Local

În atenția vrâncenilor care au procese pe rol: Hotărârile civile vor fi transmise prin e-mail în perioada următoare

Ionel Sclavone
3 iun 2022 1825 vizualizări

Vrâncenii care au procese civile pe rol vor primi hotărârile judecătorești pe e-mail, începând din următoare perioadă. Comunicare acestor decizii, din procesele civile se va face din oficiu pe e-mailul părților implicate în procese.

Un proiect de lege care urmează să fie promulgat de președintele Klaus Iohannis, iar mai apoi publicat în Monitorul Oficial, stabilește că decizile luate de instanțele civile vor fi communicate, în prima fază, pe e-mail. Excepție fac situațiile în care instanțele nu pot transmite electronic hotărârile, din varii motive. În astfel de cazuri, comunicarea acestora se va face ca și până acum, prin agenții procedurali ai instanței sau prin poștă, cu scrisoare recomandată.

În prezent, Codul de procedură civilă (Legea 134/2010) stabilește că hotărârile judecătorești în materie civilă se comunică în format tipărit, prin intermediul agenților procedurali ai instanței sau prin serviciile poștale. Potrivit inițiatorilor acestui proiect, implementarea măsurii ar duce la eficientizarea activității instanțelor și ar reduce costurile privind listarea copiilor de pe hotărârile judecătorești, dar și pe cele cu transmiterea prin serviciile poștale.

„Comunicarea hotărârilor judecătorești se va face, din oficiu, prin poșta electronică, dacă partea a indicat instanței datele corespunzătoare în acest scop, direct sau la solicitarea expresă a instanței, în timpul procesului”, prevede actul normativ adoptat în Parlament, care va completa Codul de procedură civilă.

Trebuie spus că pentru a putea comunica aceste hotărâri pe e-mail, instanța trebuie să dețină semnături electronică extinsă. Aceasta va înlocui ștampila instanței și semnătura grefierului de ședință.

Hotărârile vor fi considerate ca fiind comunicate, mai prevede proiectul, la momentul la care se primește confirmarea, din partea sistemului informatic folosit, că au ajuns la destinatar.

În prezent, Codul de procedură civilă, stabilește că citațiile și actele de procedură se face, din oficiu, prin agenții procedurali ai instanței. Iar când acest lucru nu este posibil, transmiterea actelor se face prin poștă, cu scrisoare recomandată, sau, la cerere, prin executori judecătorești ori prin telefax, poștă electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului și confirmarea primirii acestuia.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.