Ultima oră

AUTO: Sondaj-Topul celor mai influenti oameni din industria auto romaneasca. Zece propuneri

Ziarul de Vrancea
24 aug 2010 720 vizualizări
Chiar daca vanzarile de automobile sint in continua scadere, mizele pe piata auto ramin majore: Reconfigurarea modelelor de business, lobby-ul pe linga factorii decidenti pentru facilitati acordate investitorilor, cautarea de noi nise.

HotNews.ro va propune zece nume de manageri/actionari din industrie care gestioneaza bugete impresionante si influenteaza decisiv piata auto. Lista de propuneri este deschisa, iar voturile dumneavoastra vor configura ierarhia celor mai influenti oameni din piata auto autohtona. Intra in articol pentru a vota.


Constantin Stroe - E fara indoiala unul dintre cei mai cunoscuti oameni din industria auto si se confunda cu Dacia si istoria ei. Ocupa functii de conducere de mai bine de trei decenii la Dacia unde in prezent e vicepresedinte si este foarte respectat de angajati. Ocupa si functia de presedinte la Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) si cunoaste foarte bine industria de componente auto, avand de-a lungul timpului intalniri cu investitori care au deschis fabrici aici. Stroe a fost consultat de autoritati in diverse probleme precum taxa auto sau strategia pentru intrarea pe piata a masinilor electrice.


Brent Valmar a condus ani buni asociatia industriei auto (APIA) unde in prezent ocupa functia de vicepresedinte. A luat mereu pozitie pe diverse subiecte precum programul Rabla, taxa auto sau situatia de criza din industrie. A fost criticat pe motiv ca sustine interesele importatorilor si ca vine cu declaratii prapastioase (gen, din cauza crizei 100.000 de oameni si-ar putea pierde locurile de munca in industria auto romaneasca). Conduce unul din cei mai mari importatori auto din tara, Porsche Romania, companie care a ajuns sa aiba in portofoliu aproape zece marci.


Calin Popescu Tariceanu este una dintre cele mai controversate persoane din domeniul auto. Detine compania ATS care pana in 2007 a fost importator pentru marca Citroen in tara, iar apoi a devenit dealer dupa ce francezii si-au deschis birou de reprezentare. Adversarii politici l-au acuzat ca a profitat de functia de prim-ministru pentru a face profit mai mare cu Citroen si ca a dat usor ajutoare de stat pentru Ford la Craiova. Sustinatorii sai spun ca a ajutat mult industria auto in momentele grele si ca s-a implicat in acest domeniu mai mult decat orice alt fost premier. Compania sa, ATS aduce in tara si motocicletele Harley Davidson si va deschide si un dealer Ford. Desi ATS nu mai este importator, Tariceanu ramane influent prin relatiile pe care le are si experienta in domeniu.


Ion Tiriac e unul dintre cei mai bogati oameni ai tarii si cel care a adus dupa revolutie marca Mercedes in Romania. Grupul sau Tiriac Auto ajunsese sa vanda peste 30.000 de masini pe an in tara inainte de criza, insa lucrurile s-au schimbat de atunci si problemele din piata l-au facut sa amane investitii de zeci de milioane in asa-numite "mall-uri auto". La finalul anului trecut grupul Tiriac Auto anunta ca se retrage din activitatea de import a masinilor Mercedes, dupa ce participatia de 49% detinuta de grupul roman a fost vanduta catre Daimler AG. Tiriac a spus ca dupa revolutie a purtat discutii cu Mercedes pe tema deschiderii unei fabrici aici, insa nimic nu s-a concretizat. Desi afacerile sale cu masini s-au redus in ultimul an, Tiriac ramane un om infuent prin averea sa si prin faptul ca se stie cu multe persoane cu functii importante.


Ernest Popovici este din toamna lui 2007 presedinte al APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania) si, desi nu este specialist in auto, ci avocat, influenta deriva din functia importanta pe care o ocupa. Cand a fost ales presedinte al asociatiei, Popovici spunea ca atuul sau tine de faptul ca este o voce neutra care, avocat fiind, ar avea mai multa putere in negocierile cu autoritatile. El a fost unul din fondatorii APIA in 1993, dar si al casei de avocatura Popovici, Nitu si Asociatii.


Jerome Olive ocupa functia de sef al Dacia, ceea ce il face influent, asa cum a dovedit si predecesorul sau, Francois Fourmont care a condus Dacia timp de sase ani. Fourmont a negociat pentru ca Dacia si unii furnizori sa primeasca ajuitoare de stat, iar pentru centrul RTR de la Titu sa fie acordate garantii de stat pentru viitoare investitii. Cererile Renault au atras si critici, insa trebuie precizat ca dupa monente grele la inceput de 2009 Dacia si-a revenit si a crescut si productia, pe fondul cererilor de la export unde merg 90% dintre masinile produse la Mioveni. Jerome Olive conduce Dacia de la 1 ianuarie iar influenta sa va creste cu cat va capata "vechime" in functie.


Herbert Stein e de mai bine de un deceniu unul dintre cele mai cunoscute personaje din business-ul cu masini. E sef al grupului AutoItalia care, pe langa marci precum Fiat sau Alfa Romeo, si-a mai adaugat in portofoliu anul acesta alte doua marci: Infiniti si Abarth. Stein e si membru in consiliul de conducere al APIA. a facut uneori declaratii care au starnit furori si se stie ca isi conduce compania cu o mana de fier.


John Fleming, fost sef al Ford Europa, e poate un nume la care nu v-ati fi asteptat in lista de fata, insa a fost prezent atat de des in tara pentru negocieri legate de uzina Ford Craiova, incat opiniile sale au avut ecou in industria locala. Multi au acuzat statul roman ca a fost prea ingaduitor cu Ford, ca a luat prea putini bani pe fabrica si ca a acceptat prea usor cererea Ford ca intregul calendar de investitii la Craiova sa fie decalat cu un an. Fleming e un bun negociator si un om extrem de hotarat. Din 2 august, Fleming nu mai este sef al Ford Europa insa ocupa si pe mai departe o functie importanta, cea de coordonare a activitatilor a peste 80 de uzine, astfel ca ramane aproape si de proiectul Craiova.


Michael Schmidt este cel care in 1994 a deschis primul dealer BMW in Romania, iar un deceniu mai tarziu avea peste zece centre de vanzare in cadrul companiei sale, Automobile Bavaria. Afacerea a avut de suferit cand, in 2007, BMW a venit cu biroul de reprezentare, astfel ca Automobile Bavaria a devenit din importator, dealer, iar marjele de profit au scazut considerabil. Criza a injumatatit vanzarile BMW anul trecut, insa anul acesta lucrurile s-au stabilizat. Schmidt apare rar in presa, insa cand o face are declaratii transante. A deschis si centre de vanzari BMW in Germania, mai ales ca si bunicul sau a avut un dealer in acea tara.


Ioan Repde, seful producatorului de baterii Rombat Bistrita nu este o persoana care apare des in presa nationala, insa conduce una dintre cele mai de succes companii romanesti din sectorul producatorilor de componente auto. Rombat produce anual doua milioane de baterii, iar 800.000 dintre ele sunt exportate in Franta. Compania obtine 60% din cifra de afaceri prin exporturi, iar pentru anul in curs estimeaza vanzari de peste 60 milioane euro. In plus, din 2012 compania va incepe productia de baterii pentru masini hibride.


UPDATE


Zoltan Kondor si Mihaly Lieb, actionari ai distribuitorului de piese de schimb Autonet Satu Mare. Autonet este o companie despre care presa centrala scrie putini, insa marimea ei o recomanda pentru a intra in topul influentei. Compania are ca obiect distributia de piese de schimb pentru automobile, dispune de peste 25 de centre si 700 de angajati, avand cifra anuala de afaceri de peste 100 milioane euro. Multumim cititorului Adi pentru sugestie.


Cele zece nume sunt simple propuneri. Poate veti considera ca unele nu isi au locul aici, poate aveti propuneri noi, mai interesante.


+ SHARE


4786 vizualizări

Sondaj

Care este cel mai influent om din industria auto romaneasca?

(Un singur răspuns posibil)


* Constantin Stroe

* Brent Valmar

* C. P. Tariceanu

* Ion Tiriac

* Ernest Popovici

* Jerome Olive

* Herbert Stein

* John Fleming

* Michael Schmidt

* Ioan Repede

* Actionarii Autonet Satu Mare




de Vlad Barza HotNews.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.