Local

Continuarea lucrărilor la Canalul Siret-Bărăgan în Vrancea ar putea să rămână, din nou, doar promisiune electorală

Ziarul de Vrancea
24 apr 2021 2217 vizualizări
Foto:adevarul.ro
Foto:adevarul.ro

Acesta ar putea fi concluzia în urma informațiilor vehiculate joi, 22 aprilie 2021, după ce-au apărut elemente concrete privind discuțiile pe care Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea le-a avut la Comisia Europenă.

Iată ce observații făcea joi, 22 aprilie 2021, jurnalistul Florin Negruțiu pe seama interviului acordat de comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, REPUBLICA.RO:

„1. Vestea bună din interviul REPUBLICA.RO 

cu comisarul european pentru Transporturi e că Bruxelles-ul a acceptat să finanțeze prin PNRR și autostrăzile (link în comentarii).

2. România este țara europeană care a venit cu cele mai multe planuri privind investițiile în infrastructura rutieră. E posibil să nu fie toate finanțate prin PNRR. Asta citesc în fraza prin care oficialul european invită România să-și «prioritizeze» proiectele.

România vrea să construiască bucăți din autostrăzile din Moldova prin acest program. Marea întrebare este dacă în urma acestor negocieri vor rămâne.

3. Un alt punct de blocaj îl reprezintă investițiile într-un mare sistem de irigații. Aici oficialii de la Bruxelles nu înțeleg - oarecum surprinzător - care e «componenta verde». Cert e că agricultura românească are nevoie de aceste sisteme de irigații, cum are nevoie și de o infrastructură modernă de depozitare, de prelucrare și de distribuție a produselor. Altfel vom exporta la infinit grâu și vom importa cocă congelată.

4. În bună tradiție românească, unii politicieni și-au găsit momentul să se certe la București și să anunțe dezastrul PNRR-ului. Ăsta e nivelul unor oameni care n-au construit niciodată nimic. Cu 30 de miliarde de euro, România va deschide peste un an cel mai extins șantier de (re)construcție pe care l-a văzut generația noastră. Întrebarea care ar trebui să-i frământe pe guvernanți e dacă va avea cine să muncească pe acest șantier sau ne vom aduce forță de muncă din China; dacă companiile românești sunt pregătite să absoarbă volumul acesta uriaș de lucrări sau vom capitaliza firme din străinătate. Pentru că Bruxelles-ul ne dă, dar nu ne bagă în traistă.”

Citiți și:Interviu Republica.ro despre PNRR cu Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi: „Autostrăzile sunt acceptate”/ „Nu e un exercițiu de a lua bani, ci de a face reforme cu bani care vin de la Bruxelles”

Citiți și:Cristian Ghinea: Bruxelles-ul nu a respins Planul de Redresare și Reziliență propus de România, a trimis observații, negociem / Iohannis a convocat luni o ședință cu responsabilii pe PNRR

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.