Local

Seful Politiei Rutiere a luat o viata pe sosea

Dan Chiriac
19 sep 2006 2932 vizualizări
Actualul sef al Politiei Rutiere a calcat cu masina o fetita de un an si jumatate in 1993, pe cind era ofiter la Biroul Politiei Rutiere. Micuta intrase sub masina politistului pentru a scoate o minge. Parchetul Militar Bacau a dat solutia neinceperii urmaririi penale pentru infractiunea de ucidere din culpa. Seful IJP Vrancea a dispus ieri incepererea cercetarii prealabile a lui Viorel Gheorghe, dupa ce a refuzat sa opreasca la semnalul rutieristilor ilfoveni

Comisarul sef Viorel Gheorghe, seful Serviciului Politiei Rutiere Vrancea, nu este la primul incident rutier, dupa ce s-a "remarcat" saptamina trecuta prin aroganta in fata colegilor sai din judetul Ilfov. Dupa cum se stie, in plina campanie de prevenire a accidentelor rutiere, ofiterul a fost prins de radar cu o viteza de 112 km/ora si a fost nevoie de o urmarire de sase kilometri pentru a fi tras pe dreapta. In anul 1993, pe cind era ofiter in cadrul Biroului Politiei Rutiere, politistul a fost protagonistul unui accident rutier, in urma caruia o fetita de un an si jumatate a fost omorita. Viorel Gheorghe a prins-o atunci sub rotile masinii pe micuta Mihaela Iacob din Focsani, care intrase sub autoturism sau pentru a scoate mingea cu care se juca. "Accidentul a avut loc pe 4 august 1993, in jurul orelor 18.10, in Focsani. Ofiterul se afla la volanul autoturismului proprietate, era in timpul liber, iar in momentul plecarii de pe loc s-a asigurat. Insa, minora, de un an si jumatate, lasata nesupravegheata, a intrat sub masina dupa o minge si a fost accidentata mortal", se arata intr-un raspuns al Biroului de Presa al IJP Vrancea la o solicitare adresata in baza Legii privind liberul acces la informatiile de interes public. Dosarul accidentului a ajuns in cele din urma la Parchetul Militar Bacau, unde a fost aranjat astfel incit politistul sa iasa cit mai putin sifonat.

"In decembrie 1993, Parchetul Militar Bacau ne-a instiintat despre faptul ca in dosar s-a dispus neinceperea urmaririi penale pentru infractiunea de ucidere din culpa", se mai arata in nota Biroului de

Presa al IJP Vrancea. Dupa zece ani, comisarul sef Viorel Gheorghe a acceptat sefia Politiei Rutiere profitind de faptul ca peste accident s-a asternut tacerea. Daca seful Politiei Rutiere ar fi fost mai atent, Mihaela Iacob ar fi avut acum 14 ani si jumatate.


Serie neagra la Politia Rutiera


Accidentul din anul 1993 al actualului sef al Politiei Rutiere a fost urmat de un altul mult mai grav, in care a fost implicata intreaga conducere a Serviciului Rutier. Pe 3 noiembrie 2001, in fata abatorului din cartierul Mindresti, seful SPR Vrancea, maiorul Vasile Dogaru, in timp ce conducea un autotursim Mercedes, pe care si-l cumparase in urma cu doar o luna, a incercat sa evite un obstacol (posibil imaginar) aparut in carosabil, a derapat si s-a ciocnit frontal de un copac. In urma impactului, adjunctul sau, maiorul Mircea Manolache, a murit pe loc, in timp ce plutonierul Silviu Lepadatu, de la acelasi serviciu, a fost ranit grav. Varianta oficila a anchetatorilor a fost ca politistii se intorceau de la Braila si

ca erau in afara orelor de program. Ulterior s-a stabilit ca Vasile Dogaru avea alcoolemia zero in momentul producerii accidentului desi toti se intorceau de la o agapa nocturna care a avut loc la Popasul Dumbravita. Imediat dupa tragicul eveniment, Vasile Dogaru a plecat, asa cum era normal, din fruntea SPR Vrancea, iar in locul sau a venit chiar comisarul sef Viorel Gheorghe, care avea la rindul sau un om nevinovat pe constiinta. Sa nu fi stiut oare fosta conducere a Politiei vrincene ca promoveaza in functie un ofiter care are la activ un accident rutier mortal? Greu de crezut! De altfel, cei doi sefi de Politie Rutiera nu sint singurii cu morti in spate. Comisarul sef Virgil Cristian, fostul sef al Politiei Rutiere si

adjunct al sefului IJP Vrancea pina in 2001, a fost implicat la rindul sau intr-un accident rutier mortal in anul 2004. Accidentul l-a costat pe acesta functia de inspector sef al IJP Vrancea, pe care se pregatea sa o ocupe la vremea respectiva. Ca si dupa 2001, si dupa venirea Aliantei la putere, acesta a fost tras pe linie moarta si ocupa acum o functie discreta in cadrul Politiei.


Trimis la comisia de disciplina


Comisarul sef Viorel Gheorghe va ramine fara permis de conducere, dupa ce a fost prins de politistii din Ilfov gonind cu 112 km/h. Acesta nu a oprit la semnalele politistilor rutieri si a continuat drumul la volanul masinii sale, un elegant Audi A6. Politistii ilfoveni s-au vazut pusi in situatia de a-l urmari pe Viorel Gheorghe cu o Dacia Logan, pe o distanta de sase kilometri. In momentul in care a fost oprit, Viorel Gheorghe a invocat ca agentii rutieri nu l-ar fi oprit regulamentar. In urma celor intimplate pe 13 septembrie, seful IJP Vrancea a decis inceperea unei anchete. "I-am solicitat comisarului Gheorghe un raport cu cele intimplate in Ilfov si, totodata, am decis inceperea cercetarii prealabile pe baza

materialului probatoriu pe care il vom primi prin posta de la colegii nostri de la Ilfov. In functie de concluziile anchetei exista si posibilitatea suspendarii din functie a comisarului", ne-a declarat comisarul sef Viorel Serbanoiu. In cursul zilei de ieri, situatia sefului de la Rutiera a fost discutata si la nivelul Inspectoratului General al Politiei Romane, care insa si-a declinat competenta in favoarea IJP Vrancea. "IJP Vrancea va fi cel care va lua masurile impotriva comisarului Gheorghe. Si la nivelul IGPR-ului s-ar putea lua astfel de decizii, dar nu s-ar mai asigura descentralizarea si nu am respecta managementul local. Sanctiunea cea mai blinda pe care o poate primi comisarul Gheorghe este o mustrare scrisa, iar cea mai grava, conform statului politistului, este de destituire din politie", ne-a declarat comisarul Catalin Popescu, seful Serviciului de Informare si Relatii Publice din cadrul IGPR.


Fara permis pina de Craciun


Viorel Gheorghe isi va mai putea conduce luxosul autoturism Audi A6 pina pe data de 27 septembrie, pe baza unei dovezi eliberate de Politia Ilfov, dupa care va ramine pieton pina pe 27 decembrie,

cea de-a treia zi de Craciun, cind va reintra in posesia permisului. "Permisul de conducere al dlui Gheorghe urmeaza a fi suspendat peste 15 zile, perioada necesara comunicarii intre IJP Ilfov si IJP

Vrancea, cea din urma competenta a suspenda permisul. In aceasta perioada, comisarul va putea conduce pe baza unei dovezi", a precizat comisarul Catalin Popescu. Potrivit procedurilor

interne, faptele comisarului sef al SPR Vrancea vor fi analizate de o comisie de disciplina, care va intocmi un act cu concluziile anchetei, iar consiliul de judecata format la nivelul IJP Vrancea va hotari sanctiunile. "Seful Inspectoratului a dispus cercetarea prealabila a ofiterului, urmind ca membrii comisiei constituite in acest sens sa stabileasca imprejurarile si gravitatea abaterii comise. Concluziile rezultate din aceasta cercetare vor constitui baza sesizarii consiliului de disciplina al Inspectoratului, care va

analiza si pronunta o hotarire", a aratat Biroului de Presa al IJP. Comisarul sef Viorel Gheorghe nu a dorit nici ieri sa comenteze incidentul petrecut saptamina trecuta, dupa ce in urma cu o zi a negat vehement ce a recunoscut toata Politia Romana.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.