Ultima oră

Advertorial:Din culisele unei afaceri de succes: “Sînge” proaspăt la Maxx

Ziarul de Vrancea
26 feb 2012 7916 vizualizări
În şase luni top management-ul reţelei Maxx a fost dat pe mîna tinerilor. Ioana Barsan, Marketing Manager al reţelei de magazine Maxx, dezvoltată în Romania sub conceptul de “stocuri din lichidări”, spune că board-ul a ales să mizeze pe prospeţimea viziunii de business.

Reporter: Sînt voci care spun că această schimbare este foarte curajoasă în vremurile de astăzi.
Ioana Barsan: Aşa este. Însă curajul este o caracteristică a organizaţiei noastre şi chiar a acestui tip de afacere. Noi sîntem curajoşi în a cumpăra stocuri de mărfuri din Occident convinşi că avem capacitatea de a le valorifica în Romania la preţuri extraordinare.
R: Şi aţi tranferat acest curaj şi în organizarea companiei. Conducerea a fost oferită tinerilor. Nu este un dezvantaj să fii tînăr manager?
I. B. În ultima perioadă, a avea o vîrstă prea “fragedă” poate fi un handicap pentru poziţiile de management. A conduce o echipă şi a lua decizii finale, importante la numai 25-30 de ani este o provocare atît pentru manager, cît şi pentru colectiv. Noul val de conducere trebuie să demonstreze că în ciuda “tinereţii”, managerii sînt capabili, inovativi şi merită din plin responsabilitatea pe care o au.
R. Sîntem siguri că nu-i uşor pentru un tînăr într-o astfel de poziţie.
I. B. Ceea ce orice tînăr într-o poziţie de decizie îşi doreşte este să fie apreciat mai ales pentru abilităţile sale profesionale. Este adevărat că lipsa experienţei poate ridica, la un moment dat, un semn de întrebare. Însă cei mai mulţi dintre tinerii noştri manageri susţin că reuşesc să compenseze prin prospeţimea viziunii de business, prin libertatea de a alege, prin curajul şi puterea de adaptare. Mulţi dintre noi  am înţeles că totul se reduce la atitudine. Cea mai mare provocare pentru noi este să cîştigăm respectul celor cu care lucrăm. Un bun manager va fi mereu preţuit pentru puterea de a lua decizii, de a comunica înţelept şi eficient, de a fi un model profesional pentru ceilalţi membri ai echipei. Lumea de afaceri actuală nu se mai caracterizează prin loialitatea angajaţilor sau a angajatorilor faţă de o singură companie pentru o perioadă medie sau lungă. Dată fiind competitivitatea şi dinamismul mediului economic, tinerii manageri trebuie să fie constant pregătiţi să îşi demonstreze potenţialul şi să obţină rezultate profesionale foarte bune. Iar primele 6 luni sînt mereu cele mai grele: tinerii manageri trebuie să se facă respectaţi de angajaţi, unii dintre aceştia poate chiar mai în vîrstă decît ei, şi să dobîndească aprecierea managerilor cu mai multă experienţă.
R. Totuşi, cum aţi reuşit? Cum de aţi convins?
I. B. Nu a fost deloc uşor. Vorbim totuşi de 15 magazine care vor ajunge în 2012 la 40, alături de o întreagă infrastructură a platformei logistice. Poate să pară surprinzător, dar şi în cazul managerilor “meseria se fură!”. Cei mai mulţi dintre colegii mei aflaţi în posturi de conducere au deprins abilităţile profesionale necesare observîndu-şi, în timp, superiorii. Prin noua viziune de afaceri, spiritul întreprinzător şi curajul de a lua decizii şi de a aplica noi strategii, tinerii mei colegi manageri sînt extrem de valoroşi pentru companie.
R. Aveţi în poziţiile de top oameni tineri. Cum reuşesc ei să se impună în faţa subordonaţilor mai în vîrstă?
I. B. Am fost recrutaţi ca să înţelegem şi să ne putem dezvolta. Calitatea de lider se şlefuişte în timp, dar ceea ce trebuie să demonstreze încă de la început un manager este calitatea sa umană de a-şi apropia şi creşte oamenii. Trebuie să ştie să recunoască potenţialul angajaţilor săi, să delege responsabilităţile cu atenţie şi înţelepciune, să găsescă noi modalităţi de promovare a afacerii. Aceste elemente de evaluare şi relaţionare nu se cumpără şi nici nu se deprind în cadrul vreunui training: prin talent, atitudinea potrivită şi un leadership pronunţat, un tînăr poate deveni rapid şi un manager competent. (Ziarul de Vrancea)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.