături de Basket Beat și Teatru Senzorial Labirint.

Proiectul se adresează tinerilor cu deficiențe de auz și vorbire din trei școli din București, Buzău și Focșani.

Conștientizarea populației cu privire la provocările tinerilor cu deficiențe de auz și vorbire în viața cotidiană se realizează prin intermediul campaniilor derulate de aceștia în perioada noiembrie 2021-februarie 2022.

Campaniile de stradă – folosesc metode de animație stradală care ajung în locurile în care orice altă formă de artă nu reușește și creează astfel un impact în rândul unui număr mare de oameni într-o manieră participativă.

Metode ale animației stradale ce pot fi folosite în campanii stradale sunt: teatru de stradă, flash mob, clovnerie, jonglerie, teatru invizibil, teatru experimental (social, politic, etc.)

_ _ _ _ _

Proiect derulat de Asociația AVATAR și finanțat prin programul „În Stare de Bine”, susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.

Asociația AVATAR își propune să sprijine dezvoltarea tinerilor si implicarea lor in crearea unei societăți incluzive.

Viziunea Asociației AVATAR:Tinerii au șanse egale de a-și atinge potențialul.

Valorile Asociației AVATAR:

● Implicare

● Învățare

● Incluziune

● Responsabilitate

● Împuternicire

Priorități strategice:

● Dezvoltarea tinerilor

● Cercetare în domeniul tineretului

● Promovare și comunicare pentru tineri

Asociația AVATAR:”Prin activitatea noastră oferim tinerilor o paletă variată de modalități prin care sa se cunoască pe sine mai bine și să se dezvolte. Oferim training-uri, cursuri, seminarii, ateliere, tabere, teatru interactiv pe teme legate de dezvoltarea personală, de la comunicare relațională la dezvoltarea de competențe.

Derulăm proiecte din sfera cetățeniei active, creșterea accesului la cultură pentru grupuri vulnerabile (copii și tineri din mediul rural, de etnie roma, cu dizabilități), educație prin cultură, intervenție culturală etc.”

Despre proiectul 4 Senses

Scopul proiectului ”4 SENSES” este facilitarea accesului la produse culturale din aria artelor spectacolului pentru tinerii cu deficiențe de auz și vorbire, precum și sprijinirea posibilităților lor de exprimare în formă artistică.

Prin facilitarea accesului la cultură, tinerii devin atât consumatori, cât și creatori de produse culturale.

Obiectivele proiectului

 * Dezvoltarea capacităților de percepție și integrare a vibrațiilor in forma unor ritmuri, pentru un număr de 30 de tineri cu deficiențe de auz si vorbire pe durata derulării atelierelor și spectacolului de basket beat;

 * Constientizarea populației cu privire la provocarile tinerilor cu deficiențe de auz si vorbire in viața cotidiană prin intermediul campaniilor derulate de aceștia in perioada noiembrie 2021 – ianuarie 2022;

 * Dezvoltarea ofertei culturale destinate tinerilor cu deficiențe de auz si vorbire prin intermediul celor două metode folosite – teatru labirint și basket beat – în perioada noiembrie – decembrie 2021;

 * Facilitarea interacțiunilor dintre tinerii tipici și cei cu deficiențe de auz și vorbire prin reprezentații de teatru labirint prezentate în cele 3 licee în perioada noiembrie – decembrie 2021.

Beneficiarii directi

Beneficiarii direcți sunt atât tineri tipici, cât și tineri cu deficiente de auz si vorbire.

Tinerii cu deficiențe de auz și vorbire nu au acces la produsele culturale destinate majorității: teatru, concerte etc. și au nevoie să se implice in actiuni culturale adecvate nevoilor lor, să se exprime artistic, să fie creatori de artă si cultură.

Tinerii cu deficiențe de auz si vorbire – vor fi identificați și selectați cu ajutorul profesorilor din cele trei licee implicate in proiect.

Tinerii implicați in crearea piesei de teatru labirint, vor fi selectați prin anunț public de inscriere pe baza unui formular.  

A. 20 tineri voluntari – crearea performance-ului de teatru labirint

B. tineri cu deficiențe de auz si vorbire:

  1. 150 tineri (50/liceu) – participă la performance-uri de teatru senzorial ”4 SENSES”

  2. 30 tineri (10/liceu)- implicați în atelierele de basket beat și în spectacolele ”Soundless beat”

  3. 30 tineri (10/liceu) – implicați în campaniile de conștientizare ”Can you hear me?”

Descrierea problemei abordate

  În decembrie 2018, în România există 23.564 de persoane surde (21.733 adulți și 1.831 copii). Deși teoretic există posibilități de adaptare a produselor culturale pentru a face accesibile persoanelor cu deficiențe de auz și vorbire, ele nu sunt reale disponibile, cum de exemplu este teatru radiofonic pentru persoane nevăzătoare.

  Vizăm pe de o parte o formă de teatru ce este accesibilă nivelului de percepție a acestor categorii sociale, iar pe de altă parte tinerii cu deficiențe de auz si vorbire să realizeze ei inșiși un produs cultural, care aparent este destinat exclusiv persoanelor tipice – un spectacol de percuție și ritm. Aceste lucruri pot fi materializate în forma teatrului senzorial labirint și prin metoda basket beat (armonie de ritmuri și percuție percepand vibrația). 

  Ne propunem să materializăm aceste produse culturale in trei licee din trei orașe: București, Buzău si Focșani. Aceste locații au fost alese pentru ca sunt licee speciale pentru tineri cu acest tip de deficiențe. Ca o ultima activitate in proiect, nu propunem ca in cadrul unei tabere de creație să aducem impreună și să se cunoască toate cele trei grupuri de tineri ce sunt beneficiari direcți in proiect și să creeze impreună produse artistice adaptate lor (teatru, pictură, desen, modelaj etc). Tinerii devin astfel creatori de arta.

O problema legată de tinerii cu deficiențe de auz și vorbire este lipsa conștientizării în rândul populației a faptului că, într-o lume fără sunete, este greu, uneori imposibil pentru aceștia să acceseze forme ale artei – altele decât artele vizuale.

Astfel, proiectul 4 SENSES își propune să creeze tinerilor mai multe contexte în care să poată experimenta cultura, într-o manieră adaptată nevoilor lor: un spectacol de teatru senzorial labirint, ateliere de basket beat și campanii stradale.

Proiect derulat de Asociația AVATAR și finanțat prin programul „În Stare de Bine”, susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.

„Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a programului „În Stare de Bine”.

www.instaredebine.ro

Colaborăm pentru realizarea acestui proiect cu trei școli și licee speciale din țară:

– Școala Gimnazială Specială Sfânta Maria din București

– Liceul Tehnologic Special pentru Copii cu Deficiențe Auditive Buzău

– Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă “Elena Doamna” Focșani

Text informații:asociatia-avatar.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.