AUDIO | Termenul de finalizare a lucrărilor de reabilitare și modernizare a DN 2L Soveja-Lepșa în pericol, dintr-un motiv incredibil!
Conform unei știri recent difuzată la postul Radio România Actualități, transmisă de corespondentul local jurnalistul vrâncean Gabriel Sava, pe drumul național care face legătura între Lepșa și Soveja (n.r DN 2L), principalele două zone turistice ale județului Vrancea, se lucrează. Însă, surpriză uriașă și deocamdată inexplicabilă! Executantul a descoperit că porțiuni din drum au fost intabulate în favoarea unor proprietari privați! Situația poate duce la prelungirea termenului de finalizare a lucrăriilor de reabilitare și modernizare a DN 2L Soveja-Lepșa tocmai aflate în curs de desfășurare. Ascultați în continuare știrea AUDIO difuzată de postul Radio România Actualități pe acest subiect, precum și transcrierea acesteia.
Jurnalistul Radio România Actualități, Gabriel Sava: În urmă cu un an începeau lucrările pentru reabilitarea și modernizarea drumului național 2L pe porțiunea cuprinsă între Soveja și Lepșa. Termenul de finalizare a investiției este primăvara anului viitor însă pe anumite porțiuni lucrările ar putea fi stopate din cauza intabulării unor suprafețe pe numele unor persoane private, o siuație inexplicabilă, după cum spune șeful Secţiei de Drumuri Naţionale (SDN) Vrancea, Marian Paraschiv
Șeful Secţiei de Drumuri Naţionale (SDN) Vrancea, Marian Paraschiv: Drumul este foarte bine definit de legea drumurilor, în părțile lui componente, mă refer la partea carosabilă, ax drum, acostament, șanț, zonă de siguranță a drumului. Și este inexplicabil cum domeniul public al statului, mă refer la drum, a fost intabulat la un privat. Lucrurile acestea probabil că or să se clarifice
Jurnalistul Radio România Actualități, Gabriel Sava: Prefectul județului, Nicușor Halici, a fost ieri (n.r. miercuri 3 mai 2023) în zonă și a discutat despre această problemă.
Prefectul județului Vrancea, Nicușor Halici: La momentul în care s-a început construcția, s-a constatat că, din păcate, instituții ale statului român au înțeles să intabuleze proprietăți private, inclusiv cu porțiuni din Drumul Național (n.r. 2 L). Mai exact, după Mănăstirea Lepșa avem secțiuni de drum național cu care sunt împropriete persoane private. O să vedem care sunt soluțiile legale. Deja am avut mai multe discuții cu Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI). Ei nu aveau voie să intabuleze un drum național. Proprietatea statului primează și este exclusivă!
Jurnalistul Radio România Actualități, Gabriel Sava: Valoarea contractului pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor este de peste 126 de milioane de lei. Investiția este realizată de Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).