Consiliul Județean a reaprobat proiectele de modernizare a trei drumuri județene
CJ a solicitat fonduri europene pentru reabilitarea a cinci drumuri, din care trei au făcut obiectul ședinței extraordinare de luni u un alt drum este pe punctul de a intra la finanțare, în timp ce pentru al cincilea CJ a făcut demersuri pentru finanțarea unui viaduct
Consiliul Județean Vrancea a fost convocat luni în ședință ordinară pentru a aproba actualizarea devizului general și a indicatorilor tehnico – economici la trei drumuri județene, pentru care a fost solicitată finanțare pentru modernizarea lor cu fonduri europene prin Programul Operațional Regional (POR) 2014 – 2020. De asemenea, alte trei proiecte au avut ca obiect aprobarea proiectelor, a cheltuielilor și a acordurilor de parteneriat. Consilierii județeni au aprobat în unanimitate toate proiectele. Proiectul de modernizare a drumului Focşani - Goleşti - Vârteşcoiu – Odobeşti are o valoare de 46,8 milioane lei, inclusiv TVA, din care contribuția CJ este de 1,5 milioane lei. În această sumă sunt incluse cheltuielile neeligibile, dar și contribuția de 2% la proiect. Investiția în drumul Dumbrăveni – Gugești – Popești – Urechești – Budești – Cotești – Blidari – Bonțești - Dălhăuți – Faraoanele – Râmniceanca – Beciu – Odobești a fost estimată la 108,6 milioane lei, inclusiv TVA. Contribuția CJ este de 3,3 milioane lei, din care 1,2 milioane lei cheltuieli neeligibile, iar 2,1 milioane lei contribuția de 2% la proiect. Valoarea proiectului de modernizare a drumului Bordești – Tîmboești – Sihlea – Voetin – limită județ Buzău se ridică la 56,3 milioane lei, inclusiv TVA, din care CJ trebuie să asigure peste 1,9 milioane lei de la bugetul instituției. ”Sumele reprezentând cheltuieli conexe ce pot apărea pe durata implementării proiectului ”Modernizarea infrastructurii rutiere de drum județean dintre localitățile: limită județ Buzău – Voetin – Sihlea – Obrejița – Tîmboești – Bordești, cu conectivitate directă la rețeaua TEN – T”, pentru implementarea proiectului în condiții optime, se vor asigura din bugetul județului Vrancea”, se arată la art. 5 din hotărâre. Acesta mai prevede că ”se vor asigura toate resursele financiare necesare implementării proiectului în condițiile rambursării/decontării ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale”. Prevederile din proiectul de hotărâre de la Bordești – Tîmboești – Sihlea – Voetin – jud. Buzău se regăsesc în toate celelalte proiecte.
Un viaduct întârzie proiectul de modernizare a DJ 204 P
Consilierii PNL au solicitat informații cu privire la începerea efectivă a lucrărilor, care se întind pe o perioada de câțiva ani. Romeo Iordache, directorul Direcției Tehnice și de Investiții de CJ, a spus că după aprobarea finală a proiectelor urmează semnarea contractelor de finanțare și scoaterea la licitație a proiectului tehnic. ”După ce acest proiect va fi verificat de Autoritatea Română Rutieră și Autoritatea de Management vom scoate la licitație contractul de achiziție execuție lucrări”, a spus Romeo Iordache. Acesta a precizat că în cazul DJ 205 R Gologanu – Slobozia Ciorăști – Cotești urmează să fie primită confirmarea în cel mult 10 zile. În schimb la DJ 204 P Gugești – Dumbrăveni – Gura Caliței – Dumitrești procedurile vor mai dura, din cauza propunerii CJ ca pe acest drum să fie construit un viaduct în zonele în care se produc alunecări de teren. ”Aceste lucrări ar trebui să cadă în sarcina beneficiarului, dar Consiliul Județean Vrancea nu poate suporta o cheltuială de 120 de milioane de lei, jumătate din valoarea proiectului”, a spus Romeo Iordache. Directorul Direcției Tehnice și Investiții din CJ a precizat că în urma discuțiilor purtate cu Autoritatea de Management se va modifica ghidul de finanțare, pentru că și astfel de cheltuieli să fie eligibile și să fie finanțate din bugetul Uniunii Europene. Modernizarea DJ 204 P este cea mai dificilă investiție din cele cinci drumuri. Potrivit reprezentanților CJ, toate drumurile au fost acceptate la finanțare de Agenția de Dezvoltare Regională Sud – Est Brăila, Vrancea urmând să primească cele mai mari fonduri pentru reabilitarea infrastructurii rutiere. (Mihai BOICU)