Galerie foto-Părerea unei paciente:”Coşmarul spitalului care te deprimă....”
”Bună ziua,
Un alt episod ,Spitalul Sf Pantelimon Focşani jud.Vrancea
Aşa începe coşmarul spitalului care te deprimă....
Sunt operată de aproape 2 săptămâni,trebuie să mă îngrijesc şi să mă spăl UNDE??
Duşul nu merge,tavanul stă să-ţi cadă în cap,uşile abia se închid şi oameni de la ţară care nu ştiu să tragă apa!!!
Suntem în anul 2017 fraţilor treziţi-va, nea Oprişan în loc să modernizeze spitalul în ..... da spectacole de miliarde de lei în Piaţa Unirii şi noi nu avem nici minimul de confort în spital
Că să mă credeţi pe cuvânt ,va rog, să vă duceţi când este ora de vizită între 14-16 la baie
Îmi este ruşine că trăiesc în ţara asta şi că am fost nevoită să mă operez aici ....
Vă rog să luaţi iniţiativa să scrieţi cu adevărat ceea ce vă prezint aici ...
În aceste condiţii clismele evacuatoare se fac din picioare în acea baie infectă.De ce? Că să nu murdărim acele lenjerii vechi de 20 ani.
Am fos nevoită să mă spăl din picioare şi să-mi umplu o sticlă cu apă de 2l cu apă şi să mă spăl deasupra vasului de toaletă.
Paturile miros a urină ,nu sunt spălate de ani de zile.
Tu ai duce mama,tatăl,copilul,mătuşa .vecina în aceste condiţii??????Nu normal,nici eu nu m-aş fi dus ,dar am venit la urgenţe....unde bineînţeles am aşteptat 3 ore--pentru că arătam bine şi mă durea doar burta.
Condiţii la standarde Europene ....”
Fotografii de la Spitalul Sfântul Pantelimon Focşani, secţie chirurgie etaj 1 salon 209/baie pacienţi operaţi
La orele după-amiezii, în baia cu pricina, trei zugravi lucrau de zor
Ca urmare a sesizării primite pe adresa redacţiei, ne-am deplasat joi la Spitalul Judeţean, pentru a verifica cele relatate de pacientă. Surpriză! Toaleta despre care pacienta face vorbire a intrat deja în renovare. Surse neoficiale ne-au declarat că în cursul zilei precedente inspectori din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Vrancea au trecut prin spital şi au controlat inclusiv toaletele la secţia de Chirurgie.
Astfel arată un duş într-o baie renovată de la secţia de Ortopedie a Spitalului Judeţean
Cert este că joi, la orele după-amiezii, trei zugravi ai spitalului se găseau exact în baia cu pricina, lucrând de zor pentru a îmbunătăţi condiţiile. Au coşcovit tavanul băii, au încărcat cu glet, puţin câte puţin, ca să nu crape plafonul. Există promisiuni că, pentru sporirea confortului, în baia de la Chirurgie unde se lucrează intensiv, vor fi schimbate şi uşile, eventual chiar şi instalaţiile sanitare care nu mai funcţionează. Managerul spitalului ne-a confirmat că au mai existat probleme la unele băi din spital, unde a fost nevoie de intervenţii majore, mai ales după această iarnă. “Acum, după iarna aceasta grea, multe băi au avut nevoie de reparaţii. Au mai pocnit ţevile, apa s-a infiltrat şi a apărut igrasia. După această iarnă, le luăm pe toate la rând”, a spus Constantin Mândrilă. Este adevărat că spitalul are în continuare multe lipsuri, atât la capitolul condiţii cât şi la acela de personal, dar este la fel de adevărat că în ultimul an, la sesizarea mass-media şi după verificările DSP-ului, care a înteţit controalele în spitale, s-au făcut multe schimbări.
Reclamaţi, reclamaţi, reclamaţi!
Dacă reclamaţia este cea mai bună cale de a schimba ceva, atunci poate că nu ar fi rău să reclamăm mai des, indiferent că este vorba de condiţii de cazare în spital sau alte lucruri imputabile personalului. Până şi managerul spitalului recunoşte că reclamaţiile sunt un bine pentru spital. “Pentru noi, reclamaţiile sunt lucruri pozitive. Eu sunt tot timpul în spital pentru a vedea cum stau lucrurile”, spune acesta. Nu este prima oară când managerul recomandă pacienţilor să facă reclamaţie, mai ales pentru că plângerile pacienţilor ajung cel mai adesea în presă şi aprope niciodată pe hârtie, în atenţia instituţiei. Este unul dintre motivele pentru care spitalul spune nu poate lua măsuri pentru a sancţiona abaterile. Însă, de teama represaliilor, pacienţii se tem să reclame personal, mai ales atunci când vine vorba de atitudinea personalului şi mai ales dacă sunt internaţi în spital. O dovedesc din plin condicile de sugestii şi reclamaţii care stau neatinse pe holul spitalului, de parcă nimeni nu ar avea nimic de reclamat. Indiferent dacă alegeţi să faceţi reclamaţie oficială sau alegeţi să faceţi public în orice alt fel lipsurile unor instituţii, este întotdeuna bine să reclamaţi. O dovadă foarte bună este faptul că, la numai o zi după ce sesizarea a intrat în atenţia spitalului, s-au şi luat măsuri pentru remedierea problemelor. Dovadă că se poate! (Dana LEPĂDATU)