Arhiva

Basescu pune autostrada Bechtel sub semnul intrebarii

Ziarul de Vrancea
2 feb 2005 821 vizualizări
Seful statului sustine ca ineficienta construirii autostrazii Brasov-Bors este "arhicunoscuta", iar o ruta mult mai avantajoasa ar fi coridorul paneuropean IV, care inseamna Nadlac-Timisoara-Deva-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta.

Presedintele Traian Basescu a declarat, luni seara, ca ineficienta proiectului de construire a autostrazii Brasov-Bors este "arhicunoscuta" si ca acest proiect ar aduce daune conservarii zonelor cu localitati sasesti, putind astfel sa distruga chiar o parte din istoria habitatului romanesc. Seful statului a facut aceste declaratii pe Aeroportul Heathrow, inaintea intoarcerii la Bucuresti si dupa o intilnire cu printul Charles de Wales, care a avut ca subiect si consecintele construirii autostrazii Brasov-Bors asupra mediului si a localitatilor sasesti. Traian Basescu a precizat ca autostrada Brasov-Bors ar putea prelua maximum 15% din traficul Est-Vest si Vest-Est, neavind acoperire din punct de vedere economic. Presedintele a declarat ca el a pus sub semnul intrebarii construirea autostrazii Brasov-Bors, pornind de la aceasta premisa. Seful statului roman a precizat ca si in discutiile oficiale a afirmat ca prioritatea actualei administratii de la Bucuresti o reprezinta modernizarea coridoarelor paneuropene IV, VII si IX. El a adaugat ca "oglinda" autostrazii Brasov-Bors o constituie coridorul paneuropean IV, care inseamna Nadlac-Timisoara-Deva-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta. Traian Basescu a mai spus ca, in pachetul de contracte aflate in analiza Guvernului pentru a se decide daca sint continuate, se afla si contractul pentru construirea autostrazii Brasov-Bors. El a precizat ca analiza Guvernului porneste de la faptul ca aceste contracte au fost incheiate fara licitatie, "cu incalcarea normelor privind achizitiile publice", dar are in vedere si nivelul daunelor care ar trebui platite in cazul rezilierii contractelor.Presedintele s-a declarat un sustinator al protejarii mediului si habitatului, atunci cind solutia de dezvoltare a infrastructurilor nu se justifica economic.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.