Ultima oră

AFACERI: Business Report 23.12.2009

Ziarul de Vrancea
23 dec 2009 367 vizualizări
Marirea si decaderea imperiului auto al lui Ion Tiriac; Cum simte criza cel mai puternic om din farma?; Renault cauta 300 de ingineri la Titu, iar Aston Martin One-77, cel mai rapid din istoria marcii britanice - 355 Km/h!

Marirea si decaderea imperiului auto al lui Ion Tiriac. Divizia auto a holdingului Tiriac devine, pe zi ce trece, tot mai mica. Odata cu iesirea din actionariatul Mercedes-Benz Romania si cu prognozata renuntare la importul marcii Ford, cifra de afaceri a grupului va scadea la jumatate. In 2006, importatorii reuniti in Țiriac Auto controlau mai mult de 10% din piata auto romaneasca. Acum, dintre companiile membre Țiriac Auto, unele au declarat pierderi la sfarsitul anului trecut in ciuda unei piete in care criza abia isi facea simtita prezenta, scrie Capital.


Fondul Proprietatea ar putea plati directorilor demisi salarii compensatorii de un milion de euro. Cei trei directori ai Fondului Proprietatea (FP) demisi astazi de Consiliul de supraveghere al FP vor primi compensatii si bonusuri de aproape 700.000 de euro, potrivit lui Mircea Ursache, care si-a dat demisia din functia de presedinte al Consiliului. In cazul in care va fi semnat contractul de administrare cu Franklin Templeton inainte de sfarsitul mandatului noilor directori, si acestora li se va plati salarii compensatorii, spune sursa citata pentru Business Standard.


Cum simte criza cel mai puternic om din farma? Dan Ivan a devenit cel mai puternic om din farma in momentul in care grupul francez Sanofi‑Aventis a preluat operațiunile cehilor de la Zentiva, noua entitate devenind lider pe piața locala, cu o cota de 10% in valoare și 16% in volum, potrivit firmei de cercetare Cegedim. Insa in fața crizei marimea nu este neaparat un avantaj. "2009 a fost un record negativ", spune Ivan, referindu‑se la bugetul alocat pentru sanatate, de 3,2% din PIB. In termeni reali, acest lucru ar putea insemna falimentul a peste 1.200 de farmacii, scrie Money Express.


Radulescu, BNR: Singurul avantaj in 2010 este ca nu mai avem alegeri. Singura sansa a Romaniei, anul viitor, se leaga de faptul ca a scapat de alegeri si, cel mai probabil, Guvernul va pune in aplicare toate masurile impopulare, dar necesare, amanate in 2009. Anul 2010 va marca, dupa cum spune Radulescu, punctul de cotitura pentru urmatorii 4-5 ani sau chiar mai mult: fie se fac reforme, fie ratam obiective ca trecerea la euro sau relansarea sanatoasa a economiei, a declarat directorul BNR intr-un interviu pentru Gandul.


Boc ii cere lui Isarescu sa scada dobanda de referinta pentru relansarea creditarii. Guvernul va discuta cu BNR pentru a gasi solutii care sa faciliteze accesul la credite al companiilor aflate in dificultate din cauza scaderii vanzarilor, afirma premierul Emil Boc. "Daca nu scadem dobanda de referinta, avem o problema. Trebuie sa modificam politica de creditare pentru ca firmele sa aiba acces la creditare mai ieftina. Daca nu se gaseste o solutie rapida, vom avea probleme cu sprijinirea mediului de afaceri", a spus Boc, citeaza Ziarul Financiar.


Infiniti G37 - sport si lux in interpretare japoneza. Am descoperit Infiniti G37 exact saptamana trecuta, cand Romania a fost paralizata de ninsorile abundente. Si ce poate fi mai interesant decat o masina cu tractiune spate si cutie de viteze automata? Chiar si in conditiile unui trafic paralizat, limuzina a facut fata cu brio conditiilor din Bucuresti si imprejurimi. Revenind la masina, Infiniti G37 Sedan este de fapt un Nissan Altima, dar in haine business, scrie StiriAuto.ro.


Berceanu: Nu cred ca in urmatorii trei-patru ani vor fi bani pentru tronsonul Brasov-Tg. Mures. Ministrul Transporturilor si Infrastructurii Radu Berceanu a declarat marti, in cadul audierilor la comisiile de specialitate, ca nu crede ca in urmatorii 3-4 ani va exista finantare pentru realizarea tronsonului Brasov-Tg.Mures al autostrazii Transilvania. "Nu avem nicio sansa ca acesti bani sa existe in urmatorii 3-4 ani", a afirmat Berceanu, potrivit Bursa.


Dacia, succes romanesc. Un SUV 4x4 sub emblema Dacia! Aceasta este pentru mine cea mai frumoasa imagine a tarii noastre la 20 de ani dupa 1989. Mai exista o performanta romaneasca ce merita luata in calcul la ceas de bilant. Succesul lui Dan Petrescu la carma minusculei echipe Unirea Urziceni. Daca micutul oras n-ar fi fost in Baragan, ci undeva in America profunda, masinaria de propaganda numita Hollywood ar fi scos deja un film artistic pe tema asta. Dar chiar si asa, fara film turnat la Buftea, este important pentru noi, romanii, sa stim ca se poate si ca suntem in stare. Trebuie numai sa vrem cu adevarat, spune Claudiu Serban in editorialul din Capital.


Renault cauta 300 de ingineri la Titu. Renault Technologie Roumanie (RTR), centrul de inginerie al francezilor de la Renault, va angaja anul viitor 300 de ingineri la Titu, unde urmeaza sa fie testate si validate noile modele din gama Dacia si Renault. "Angajarile sunt determinate de faptul ca pe parcursul anului urmator centrul tehnic Titu va incepe sa functioneze. Demararea activitatii la Titu este prevazuta pentru a doua parte a anului 2010", a explicat pentru Ziarul Financiar Dana Oprisan, director de resurse umane al RTR.


Ce planuri au kazahii cu Rompetrol in 2010 in materie de restructurare, taiere de costuri, extindere. Grupul Rompetrol, controlat de compania de stat de petrol si gaze din Kazahstan - KazMunaiGas (KMG), va investi anul viitor 240 de milioane de dolari, mergand spre o "dezvoltare pragmatica", in sensul in care toate activitatile care merg bine vor fi pastrate, iar cele care nu merg bine vor fi oprite, a declarat, marti, intr-o conferinta de presa, Dmitry Grigoryev, directorul financiar al grupului, citat de Business Standard.


MIG-U1. Nu, nu este vorba despre un nou avion de vanatoare rusesc, ci despre o noua creatie a casei de tuning Gemballa. Casa de tuning germana a reusit din nou sa realizeze un model unic si impresionant. Desi este recunoscuta pentru modificarile aduse modelelor constructorului german Porsche, de aceasta data Gemballa a decis sa personalizeze un adevarat hipercar italian, Ferrari Enzo. Astfel a luat nastere Gemballa MIG U-1, scrie Voom.ro.


Aston Martin One-77 a devenit cel mai rapid model din istoria marcii britanice - 355 Km/h! Modelul Aston Martin One-77 a devenit cel mai rapid Aston Martin din istorie dupa ce ultimele teste ale producatorului britanic au dezvaluit viteza maxima a supercarului: 335 km/h. Modelul One-77 este inca in faza de pretestare, dar in momentul cand va ajunge pe piata va avea un pret de 1,2 milioane de lire sterline, scrie AutoDigest.ro.



de Ionut Baias HotNews.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.