Local

De interes pentru vrânceni: Contractele de telefonie sau internet nu se pot prelungi doar printr-un acord telefonic

Ionel Sclavone
23 apr 2024 1469 vizualizări

Vrâncenii care sunt sunați de furnizorii de telefonie și internet pentru prelungirea contractelor de furnizare trebuie să știe că un simplu acord telefonic un ține loc de contract. Legea permite încheierea contractelor fără prezența fizică a celor implicați dar numai în anumite condiții.

 

Mulți vrânceni primesc apeluri telefonice de la furnizorii de telefonie sau de internet care le solicită prelungirea contractelor sau modificarea celor în vigoare. Aceștia precizează că este suficient un acord verbal, dat la telefon pentru ca noile angajamente să intre în vigoare. Conform reglementărilor actuale, un astfel de acord, verbal, nu poate ține locul unui contract semnat.

În vederea încheierii unui contract la distanță pot fi utilizate mai multe mijloace de comunicație la distanță, precum telefonul, e-mailul, diverse aplicații online etc. Totuși, procedura și un consimțământ scris al utilizatorului acestor servicii.

Cele mai întâlnite moduri în care se încheie contractele la distanță sunt telefonic sau online (printr-o aplicație ori pe site-ul furnizorului de servicii).

În cazul contractelor negociate telefonic, furnizorul trebuie să ofere informații despre caracteristicile serviciilor oferite sau ale pachetului de servicii și de echipamente, prețul total al serviciilor și al echipamentelor asociate, durata și condițiile de încetare a contractului. Totodată, trebuie prezentat și dreptul de retragere din contract.

Apelul telefonic trebuie urmat de transmiterea, către consumator a acestor informații pe un suport durabil - pe hârtie ori prin e-mail. În cazul în care acest lucru nu este posibil, consumatorul trebuie să aibă acces, pe o platformă online, la un document ce poate fi deschis, vizualizat și descărcat ușor.

Abia după ce sunt urmați acești pași, dacă persoana respectivă este de acord cu oferta primită, trebuie să-și dea consimțământul prin semnarea și trimiterea documentului către furnizorul de servicii (dacă există un document tipărit) sau printr-o confirmare scrisă trimisă către furnizor prin e-mail (sau alt suport durabil).

„…doar acceptarea telefonică de către utilizator a ofertei prezentate inițial de furnizor nu presupune încheierea unui contract la distanță. Contractul se consideră încheiat la data la care a fost semnată oferta sau la care a fost transmis consimțământul scris, pe suport durabil, către furnizor. De asemenea, contractul produce efecte doar dacă utilizatorul și-a exprimat acordul, pe un suport durabil, după primirea fișei de sinteză”, arată autoritățile.

Consumatorii au dreptul să-și retragă acordul, într-un contract încheiat la distanță, în termen de 14 zile de la data încheierii acestuia. Ei nu trebuie să-și motiveze în nici un fel decizia în acest interval de timp. Dacă angajamentul implică achiziția de echipamente (telefon, tabletă, computer etc.), termenul se calculează de la data primirii acestor echipamente,

De alfel, la momentul prezentării ofertei, furnizorii de servicii trebuie să prezinte aceste informații în legătură cu dreptul de retragere. De asemenea, la încheierea contractului trebuie să le pună clienților, la dispoziție, un formular de retragere.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.