Local

Tribunalul București: Jurnalistul Ionel Sclavone a urmărit informarea opiniei publice, nu denigrarea Ralucăi Dan

Ziarul de Vrancea
22 feb 2019 2586 vizualizări

Raluca Dan, secretarul județului Vrancea, mâna dreaptă a lui Marian Oprișan, a pierdut pe fond, la Tribunalul București, procesul intentat jurnalistului Ionel Sclavone. În acțiunea formulată, Raluca Dan s-a declarat prejudiciată de o serie de articole în care jurnalistul a prezentat rețeaua de interese creată în jurul lui Oprișan și a PSD Vrancea și a solicitat suma de 200.001 lei.

Instanța a stabilit că articolele de presă publicate au contribuit la o dezbaterea de interes general, având ca subiect activitatea secretarului județului Vrancea, persoană publică ce se bucură de o largă notorietate la nivel local:

„Tribunalul apreciază că toate articolele de presă scrise de pârâtul Ionel Sclavone au contribuit la dezbaterea de interes general referitoare la conduita legală și morală a reclamantei, care ocupă funcția de Secretar al Județului Vrancea și se bucură de o largă notorietate în județ. Numirile în funcții publice și atribuirea unor contracte de prestări servicii sau achiziții de bunuri de către instituțiile publice sunt doar câteva aspecte de interes major pentru comunitatea locală, despre care a relatat pârâtul.“

Instanța a mai concluzionat că articolele publicate de jurnalistul Ionel Sclavone nu au prejudiciat-o pe reclamantă, deoarece aceasta nu a fost revocată din funcție, sancționată disciplinar și nici nu a suportat alte consecințe ca urmare a faptelor prezentate.

„Deși a pretins că i s-a adus o atingere demnității personale și profesionale, acest fapt nu a fost probat. Atât anterior, cât și ulterior articolelor de presă scrise de pârât, au fost publicate și alte materiale de presă critice la adresa reclamantei, care relatează aspecte similare celor conținute de articolele pârâtului (Ionel Sclavone – n.red.)“, se arată în hotărârea pronunțată.

Concluzionând, în acord cu jurisprundența Curții Europene care consideră libertatea de exprimare unul dintre fundamentele esențiale ale unei societăți democratice, judecătorii Tribunalului București au concluzionat că articolele jurnalistului Ionel Sclavone nu depășesc limita criticii admisibile.

 „În accepțiunea instanței, libertatea jurnalistică cuprinde și posibila recurgere la o anumită doză de exagerare, ba chiar de provocare, pe care reclamanta (Raluca Dan – n. red) trebuie să o accepte tocmai în considerarea funcției pe care o ocupă, reprezentând un reper moral și social pentru comunitatea în care îți îndeplinește atribuțiile. Având în vedere toate aceste considerente, Tribunalul apreciază că nu a fost depășită limita criticii admisibile potrivit art. 10 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului și art 30 din Constituție, menținându-se un just echilibru între interesele în balanță: dreptul reclamantei la protecția vieții private și dreptul pârâtului la libertatea de exprimare. În consecință, nu se poate reține că pârâții au săvârșit o faptă ilicită, nu s-a dovedit existența prejudiciului moral și nici a vreunei legături de cauzalitate între faptă și pretinsul prejudiciu. Pârîtul a acționat cu bună credință, urmărind informarea opiniei publice și nu denigrarea reclamantei“, a subliniat instanța și a respinsa acțiunea intentată împotriva jurnalistului ca neîntemeiată. 

După pronunțare acestei hotărâri, Raluca Dan a făcut apel la Curtea de Apel București.

Despre costul libertății de expresie și al jurnalismului onest și cum se traduce acest lucru, concret, în Vrancea reală, explică pe înțelesul tuturor Ionel Sclavone, într-o postare pe contul său de facebook:

„După ce am dezvăluit rețeaua de interese PSD care s-a format în jurul lui Marian Oprișan și cum a ajuns aceasta să controleze instituțiile publice și afacerile cu statul, baronul și-a pus omul de încredere, pe Raluca Dan, să mă dea în judecată. Ca să-mi închidă gura, mi-a cerut daune de 2 miliarde de lei vechi.

Tribunalul București i-a respins cererea prin hotărârea judecătorească de mai jos.

După ce a primit comunicarea instanței, doamna Dan s-a grăbit să formuleze apel pe care l-a depus în prima zi lucrătoare a lui 2019, 3 ianuarie, la Curtea de Apel București.”

 

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.