„Aceste pregătiri de sărbători ne introduc într-o stare sufletească deosebită”
Daniela Samoilă, elevă, Focşani
„ Facem şi carte şi activităţi extraşcolare. Ne ocupăm şi să organizăm festivităţile de Crăciun, de sărbători, dar mai facem şi ore. Am avut lucrări, am avut chiar azi oră deschisă... Mergem la şcoală, se fac ore, nu poate nimeni spune că nu. Aceste pregătiri ne introduc într-o stare sufletească deosebită, să simţim că este Crăciunul… Noi sîntem şi a 12-a şi toţi profesorii stau cu gura pe noi… sîntem stresaţi, presaţi şi de timp şi de părinţi şi de profesori… Presiunea este extraordinară!”
Dorina Florea, elevă, Focşani
„Nu este adevărat în totalitate că nu se mai face carte. Adevărul e undeva la mijloc. Este firesc să existe şi activităţi extraşcolare, în funcţie de anotimp. Cînd avem astfel de preocupări ne apropie, sudează mai mult relaţia dintre noi… La şcoală nu trebuie să mergem doar pentru a ni se preda… Sărbătorile şi activităţile legate de ele ne oferă oportunitatea de a ne îmbogăţi şi sufleteşte, ne dezvoltă creativitatea…”
Cristian Apostolache, instalator sanitar, Focşani
„Nu am copii şi nu ştiu exact cum stau lucrurile în învăţămînt la momentul de faţă. Dacă au activităţi extraşcolare în grup, organizate şi pentru educarea elevilor, sînt foarte bune. Dacă sînt cu alt scop… nu. Îi ţin ocupaţi şi nu se mai întîmplă ce se întîmplă cu elevii care au un program de viaţă dezordonat. Aceste activităţi extraşcolare au şi beneficii, nu sînt întîmplătoare. Se fac cu un rost, nu are de ce să se plîngă inspectoratul.”
Maria, mămică, Focşani
„Paradoxal, după revoluţie, în loc să se relaxeze, şcoala s-a transformat din ce în ce mai mult într-un mecanism rigid din anumite puncte de vedere. A căpătat lejeritate elevul în felul de a-şi trata profesorul, lucru cu care nu sînt de acord, dar primeşte din ce în ce mai puţină educaţie dincolo de informaţie. Profesorul trebuie să fie un model de om dincolo de simpla maşinărie care turuie date, informaţii. Din acestea pot găsi copiii pe calculator. Ar merge la şcoală doar ca să dea examene, spre exemplu. Copilul trebuie să înveţe de la şcoală, bineînţeles, în colaborare cu părinţii, un mod de viaţă.”
Sondaj realizat de Dana Chiorescu
www.ziaruldevrancea.ro – opinii de la cititori
Tanase
Scoateţi naibii activităţile extra-şcolare, mafioţilor! Aţi înebunit copiii cu tot felul de prostii!
Un cadru didactic
Această "abundenţă" de activităţi extraşcolare promovează doar imaginea conducerii şcolilor, nicidecum a şcolilor. Promovarea imaginii şcolilor se face prin "şcolirea" adevărată a elevilor. La noi în şcoală "plouă" cu activităţi extraşcolare, în detrimentul orelor de curs. Orele sînt reduse la jumatate, elevii sînt luaţi de la cursuri pentru tot felul de repetiţii (învoiţi de conducere!) şi în loc să îşi facă temele şi să-şi înveţe lecţiile pentru a doua zi, elevii taie, decupează... Şi aşa sînt foarte mulţi elevi cu absenţe, le mai înmulţim şi noi numărul!!! Eu nu cred că asta se mai numeşte şcoală!... la final de an ne mirăm că nu e promovabilitate la bacalaureat?!
Georgescu
Că îl agreăm sau nu pe d-l Bostan, că ne place sau nu ne convine ce spune sau cum o spune, e clar, are dreptate. Şi cadrele didactice n-ar trebui să se prefacă a afla de la inspectorul general aceste adevăruri.