Ultima oră

Faţă în faţă:“731 consumatori au avut încredere să se adreseze CJPC Vrancea”

Ziarul de Vrancea
21 dec 2011 767 vizualizări
Faţă de articolele apărute în ultimele zile în presa locală, CJPC Vrancea a luat act de încercarea de politizare a unui eveniment singular petrecut în legătură cu un angajat al instituţiei şi chiar denigrarea injustă a instituţiei de protecţie a consumatorilor, motiv pentru care vă solicităm în mod imperios publicarea prezentului DREPT LA REPLICA :

Este de înţeles nevoia reprezentanţilor presei de a căuta să publice cu precădere informaţiile care atrag prin noutate şi senzaţional, aceasta nu ar trebui să se realizeze, însă, pe baza unor simple zvonuri sau speculaţii neverificate, în detrimentul principiilor eticii jurnalismului, al profesionalismului.
Articolul „Nu cred că se rezolvă ceva dacă reclam”, debutează tendenţios prin legarea evenimentului petrecut în legătură cu comisarul Voinea Costel de încrederea consumatorilor de a apela la instituţia CJPC Vrancea în cazul în care sînt nemulţumiţi. Deşi autoarea intitulează articolul respectiv drept “sondaj de opinie” , selectează numai acele opinii care susţin ideea neîncrederii în instituţie, ba mai mult, adaugă la opinii şi comentariile anonime postate pe site-ul ziarului.
    Instituţia CJPC îşi desfăşoară în continuare activitatea în domeniul protejării intereselor consumatorilor, în limitele competenţelor acordate de legislaţia în domeniu şi de procedurile de lucru aprobate la nivelul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. În primele 11 luni ale anului 2011,  731 consumatori au avut încredere să se adreseze instituţiei cu diverse petiţii, 386 dintre acestea, adică aproape 53%,  fiind soluţionate în favoarea consumatorilor. În urma soluţionării acestor sesizări/reclamaţii, s-au înlocuit produse, remediat servicii sau restituit consumatorilor contravalori ale produselor, valoarea totală a acestor despăgubiri în baza reclamaţiilor fiind de 156 329 lei.  Pe lîngă această sumă, în urma finalizării unor acţiuni în instanţă şi rămînerii definitive şi irevocabile a hotărîrilor judecătoreşti, în favoarea CJPC Vrancea, în lunile octombrie 2011 şi  noiembrie 2011, s-au restituit la 10 petenţi  sume cuprinse între 149,19 CHF şi  5108,77 CHF, în total 29496,76 CHF, adică 103 246,6 lei.
    Pe de altă parte, CJPC Vrancea a desfăşurat activităţi de control şi verificare pe piaţă a calităţii produselor şi serviciilor precum şi a modului de informare a consumatorilor, activitatea instituţiei îmbunătăţindu-se considerabil în ultimul an. Astfel, CJPC Vrancea a urcat în clasamentul realizat la nivelul ANPC de la poziţia 39 pe care se află în luna noiembrie 2010 , la poziţia 20 în prezent,  clasamentul analizînd mai mulţi indicatori de cuantificare a activităţii, de la acţiuni de control, număr de procese verbale, valoarea amenzilor încasate,  pînă la modul de soluţionare a petiţiilor, depistări RAPEX, prelevări de probe etc.
    În primele 11 luni ale anului 2011, CJPC a identificat pe piaţa judeţului Vrancea 16 produse notificate RAPEX de Romania , Spania şi alte ţări ale UE, produse cu risc de sufocare, înghiţire, rănire, risc de şoc electric, luînd măsurile ce se impun pentru eliminarea acestora din circuitul comercial.
    Pentru aceste considerente şi multe altele, atragem atenţia presei să dea dovadă de imparţialitate şi să prezinte în mod profesionist faptele, neimplicînd interese politice în articole de presă ce fac referire la o instituţie a statului care şi-a desfăşurat şi îşi desfăşoară în continuare activitatea în judeţul Vrancea, în sprijinul consumatorilor .

Biroul de presă
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Vrancea

Nota redacţiei: Ne-am fi aşteptat ca această luare de poziţie nu doar să acuze presa şi să detalieze din punct de vedere statistic ce acţiuni au desfăşurat comisarii cît mai ales cum de s-a ajuns ca un funcţionar din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Vrancea să fie arestat pentru luare de mită în formă continuată de la agenţii economici pe care îi controlează. Din păcate, materialul trimis redacţiei omite să facă vreo precizare în acest sens, în ciuda faptului că acest caz ştirbeşte din buna reputaţie a instituţiei. E mai simplu să găsim vinovaţi în exterior decît să acceptăm faptul că, de fapt, aceasta este percepţia publică despre eficienţa acestei instituţii publice. Cît priveşte conţinutul sondajului de opinie la care s-a făcut referire în dreptul la replică, acelea au fost opiniile cititorilor, chiar dacă ceea ce spun oamenii nu este întotdeauna pe placul celor care ne conduc. Presa trebuie să fie în primul rînd critică în aspecte ce ţin de treburile publice şi trebuie să dea glas nemulţumirilor cetăţenilor. În plus, nu este nici un secret că în ultimii ani mai toate angajările în instituţiile statului, de la conducător în jos, se fac în urma unor concursuri de … împrejurări politice.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
sandro, acum 4512 zile, 8 ore, 18 minute, 28 secunde
celor de l-a opc au inceput sa le tremure izmenele in plina iarna ca raman fara ele,dragilor fiti cinstiti si cu fata curata nu va mai compromiteti la gainarii macar din orgoliul de om daca inca il citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.