Elevii Școlii “Nicolae Iorga”, într-un schimb de experiențǎ la o școalǎ din Finlanda
Un echipaj al Școlii Gimnaziale “Nicolae Iorga” a participat luna trecută la un schimb de experienţă în Finlanda, în cadrul unui proiect Erasmus + de parteneriat între școli. Echipajul a fost constituit din profesoarele Gabriela Dumitru și Viorica Dumitrașcu și elevii Iuliana Burlacu, Alexandra Ionițǎ, Gabriel Tertelici și Andrei Vlad.Activitatea s-a desfǎșurat în cadrul proiectului de parteneriat strategic între școli Erasmus+ KA2 „Back to School Life”, coordonat de profesoara Dǎnilǎ Nicoleta. Pentru acest proiect Școala „Nicolae Iorga” beneficiazǎ de un grant de 24.630 de Euro finanțat de Comisia Europeanǎ. Proiectul se desfǎșoarǎ în perioada 1 septembrie 2016 - 31 august 2018 și are ca scop schimbul de bune practici între școlile din țǎrile partenere (Turcia, România, Lituania, Finlanda, Marea Britanie, Spania și Portugalia), cu accent pe prevenirea absenteismului și a abandonului școlar timpuriu prin întǎrirea relațiilor dintre școalǎ, familie și comunitate.Elevii și cadrele didactice din cele șase țǎri europene au intrat în contact direct cu profesorii, elevii și studenții a patru unitǎți de învǎțǎmânt din Finlanda, au asistat la ore, s-au bucurat de tehnologia de înaltǎ clasǎ folositǎ în procesul de instruire. De asemenea, au participat la jocuri mini-olimpice de iarnǎ pe lacul înghețat Jyväsjärvi, au gǎtit prǎjitura tradițională finlandeză în bucǎtǎria școlii, au vizitat muzeul local de științele naturii, mini-concert, meci de hockey. În plus, elevii au fost gazduiți în familii, astfel aflând detalii interesante despre viaţa acestora. „Ne-am bucurat de o primire călduroasă, programul a fost foarte variat şi interesant, incluzând participarea noastră la ore, ceea ce ne-a permis să simţim grija deosebită pe care statul finlandez o acordă sănătăţii şi stării de bine a elevilor şi profesorilor. Am fost profund impresionată de excelenta dotare cu aparatură de ultimă generaţie a tuturor sălilor de clasǎ şi a laboratoarelor, de faptul că se pune accentul pe activităţile practice şi nu pe acumularea excesivă de noţiuni teoretice şi pe concurenţă. Principiul de bază al sistemului finlandez de învăţământ este acela că potenţialul fiecărui copil trebuie maximizat şi de aceea, orientarea şi consilierea sunt esenţiale, astfel încât elevii să performeze cât mai bine posibil şi să fie capabili să ia cele mai bune decizii în legătură cu educaţia şi cariera lor”, a afirmat profesoara Gabriela Dumitru. (M.V.)