Nu s-au depus contestații! Din primăvara anului viitor, Umbrărescu poate începe lucrările la Autostrada A7 și pe traseul Bacău – Focșani
Luni, 5 decembrie 2022, a fost ultima zi calendaristică din cele zece pe care le prevede legea în care se puteau depune contestații la rezultatele adjudecării contractelor pentru toate cele 3 loturi ale Autostrăzii FOCȘANI – BACĂU (95,9 km). Practic, cu o rezervă de 2-3 zile pentru „data poștei” până la sfârșitul săptămânii, CNAIR poate începe procedurile pentru atribuirea contractelor de aproape 7 miliarde lei, informează economedia.ro.
Reamintim că CNAIR a anunțat rezultatele licitației pentru secțiunea Focșani-Bacău pe 25 noiembrie 2022, urmând ca în scurt timp să fie desemnați câștigătorii/câștigătorul și pentru ultimele trei loturi din Autostrada Moldovei, segmentul Bacău-Pașcani unde se pare că tot UMB a avut cele mai bune oferte. Deși secțiunea Bacău-Pașcani a fost lansată în licitație înaintea secțiunii Focșani-Bacău, a avut 23 de oferte în timp ce pentru segmentul Focșani-Bacău, CNAIR a primit 12 candidaturi, deci pentru ultimele trei loturi ale A 7, Comisia de Evaluare are nevoie de mai mult timp pentru analiză.
Totodată, cel mai probabil până la sfârșitul lunii, Guvernul va aproba exproprieri de 34 de milioane de lei pentru execuția celor trei loturi ale Autostrăzii Focșani-Bacău.Proiectul de Hotărâre de Guvern a fost aprobat și publicat de Ministerul Transporturilor și cuprinde peste 11 000 de imobile cu o suprafață de peste 15 milioane metri pătrați: „Aprobarea amplasamentului lucrării de utilitate publică de interes național «Autostrada Focşani – Bacău», prevăzut în anexa nr. 1, la prezenta hotărâre, conform variantei finale a studiului de fezabilitate; Aprobarea declanșării procedurii de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național «Autostrada Focşani – Bacău», situate pe raza municipiului Focșani și a localităților Vânători, Odobești, Garoafa, Bolotești, Țifești, Mărășești, Panciu, Movilița, Pufești, Păunești, Ruginești și Adjud din județul Vrancea, și a localităților Sascut, Valea Seacă, Orbeni, Parava, Răcăciuni, Cleja, Faraoani și Nicolae Bălcescu din județul Bacău.
Aprobarea listei cuprinzând imobilele proprietate privată supuse exproprierii, proprietarii sau deținătorii acestora, așa cum rezultă din evidențele unităților administrativ teritoriale, precum și sumele individuale estimate de către expropriator, aferente justelor despăgubiri în cuantum total de 34.551.578,54 lei, pentru un număr de 11.312 imobile proprietate privată, în suprafață totală de 15.292.671 mp., reprezentând teren cu sau fără investiții, prevăzută în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.”
Citiți în documentul atașat acestui articol LISTA cu imobilele proprietate privată supuse exproprierii, in cadrul lucrării de utilitate publică de interes naţional „Autostrada Focşani - Bacău”, aflate pe raza localităţilor Cleja, Faraoani, Răcăciuni, Orbeni, Parava, Valea Seacă, Nicolae Bălcescu, Sascut din judeţul Bacău, respectiv pe raza localităţilor Adjud, Boloteşti, municipiul Focşani, Mărăşeşti, Moviliţa, Vânători, Garoafa,Păuneşti, Rugineşti, Odobeşti, Panciu, Pufeşti, Ţifeşti din judeţul Vrancea şi proprietarii sau alţi titulari de drepturi reale, precum şi sumele individuale aferente despăgubirilor.
Pentru secțiunea Focșani-Bacău, durata de execuție este de 30 de luni, inclusiv pentru cel mai lung lot al întregii Autostrăzi a Moldovei A 7, lotul Domnești Târg -Răcăciuni de 39 de kilometri. Contractele pot fi semnate până la sfârșitul anului doar dacă nu se depun contestații:
ASOCIEREA SPEDITION UMB SRL – SA&PE CONSTRUCT SRL – TEHNOSTRADE SRL a câștigat contractele pentru toate cele 3 loturi ale Autostrăzii FOCȘANI – BACĂU (95,9 km).
Ministerul Transporturilor a emis Autorizațiile de Construire pentru loturile 2, 3 și 4 ale Autostrăzii Buzău-Focșani, pe loturile de la capete, UMB fiind deja în șantier, iar pentru loturile de mijloc, CNSC a admis contestațiile Tekfen, cu largul concurs al CNAIR (detalii aici)
Autorizația pentru Lotul 2 (31 kilometri) Vadu Pașii-Râmnicu Sărat este emisă pentru lucrări cu o valoare de 1,37 miliarde lei și cuprinde 12 poduri și un nod rutier la intersecția cu DN 22 Râmnicu Sărat, pentru lotul 3, Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni ( 36 km.) Ministerul a autorizat lucrări de 1,5 miliarde lei pentru 17 poduri/pasaje și 2 noduri rutiere, iar pentru lotul 4 ,,Cocoașa” Focșani (11 km.) UMB a primit autorizație completă pentru lucrări de 800 de milioane lei. Pe lotul 4 sunt 6 poduri/pasaje și două noduri rutiere. Urmează să fie emisă Autorizația și pentru lotul 1 de la Buzău (5 km.) unde UMB lucrează din toamnă.
În septembrie, șeful CNAIR, Cristian Pistol întrebat de ce întârzie emiterea Autorizațiilor pe loturile deja contractate, explica situația prin procedura de finanțare a PNRR : ,,Acest proiect este finanțat din Planul Național pentru Redresare și Reziliență -PNRR, Planul de-abia a fost aprobat de Guvern, s-a emis de-abia acum, ținând cont că am avut nevoie de finanțare Hotărârea de Guvern cu traseul pentru exproprieri, potrivit legii în zilele următoare după ce se consemnează banii vom da decizia pentru expropriere urmând ca apoi, cu proiectul tehnic care este făcut să obținem Autorizația de Construire. Probabil că mai durează o lună-două ” a explicat în septembrie Pistol.
Text informații:economedia.ro
Fisiere atasate