Jurnalism cetatenesc

Top 5 sfaturi pentru o digestie corectă

Ziarul de Vrancea
22 sep 2015 830 vizualizări
Obişnuieşti să mănânci o singură dată pe zi, de regulă seara, când ajungi acasă de la serviciu şi atunci înfuleci tot ce găseşti prin frigider?

Sau mănânci mai des, dar tot timpul pe fugă? Ar trebui să ştii că sistemul digestiv nu întârzie să plătească preţul unor astfel de excese. Îngrijorător este faptul că peste 70% dintre semenii noştri ajung să sufere aproape zilnic de disconfort digestiv din cauza alimentaţiei dezechilibrate, potrivit unui material publicat de Agerpres. Disconfortul digestiv se manifestă prin: senzaţie de prea plin, balonare abdominală, arsuri la stomac, dureri epigastrice, greaţă, eructaţii, reflux gastro-esofagian, respiraţie urât mirositoare, lipsă de energie. Iată 5 sfaturi utile care vă vor ajuta să aveţi o digestie corectă.
1.Evitaţi alimentele cu probleme!
Cu toţii ştim că pentru a avea o alimentaţie variată şi echilibrată este necesar să mâncăm din toate câte puţin. Cu toate acestea, sunt unele alimente care nu ar trebui consumate nici măcar în cantităţi mici, dacă doriţi să ţineţi la distanţă problemele digestive. Este indicat să evitaţi alimentele foarte condimentate şi foarte acide, alimentele afumate,marinate sau fezandate, băuturile carbogazoase şi spirtoase, vinurile în cantităţi exagerate sau amestecul mai multor tipuri de alcool şi guma de mestecat.
2.Alegeţi un mod sănătos de preparare a hranei!
A opta pentru anumite alimente nu înseamnă întotdeauna a mânca sănătos. De exemplu, dacă alegem să consumăm peşte, dar numai prăjit în ulei din abundenţă, atunci nu mâncăm deloc sănătos. De aceea, este esenţial să limitaţi cantitatea de grăsimi necesară la gătirea alimentelor şi
să alegeţi mai degrabă gătirea la abur, pe grătar sau la cuptor.
3.Faceţi mişcare!
Un stil de viaţă activ, cu practicarea frecventă a exerciţiului fizic poate face minuni pentru funcţionarea corectă a digestiei. Activitatea fizică îmbunătăţeşte motilitatea intestinală, punând în mişcare un colon leneş. Masajul abdominal, fitnessul sau exerciţiile la sală, înotul, alergarea se numără printre activităţile care ajută la reglarea tranzitului intestinal. Atenţie! Mişcarea nu se face imediat după masă, ci la cel puţin o oră după aceea.
4.Apelaţi la enzime şi...
Pentru a ne simţi bine după masă, medicii ne sfătuiesc să apelăm la preparate naturale pe bază de enzyme, pentru că enzimele sunt cele care accelerează procesul de digestie. Cu cât enzimele sunt mai active, cu atât digestia este mai rapidă, iar starea organismului după masă este mai bună.
 5...plante care accelerează digestia!
Acţiunea enzimelor este consolidată de extracte din plante: rădăcină de ghinţură-galbenă, rădăcină de păpădie, extract uscat din fructe de armurariu, rădăcină de ginseng siberian.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.