Auto

Noi informații inedite și utile pentru vrâncenii interesați de domeniul auto

Ziarul de Vrancea
18 dec 2023 1689 vizualizări
Foto:arhiza ZdV, Credit foto:Dreamstime
Foto:arhiza ZdV, Credit foto:Dreamstime

Vrâncenii interesați  pot afla din prezentul aricol concluziile unei cercetări despre cele mai populare tipuri de caroserii auto din România.Astfel solicitarea istoricului auto pentru vehiculele din România dezvăluie că sedanul este cel mai popular tip de caroserie

Diferite tipuri de caroserie reflectă nevoi diferite. Unii șoferi preferă hatchback-urile mici, în timp ce alții optează pentru variante mai încăpătoare cum ar fi break-urile sau SUV-uri. Cercetările efectuate în România de către compania de date auto carVertical arată că românii preferă sedan-urile și SUV-urile în detrimentul coupe-urilor și decapotabilelor.

Procentajul de SUV-uri este în creștere

În timp ce sedanul este cel mai popular tip de caroserie din România (reprezentând 25,2% din toate verificările istorice auto efectuate în 2023 pe platforma carVertical), ponderea a scăzut de la 28,9% cât era în 2022.

Popularitatea SUV-urilor a crescut de la 20,1% anul trecut la 23,2% anul acesta, devenind al doilea cel mai popular tip de mașină.

În timp ce break-urile sunt pe locul trei ca popularitate în România și acestea au înregistrat o scădere de la 25,6% în 2022 la 22,8% în 2023. Între timp, ponderea monovolumelor a înregistrat o creștere semnificativă.

„Anul acesta, în România aproape fiecare a patra verificare a istoricului unui vehicul a fost pentru un SUV. Este o tendință globală: break-urile și sedan-urile devin mai puțin căutate, în timp ce popularitatea SUV-urilor și MPV-urilor este în creștere pe piața mașinilor second-hand”, spune Matas Buzelis expert auto din cadrul carVertical.

Decapotabilele și coupe-urile sunt cel mai puțin populare tipuri de mașini

Decapotabila este cel mai puțin popular tip de caroserie, cu o cotă de căutare de doar 0,7%, în scădere față de anul precedent când atingea cota de 0,9%.

Coupe-urile se numără și ele printre cele mai puțin dorite mașini din România, chiar dacă ponderea lor a crescut de la 1,1% la 1,5%. Deși MPV-urile au crescut ceva în popularitate, ponderea lor este de numai 5,3% (în creștere de la 2,3% în anul precedent).

Break-urile și sedan-urile au înregistrat cea mai puternică scădere față de anul trecut pierzând 2,9% și respectiv 3,7%.

„Poate că principalul motiv pentru care șoferii se îndepărtează ușor ușor de mașinile sedan este că nu sunt practice pentru cei care fac naveta în oraș. Un sedan este totuți o mașină de dimensiuni destul de mari dar care vine cu compartimente mici de bagaje când o comparăm cu un crossover, de exemplu. Această combinație nu este ideală pentru uzul de zi cu zi. De asemenea, break-urile au devenit mai puțin populare în România precum și în alte piețe europene”, explică Buzelis.

Potrivit domnului Buzelis, nu contează ce tip de mașină aleg cumpărătorii atâta timp cât nu sar peste nici un pas al procesului de cumpărare, inclusiv efectuarea unui test drive, verificarea stării fizice a mașinii într-un atelier auto, plus verificarea istoricului auto. Rapoartele care vă prezintă istoricul auto pot să dezvăluie daune din trecutul vehiculului și kilometraje care au fost date înapoi, ajutând astfel la eliminarea rapidă a variantelor proaste înainte de a investi timp și bani în verificări fizice sau test drive.

Precizare:Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat cu Ziarul de Vrancea


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.