Jurnalism cetatenesc

„În vacanţă fii activ şi creativ!”, proiect estival la Centrul „Dănuţ”

Ziarul de Vrancea
21 aug 2013 1799 vizualizări
Pornind de la ideea că vacanţa e un timp pentru joacă, pentru legat noi prietenii, pentru călătorii, pentru lectură şi pentru alte activităţi plăcute şi educative, la Parohia „Sfântul Gheorghe” Pituluşa-Broşteni se derulează în perioada vacanţei de vară proiectul „În vacanţă fii activ şi creativ!” ce cuprinde mai multe activităţi dedicate copiilor şi tinerilor.

Proiectul se desfăşoară atât prin intermediul Centrului de zi „Dănuţ”, cât şi a Biroului de cateheză din cadrul parohiei. Activităţile sunt diversificate şi atractive şi implică atât ore de cateheză prin prezentarea unor întâmplări, pilde şi predici, învăţarea unor cântări religioase, pelerinaje cât şi activităţi educative şi non formale. Programul catehetic vine în completarea orelor de religie pe care copiii le au la şcoală şi nu vizează atât cunoştinţele teoretice, cât dobândirea unor deprinderi creştineşti, prin participarea la Sfanta Liturghie, prin cultivarea unei atitudini de toleranţă, respect faţă de valorile culturale, normele morale şi etice şi ajutorarea celor în nevoi. În acest context, la invitaţia părintelui Bran Eduard şi cu sprijinul Asociaţiei „Sfanta Steliana” Focşani, un grup de copii şi tineri a avut posibilitatea de a vizita mai multe mânăstiri din judeţul nostru şi din judeţul Galaţi, unde au fost întâmpinaţi cu bucurie. Pe lângă bisericile frumos pictate în care copiii s-au rugat, aceştia s-au bucurat şi de faptul că au intrat un contact cu viaţa duhovnicească, cu rugăciunea de obşte, dar şi de frumuseţile naturii. Evenimentul s-a înscris în contextul creşterii interesului şi importanţei pe care Biserica o acordă tinerei generaţii.

Ateliere creative şi dezbateri

Scopul proiectului „În vacanţă fii activ ai creativ” este dezvoltarea unor aptitudini speciale, antrenarea elevilor în activităţi variate, cultivarea interesului pentru activităţi socio-culturale, facilitarea integrării în mediul şcolar, oferirea de suport pentru reuşita şcolară în ansamblul ei, fructificarea talentelor personale şi corelarea aptitudinilor cu atitudinile caracteriale. Astfel, activităţile extraşcolare fiind desfăşurate într-un cadru informal, ele permit elevilor cu dificultăţi de afirmare în mediul şcolar să reducă nivelul anxietăţii şi să-şi maximizeze potenţialul intelectual, să se afirme, ca mai apoi să poată depăşi obstacolele iniţiale. Proiectul şi-a mai propus să-i stimuleze pe copiii să citească, să lucreze în echipă, să se implice în activităţi de voluntariat şi să-şi stimuleze motivaţia de învăţare. Astfel, copiii şi tinerii pot participa la ateliere creative: de pictură religioasă, bizantină, muzică corală şi psaltică, ateliere de creaţie hand-made, modelaj, tapiserie, ateliere de quilling, origami, ilustratii de carte, ateliere de dezvoltare personală, de cunoaştere şi autocunoaştere, teatru de păpuşi, matematică distractivă, jocuri, expoziţii de fotografie, ateliere de poezie dramatizată şi scriere creativă. Se vor derula şi activităţi de tip training şi dezbateri pe tema diversităţii umane si egalităţii de şanse, ateliere pe tema violenţei domestice şi conflictului, teatru educaţional, sesiuni de consiliere vocaţională pentru tineri, public speaking, introducere în dezbaterea civică, biblioteca vie, atelier de dans şi coregrafie, activităţi de artă tradiţională, sezătoare, pictură textilă, face painting, jocuri şi teatru de improvizaţie, codul bunelor maniere, ateliere de educaţie prin joc şi creativitate pentru dezvoltarea deprinderilor de viaţa independentă şi dezvoltare personală, întâlnire de Open Space (atelier în care se vor întâlni oameni din mai multe generaţii, pentru a defini sentimentul de „acasă’’).

Centrul Dănuţ, Biserică, Şcoală, Primărie, Poliţie, Dispensar

Pentru realizarea activităţilor proiectului sunt utilizate numeroase metode din educaţia nonformală. Multe dintre ele sunt propuse şi susţinute de cadrele didactice, psihologi, de traineri, animatori educaţionali şi studenţi, toţi voluntari ai Centrului „Dănuţ’’. Proiectul are ca principal scop valorificarea potenţialului intelectual şi artistic al copiilor cu vârste între 7 şi 18 ani, cu privire la capacitatea acestora de a-şi perfecţiona competenţele, abilităţile şi aptitudinile şi de a le folosi în diverse contexte. Proiectul îşi propune de asemenea şi scopuri sociale şi culturale, constând în socializarea copiilor ce frecventează Centrul Dănuţ cu alţi copiii, dar şi participarea acestora la diferite manifestări religioase şi cultural-artistice desfăşurate atât pe plan judeţean, cât şi naţional. Având un caracter atractiv, copiii participă într-o atmosferă de voie bună şi optimism, cu însufleţire şi dăruire, la astfel de activităţi. Potenţialul larg al activităţilor extracurriculare este generator de căutări şi soluţii variate, oferind fiecărui participant posibilitatea de a se afirma şi de a conştientiza competentele şi limitele în anumite situaţii. Proiectul este cu atât mai deosebit deoarece are la baza colaborarea cu succes a tuturor factorilor educaţionali din comună: biserică, şcoală, primărie, poliţie, dispensar, precum şi a societăţii civile.



Elisaveta Norocea – Centrul de zi „Dănuţ” Broşteni



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.