Local

Noi dezbateri și precizări în CL Focșani pe subiectul proiectelor referitoare la traficul urban aflate în derulare în Municipiu

Ziarul de Vrancea
4 mar 2024 2912 vizualizări

Proiectul nr 9 aflate pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Focșani de joi 29 februarie 2024, respectiv :„PROIECT DE HOTĂRÂRE PRIVIND APROBAREA DOCUMENTAȚIEI TEHNICO-ECONOMICE, A INDICATORILOR TEHNICO-ECONOMICI, FAZA STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU PROIECTUL <<EXTINDEREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT INTEGRAT AL TRAFICULUI ȘI PRIORITIZAREA TRANSPORTULUI PUBLIC, INCLUSIV MĂSURI DE MONITORIZARE A PARAMETRILOR DE MEDIU ȘI REDUCEREA POLUĂRII, ETAPA A 2-A>>", a stârnit prilejul unor noi dezbateri și precizări pe care le puteți citi în continuare. 

Consilierul local PNL, Costel Bîrsan:„Ceea ce vreau să spun și o să fiu scurt, are oarecum tangențial legătură cu acest proiect.Domnule primar, trebuie luate în opnia mea și ceea ce colectăm noi, păreri de la cetățenii Municipiului Focșani, măsuri urgente de fluidizare a traficului și reducerea disconfortului.Având în vedere lucrările care se fac și ambuteiajele persistente în fiecare zi, în traficul auto.De asemenea măsuri urgente de creare de locuri de parcare.Cred că s-au desființat cum estimam eu la un moment dat,( eu m-am fost cel care m-am opus acestui proiect și nu regret acest lucru că se pare că viziunea mea a fost corectă  ) între 1000 și 2000 de locuri de parcare.Și ar trebui luate măsuri  de recreere a acestor locuri de parcare în alte zone.Sau parcări supraterane.În viitor să aveți în vedere aceste lucruri pentru ca cetățenii din Municipiul Focșani să nu plece spre alte zone urbane mai apropiate sau chiar zone rurale. Mă refer la Câmpinenca, Petrești, Mândrești sau în alte locuri.Să rămână aici în orașul nostru, să prosperăm cu toții.”

Primarul Municipiului Focșani, Cristi Valentin Misăilă:„ Întradevăr este o problemă exterm de delicată în această perioadă.Lucrările care se derulează în Municipiul Focșani pe principalele artere de circulație sunt lucrări care vor duce până la final la fluidizarea traficului, în momentul în care vom pune în funcțiune „sistemul de management al traficului.”Care vizează instalarea semafoarelor în 30 de intersecții și treceri de pietoni, pe inelul central.30 de „semafoare inteligente” de supraveghere video cu bucle de inducție.„Sistem de management al traficului.”  care va permite cuantificarea valorilor de trafic și va acorda unda verde funcție de aceste valori.Sensurile unice am convingerea că vor funcționa, vor aduce o fluidizare a traficului din Municipiul Focșani.Dar fac un apel la toți cetățenii să aibă răbdarea necesară și înțelegerea, pentru că-n această perioadă nu le punem în fucțiune decât în momentul în care vom finaliza lucrările de infrastructură.Cât privește celelalte două proiecte, sunt proiecte care vor veni în completarea proiectului aflat în derulare în acest moment.Și dacă ne uităm cu atenție la străzile vizate a fi modernizate tot cu sisteme de trafic  cu „management inteligent” , avem cred eu șanse ca în viitorul apropiat în Municipiul Focșani să se circule foarte fluent.Și ne uităm: Ceea ce a propus elaboratorul studiului de trafic și a  studiului de fezabilitate, vorbim de Bulevardul Gării, treceri de pietoni, strada Republicii, unde iarăși câteva intersecții importante.practic 10 puncte importante nevralgice B-dul Brăilei , intersecția cu strada Panduri, la trecerea pietoni, B-dul Brăilei , strada 1 Decembrie 1918, strada Republicii cu strada  Simion  Bărnuțiu, unde iarăși este o intersecție destul de aglomerată.Strada Republicii cu strada Mihail Kogălnicenu, vis a vis de Unversitate.Deci toate aceste proiecte finanțate de Uniunea Europeană vizează așa cum am mai spus și altă dată, în principal reducerea poluării și  utilizarea unui trafic cu mijloace de transport alternative care să ducă la o scădere a poluării .Pe de altă parte Uniunea Europeană nu finan'ează construirea de locuri de parcare în interiorul Municpiului.Avem un proiect tehnic finalizat finanțat tot prin fonduri europene pentru realizarea a două parcări mari de câte 200 de locuri.Dintre care , una în incinta actualei autogări și celaltă de alte 200 de locuri în incinta viitoarei autogări situată pe Calea Munteniei.Aceste proiecte vor fi probabil scoase la licitație în curând, în momentul în care se va deschide axa de finanțare pentru aceste tipuri de construcții.Cât privește problema locurilor de parcare este întradevăr o problemă exterm de delicată.Construirea unui loc de parcare din buget propriu, pentru că nu am identificat resurse financiare externe, să spunem, mă refer aici finanțare din fonduri europene, finanțare din bugetul de stat, și așa mai deprate,  sunt niște proiecte foarte costisitoare.Pentru un loc de parcare, doar pentru un loc de parcare din ceea ce ne-au spus specialiștii se cheltuie în jur de până la 10,000 de euro, locul  de parcare dacă le facem subterane sau supraterane. Având în vedere riscul seismic în care ne aflăm.Deci toate aceste cheltuieli sunt tocmai pentru a fluidiza  traficul și pe de altă parte pentru îmbunătăți, să spunem gradul de poluare al mediului înconjurător.Iar toată Uniunea Europeană , așa cum am mai spus, tinde să descurajeze utilizarea mijloacelor de transport  proprii și să utilizăm mijloace de transport alternative. Autobuze electrice ați văzut am achiziționat 36, mai sunt în proiect încă 48 de autobuze.Avem deja semnat contract de finanțare pentru încă 48 de autobuze electrice.Proiectul cu piste de biciclete cu  285 de biciclete și 16 triciclete pentru persoanele cu dizabilități e aproape finalizat.  Doar să facem recepția acestor lucrări. Toate aceste proiecte vin pentru a stimula deplasarea cu mijloace de transport nepoluante.Vă mulțumesc!”       


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.