Advertorial

Uzina Dacia si-a deschis portile pentru Ziarul de Vrancea

Camelia Stănilă
6 feb 2007 651 vizualizări
Jurnalistii au putut vedea procesul de fabricatie al modelelor din gama Logan, la uzina de la Mioveni, si au putut cere lamuriri chiar de la conducerea firmei u directorul general François Fourmont a prezentat si pozitia Dacia in privinta taxei de prima inmatriculare

Jurnalistii din presa locala din toate zonele tarii au avut ocazia sa viziteze uzina Dacia de la Mioveni - Pitesti, unde au vazut pe viu mare parte din procesul de productie al modelelor din gama Logan, succesul Dacia - groupe Renault. Seminarul organizat de reprezentantii Dacia, la care a fost invitat si un reprezentant al Ziarului de Vrancea, a avut ca scop evidentierea conditiilor de munca si indeplinirea standardelor de calitate la uzina de la Mioveni, dar si o prezentare a istoricului Dacia si o trecere in revista a citorva date tehnice, legate de vinzari sau de calitatea produselor, de reteaua de furnizori si parteneri, dar si de ultimele produse introduse pe piata Logan MCV si Logan Van. Jurnalistii au avut astfel posibilitatea de a discuta cu cei din conducerea firmei,

care au dezvaluit cu aceasta ocazie si citeva din proiectele grupului, in ceea ce priveste extinderea gamei Logan, pina la finele anului 2009.


Platforma de la Mioveni, care se intinde pe aproape 3 km, include mai multe departamente de productie, astfel ca jurnalistii au putut vizita citeva din ele, cum e presajul, caroseria, mecanica sau montajul. Reprezentantii Dacia au subliniat faptul ca in uzina de la Mioveni s-a implementat acelasi standard de calitate ca in toate uzinele grupului Renault, ce corespunde normelor UE, cu toate ca Mioveni este singura locatie in care procesul de fabricatie se realizeaza manual. Scolile de dexteritate organizate in toate sectoarele de productie, precizia cu care se lucreaza, dar si

sistemul de recompensare a sugestiilor din partea muncitorilor au fost citeva din lucrurile care au atras atentia celor 40 de jurnalisti prezenti la seminar. In productia masinilor sint implicati circa 6.000 de salariati, din care 36% femei. La ora actuala, la Mioveni se fabrica 260 de vehicule pe zi, iar aceasta cifra va creste simtitor in cursul acestui an, pina la 850 de vehicule pe zi, pentru a putea face fata comenzilor tot mai mari. Potrivit datelor dezvaluite de directorul general François Fourmont, numai pentru Logan MCV (break) exista 4.000 de comenzi in Franta, inregistrate din 9 ianuarie, si alte 2.000 din Germania, de la lansarea din 19 ianuarie. La ora actuala, Loganurile se comercializeaza in 47 de

tari, de pe 3 continente.

"Principalii nostri clienti sint Franta, Turcia, Algeria ... In Franta, sintem a sasea marca pe piata, inaintea Skoda, Mazda si Honda", a afirmat directorul Dacia, precizind ca in 2007, cu toate eforturile, nu se va putea face fata cererii. La Mioveni nu se fabrica doar masini, ci exista si o Uzina Mecanica care produce motoare, transmisii si cutii de viteze. Jurnalistilor li s- au prezentat toate etapele de productie, dar si de control al calitatii, dupa care au vizitat si centrul CKD, de unde se distribuie elementele cosntitutive ale modelului Logan catre celelalte centre de productie ale grupului Renault, din Rusia, Maroc, Columbia, Iran si India.


Alte trei modele Logan, pina in 2009


Desi nu a dorit sa dea prea multe amanunte, directorul general Dacia, François Fourmont, a anuntat lansarea a noi trei modele din gama Logan, pina la finele anului 2009. Deocamdata, reprezentantii firmei au dorit sa puna accent pe ultimele produse lansate pe piata Logan Prestige, Logan MCV si indeosebi pe Logan Van, lansat la inceputul acestui an. Jacques Daniel, directorul comercial al Dacia, a prezentat citeva din caracteristicile furgonetei care vine ca o evolutie a vechiului pick-up si satisface nevoile pietei pe linia transportului de marfa. Van-ul poate fi gasit la preturi intre 6.700 si 8.800 de euro. "La acest pret nu exista alta alegere", a asigurat Jacques Daniel. Reprezentantii firmei producatoare si-au exprimat intentia de a deschide si un centru de engineering, care sa fie operational din 2008, pentru realizarea urmatoarelor modele care vor aparea pe piata. De asemenea, la inceputul anului viitor la Mioveni va fi fabricata o noua cutie de viteze, destinata exclusiv pentru export. Dupa cum a precizat Nicolas Maure, directorul executiv al Unizei Mecanice, situl de la Pitesti va fi al doilea, dupa Sevilla - Spania, care va produce aceasta cutie cu 6 viteze pentru marcile Renault- Nissan. (Camelia STANILA)


Dacia sustine taxa de prima inmatriculare


Cu ocazia intilnirii cu mass-media locala, presedintele François Fourmont si-a expus si pozitia in ceea ce priveste taxa de prima inmatriculare, o problema foarte dezbatuta in ultima perioada. "Dacia a sustinut aceasta taxa si continua sa o sustina, intrucit in calitate de constructor de automobile nu poate accepta ca in Romania sa se produca ceea ce s-a intimplat in Polonia, dupa

intrarea sa in UE. Piata autoturismelor noi s-a prabusit si nu si-a mai revenit. Astazi 100 de mii de vehicule de ocazie intra in fiecare luna in Polonia, tot cam atitea au intrat in tot anul 2006 in

Romania. Consecintele ar fi drama tice atit in plan economic, cit si al impactului asupra mediului inconjurator si asupra sigurantei rutiere. In plus, nu trebuie sa acceptam ca Romania sa se transforme in lada de gunoi auto a Europei. Parcul auto din Romania este constituit din 3,5 milioane de masini, iar una din patru are peste 20 de ani. A lasa sa intre intre 1 si 2 milioane demasini cu o vechime de peste 10 ani nu va ameliora in nici un caz aceasta situatie. Si daca masinile de ocazia importate nu vor fi

scumpe, piesele de schimb vor fi. De aici, riscul inmultirii pieselor de schimb contrafacute, cu toate riscurile pe care acest lucru le comporta in planul securitatii. Prioritatea este deci de a intineri, de a moderniza acest parc auto. Iar masurile de acordare a unei prime de casare pentru vehiculele de peste 12 ani contribuie la indeplinirea acestui obiectiv. In acest sens salutam decizia guvernului de a continua acest program si in 2007", a afirmat François Fourmont, precizind ca investitiile Renault la Dacia vor ajunge la 1 miliard de euro la sfirsitul acestui an. Datorita acestui program de investitii, 20 de noi furnizori se pregatesc sa se instaleze in Romania, astfel ca reprezentanntii Dacia considera ca in joc se afla si credibilitatea Romaniei. (C. S.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.