Bloggerii vranceni vor degusta vinurile Vincon
După ce toamna trecută jurnaliştii au vizitat podgoriile companiei şi au văzut ce iese de pe mana oenologilor de aici, a venit randul bloggerilor, unii dintre ei chiar degustători cu diplome, să intre astăzi în culisele afacerii conduse de Luchi Georgescu. Cum se apropie sărbătorile pascale, iar licorile lui Bachus vor fi la mare căutare, bloggerii vor degusta în principal vinurile din gama super premium pentru Horeca. Este vorba despre Gama Ambrosio, o selecţie super premium de vinuri destinate preparatelor fine, gourmet, servite în restaurante şi hoteluri, care a fost lansată în decembrie 2012. „Ambrosio este un vin creat special pentru timpul liber, atât de preţios”, spun cei de la Vincon. Bloggerii vor avea o întalnire cu directorii companiei, care le vor dezvălui cum se produce, se păstrează, se alege şi cum se asortează un vin pentru o masă deosebită. Georgel Costache, oenolog Vincon, a pregătit mai multe vinuri care vor fi testate de membrii Blogosferei din Vrancea. Înfiinţată în 1949, Vincon România a fost privatizată în 1999, Luchi Georgescu fiind de atunci şi preşedintele companiei. Compania deţine 1.580 de hectare de viţă de vie în podgoriile Odobeşti, Coteşti, Panciu şi Huşi. Cea mai cunoscută dintre cele 12 crame ale companiei este Beciul Domnesc de la Odobeşti, monument istoric, unde se păstrează peste 100,000 sticle de vin, cele mai vechi datând din 1949. În crama Crama Paradis din Focşani se păstrează 4,200 de butoaie din stejar, cea mai mare rezervă de distilat de vin din Sud-Estul Europei, potrivit celor de la Vincon. Aici se produc vinarsurile JAD, învechit 35 ani, Mioriţa 25 ani şi Mioriţa 15 ani. Compania are în portofoliu sortimente de vinuri pe toate segmentele de consum, însă cea mai cunoscută este gama Beciul Domnesc (Fetească Neagră şi Cabernet Sauvignon, Merlot, Pinot Noir şi Riesling, Fetească). În ultimii ani Vincon încearcă să pună mai mult accentul pe calitate decat pe cantitate, aşa că oficialii companiei sunt interesaţi ca bloggerii, vehicule bune de comunicare în mediul online, să vorbească despre vinurile lor şi chiar să le recomande celor care le viziteaza blogurile.