Local

Stadiul la zi al tronsoanelor autostrăzii A7, care traversează Vrancea și a Drumului Expres Focșani-Brăila

Ziarul de Vrancea
30 mar 2022 2628 vizualizări

Stadiul la zi al tronsoanelor autostrăzii A7, care traversează Vrancea și a Drumului Expres Focșani-Brăila sunt prezentate împreună cu celelalte autostrăzi și Drumuri Expres din zona Moldovei într-o postare activată pe contul de facebook Covasnianu Adrian al fostului secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, originar din Iași.Citiți în continuare conținutul integral al postătii pe acest subiect

În această săptămână, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prezentat stadiul proiectelor de mare infrastructură care vizează Moldova. Dacă unele proiecte sunt în termene și au perspective moderat optimiste, altele par împotmolite în tot felul de proceduri și probleme birocratice. Iată situația la zi a proiectelor care traversează și județul Vrancea:

Autostarda A7 Ploiești-Pașcani

a)Ploiești-Buzău(63,25 km) – Stadiu: Licitație de EXECUȚIE lansată

Din cele 3 loturi avem desemnați câștigători pe 2 loturi. Din păcate, avem deja 3 contestații pe lotul 3. Momentan se formulează răspunsuri din partea beneficiarului. Încă nu avem desemnat câștigător pe ultimul lot. Momentan nu pot oferi un orizont de implementare pentru execuția primilor kilometri din A7.

b)- Buzău-Focșani (82,44 km) – Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic

Toate cele 4 loturi au fost lansate la licitație.

Pe 04.02.2022 a fost lansată licitația de execuție pentru 2 loturi (tronson 1: 4,6 km între Buzău și Vadu Pașii  tronson 4: 10,94 km între Mândrești Munteni/DN 23 – Focșani Nord/DN 2). Termenul limită de depunere a ofertelor: 05.04.2022. Pe 10.02.2022 a fost lansată licitația de execuție pentru celelalte 2 loturi mai lungi (tronson 2 de 30,8 km lungime  tronson 3 de 36,1 km lungime). Termenul limită de depunere a ofertelor: 12.04.2022.

Durata estimativă a contractului de execuție variază de la 20 luni pentru tronsoanele 1Â4, respectiv de 26 luni pentru tronsoanele 2Â3. Valoarea licitației este de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA). Se mențin termenele!

c) Focșani-Bacău (96,05 km) – Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic

SF-ul final a fost depus și este în analiză la CNAIR urmând cât de curând aprobarea lui în CTE-ul companiei. Studiul Geotehnic a fost depus și sunt o serie de observații minore din partea CNAIR. Cea mai recentă promisiune este că pe 31.03.2022 se va depune Proiectul Tehnic. Referitor la procedura de mediu se preconizează că la jumătatea lunii aprilie 2022 se va obține Acordul de Mediu. După obținerea Acordului de Mediu, într-o manieră extrem de accelerată se poate convoca CTE MT, CIALP MDRAP, aproba HG de indicatori tehnico-economici și în trimestrul III (estimarea inițială – trim II – s-a modificat) al anului 2022 se poate lansa licitația de execuție. Estimarea inițială a CNAIR pentru luna aprilie 2022 se va decala pentru luna mai. Termenul (încă!) se menține în zona de ‘confort’ a PNRR-ului.

d)Bacău-Pașcani (77 km) – Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic

Cel mai întârziat proiect din A7 inclus în PNRR „beneficiază” de noi actualizări. Pe 11.03.2022 s-a avizat SF-ul în CTE CNAIR. Spre sfârșitul lunii martie se preconizează aprobarea în CTE-ul de la Ministerul Transporturilor. Pe 11.04.2022 este preconizat termenul de depunere a Proiectului Tehnic la CNAIR. Procedura de mediu este în lucru și sunt șanse ca pe 11.04.2022 să se obține actul de reglementare pentru acest proiect de infrastructură mare. S-a decalat estimarea pentru lansarea licitației de execuție condiționată de pașii anteriori. Estimare se mută din trimestrul II în trimestrul III 2022 pentru lansarea licitației de execuție a autostrăzii de la Bacău Nord la Pașcani. Cele 3 loturi au termenul estimat, maximal, de execuție de 30 luni.

Drumul Exores Focșani-Brăila(76 km) – Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate

S-a avizat prin AMC 1 traseul final al drumului expres.

Urmează campaniile de teren, respectiv studiile topografice, arheologice și geotehnice.

Drumul Expres Tișița Albița ( 160 km) – Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate

E nevoie de o discuție în Ministerul Transporturilor cu BEI Â Jaspers vis-a-vis de strategia, rentabilitatea și calendarul de implementare a acestui proiect. Contractual, proiectantul a cerut o extensie de timp de 13 luni și până ce MT nu stabilește și definitivează strategia de implementare, acest proiect vital pentru județul Vaslui este suspendat!

Scurt istoric:

Un proiect ce nu s-a bucurat de atenția și mediatizarea altor proiecte similare deși proiectul reprezintă fostul coridor pan-european IX! Am promovat necesitatea și oportunitatea acestui proiect în perioada 2020-2021 în calitate de consilier onorific  secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Pentru corecta informare a publicului în Moldova există:

a) 2 coridoare TEN-T principale (Ungheni-Iași-Tg. Neamț-Tg. Mureș-Sebeș și Giurgiu-București-Ploiești-Focșani-Bacău-Suceava-Siret)

b) 2 coridoare TEN-T secundare (Brașov-Bacău-Sibiu și Focșani-Tișița-Bârlad-Huși-Albița).

Prin urmare Tișița-Albița are aceleași „ingrediente” de eligibilitate pt finanțare europeană precum Brașov-Bacău sau Ploiești-Brașov.

Ca o concluzie generală, consider că prin intermediul unui management riguros, al unei celule de criză dedicate la nivel de CNAIR/MT pentru proiectele Moldovei/incluse in PNRR și printr-o descentralizare a proiectelor de infrastructură locală la nivelul administrațiilor locale, se poate accelera si se pot recupera întârzierile. Să sperăm că infrastructura de transport din partea de est a României va cunoaște un suport și o susținere adecvate pe termen scurt, mediu și lung!

Text informații  foto:Covasnianu Adrian

Adrian Covăsnianu a fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.