Reziliere gratuită de contracte Dolce după scoaterea Pro Tv-ului din grilă
Decizia companiei Romtelecom de a renunţa la transmiterea a nu mai puţin de 11 de canale TV deţinute de trustul de presă Media Pro va duce la un val uriaş de rezilieri de contracte în perioada imediat următoare, după cum apreciază surse din piaţă. Afectaţi de această decizie sunt doar abonaţii care au televiziune prin antenă de satelit, foarte mulţi dintre ei provenind din mediul rural. Cum din grila obişnuită de programe au dispărut deja de pe 3 ianuarie posturi precum PRO-TV, Procinema, Acasă TV, MTV şi Sport.ro reprezentanţii Romtelecom se vor confrunta cu zeci şi zeci de rezilieri. În mod obişnuit dacă un abonat îşi reziliază un contract înainte de termenul stabilit acesta trebuie să plătească o despăgubire de cateva sute de lei. În acest caz special rezilierea se va face gratis.
Reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor din judeţ spun că au contactat oficialii Romtelecom care au confirmat că nu se vor percepe bani dacă sunt abonaţi care în urma scoaterea unui post precum PRO-TV nu vor să mai beneficieze de serviicile Dolce. “Nu se vor percepe taxe pentru eventualele rezilieri făcute în urma scoaterii din grilă a programelor Media Pro”, ne-a spus Dumitru Dilă de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.
De ce au eşuat negocierile dintre Pro TV şi Romtelecom
Romtelecom este dispus să accepte şi o reducere de preţ în cazul abonaţilor care nu sunt hotăraţi cum să procedeze, aceştia putand suna la numărul 1930 pentru mai multe detalii. “Ca urmare a cererilor financiare nerezonabile exprimate de ProTV SA către Romtelecom, de creştere de trei ori a costurilor de difuzare a celor 11 canale ale grupului pe platformele TV ale Romtelecom, negocierile dintre cele două părţi au eşuat. Astfel, Romtelecom este forţat, începând cu data de 3 ianuarie, să retragă cele 11 canale din grila TV a abonaţilor Romtelecom. Canalul ProTV va fi transmis în continuare pe platformele IPTV şi CATV, conform principiului must carry. Toate canalele grupului Pro TV SA continuă să fie disponibile la această dată pe platforma NextGen, companie deţinută de Romtelecom.
Sperăm în continuare că Pro TV SA va înţelege realităţile pieţei din România şi se va gândi la consumatorii săi”, transmite Romtelecom. La randul lor, cei de la PRO spun că trustul lor atrage cei mai mulţi abonaţi şi că Romtelecomul caştigă de pe urma prestigiului celui mai popular post tv din Romania sume foarte mari. “Succesul financiar al distribuitorilor de canale de televiziune, precum Romtelecom, se bazează în primul rand pe atractivitatea PRO TV şi a altor canale romaneşti, care determină într-o proporţie covarşitoare decizia de abonare. PRO TV face în fiecare an invesţitii masive în conţinut pentru a satisface aşteptările telespectatorilor. Este corect ca valoarea acestui conţinut, pentru care distribuitori precum Romtelecom obţin venituri din abonamente, să se reflecte în preţul pe care furnizorii acestor servicii îl vor plăti de acum înainte PRO TV", a declarat Anca Budinschi, Director General PRO TV SA. (Sorin TUDOSE)