Local

Educatie rutiera pentru soferii romi din Slobozia Bradului

Dan Chiriac
27 apr 2006 19224 vizualizări
Cele doua accidente rutiere similare in care au fost implicati tinerii soferi din Slobozia Bradului au generat ingrijorare in rindul autoritatilor. Cei doi soferi obtinusera permisul de conducere dupa patru incercari

Cele doua accidente rutiere in care au fost implicati cetatenii de etnie rroma din comuna Slobozia Bradului nu au ramas fara reactii. Primarul comunei doreste sa adune toti soferii din sat la lectii de educatie rutiera, in timp ce politistii sustin ca accidentele depind de disciplina din trafic. Viorel Duia, autorul accidentului in care si-a pierdut viata solista Laura Stoica, insarcinata in cinci luni, si logodnicul acesteia, a obtinut permisul de conducere abia dupa a patra incercare. Lucian Samson Turcitu, decedat in urma accidentului de acum doua zile, de la limita dintre judetele Vrancea si Buzau, era incepator, obtinind permisul de conducere tot din a patra incercare, in vara anului trecut. In cursul serii de miercuri, si sotia acestuia, insarcinata in opt luni, a decedat la spital, medicii nereusind sa-i mai salveze viata.


9 martie 2006. Viorel Ionut Duia, 22 ani, din Slobozia Bradului se intorcea de la Slatina impreuna cu tatal sau. In apropiere de comuna ialomiteana Sinesti, aflat la volanul Daciei Papuc, acesta a pierdut controlul volanului si a intrat pe contrasens unde s-a izbit frontal cu un Renault Clio, in care se afla cintareata Laura Stoica si logodnicul sau. Politistii au stabilit ca tinarul din Slobozia Bradului ar fi adormit la volan. Bilantul: trei morti si un ranit grav, plus copilul nenascut al Laurei Stoica. Viorel Duia era absolvent a opt clase si obtinuse dreptul de a conduce pe 5 august 2003, dupa ce picase de trei ori.

25 aprilie. La limita judetelor Vrancea si Buzau, Lucian Samson Turcitu, 23 ani, aflat la volnaul unei Dacii Pupuc, a pierdut controlul volanului si a intrat pe contrasens, unde s-a ciocnit frontal cu un camion. Soferul a murit pe loc, iar sotia sa, citeva ore mai tirziu. Ca si in cazul Laurei Stoica, tinara era insarcinata, de data aceasta in opt luni. Lucian Turcitu era incepator si obtinuse permisul pe 5 iulie 2005. Si acesta a avut nevoie de patru incercari pentru a obtine carnetul. La aceste doua accidente se adauga un altul produs in 2003, in care doi cetateni romi din Slobozia Bradului au murit intr-un accident pe E 85. "Pina acum doua luni, chiar ma laudam cu faptul ca rromii din comuna erau civilizati in trafic. Ce s-a intimplat in ultima perioada este ingrijorator. E pacat ca sint baieti tineri si se duc unul dupa altul! Nu se pune problema de neindeminare in conducere. Acestia conduc cite 40-50 de mii de kilometri intr-o

luna, cit altii intr-un an. M-am gindit sa-i adun pe toti cei care au permise si voi chema si politia rutiera pentru citeva lectii", ne-a declarat primarul Valerica Zamfirescu.


Comuna cu 1000 de "Papuci"


Desi s-a vehiculat ideea ca multi dintre soferii romi si-ar obtine permisele "pe relatii", varianta este negata de oamenii legii, dar si de primarul comunei Slobozia Bradului, in care se afla peste o mie de proprietari de Dacii Papuc. "Tiganii mei sint ambitiosi si invata pina iau permisele. Foarte multi dintre ei au urmat cursurile de alfabetizare si au absolvit patru clase pentru a putea obtine permisul, pentru ca din asta isi cistiga existenta. De multe ori, rromi se descurca mai bine decit multi altii", spune Valerica Zamfirescu. Comisarul Marian Patrascu, seful Serviciului Public Comunitar de Inmatriculari Vehicule si Permise Auto, a tinut sa precizeze ca nu se fac discriminari intre pretendentii la carnetul de conducere. "Si pentru cetatenii din Slobozia Bradului si Timboiesti se aplica aceleasi prevederi legale privind metodologia de examinare a candidatilor in vederea obtinerii permisului des conducere, respectiv ordinul MAI nr. 574/19 aprilie 2005, care stabileste criteriile dupa care se efectueaza evaluarea probei teoretice si celei practice. In decursul evaluarii, greselile sau comportamentul periculos care ameninta siguranta imediata a vehiculului vor fi sanctionate cu acordarea calificativului respins. In decursul evaluarii, la proba de traseu, examinatorul acorda o atentie deosebita comportamentului preventiv si calm adoptat de candidati, la volan. Acest comportament se poate schimba dupa o perioada de timp si cind in dreapta nu mai este politistul. Aceste aspecte tin de politete in trafic si educatie la volan", crede comisarul Marian Patrascu.


Carnet obtinut dupa 11 incercari


Seful Serviciului Public Comunitar de Inmatriculari Vehicule si Permise Auto s-a declarat jignit de insinuarile potrivit carora unii vrinceni si-ar obtine permisele in urma unor favoruri oferite oamenilor legii. Comisarul Marian Patrascu a mentionat ca foarte putini romi obtin din prima incercare permisul de conducere. "Si aici as vrea sa exemplific prin cazul lui Nicolae Duia, care a cerut lamuriri scrise despre faptul ca fiul sau de 20 ani a sustinut un numar de 11 examene pentru obtinerea permsiului, la patru fiind respins la traseu", a spus comisarul Marian Patrascu. Cit priveste absolvirea celor patru clase primare de catre participantii la examenul de conducere, comisarul a tinut sa precizeze ca adeverintele de studii sint verificate atunci cind apar suspiciuni. "Am avut un caz in care Catalina Dragomir, 27 ani, din Adjud, a fost depistata pe data de 1 noiembrie 2005, dupa ce s-a prezentat la examen si s-a observat ca aceasta nu-si poate completa anexa la proba teoretica. In urma verificarilor s-a constatat ca adresa eliberata de Scoala nr. 4 Tecuci, prin care se adeverea ca a absolvit cursul primar, este intocmita contrar evidentelor scolare si ca aceasta nu a urmat cursurile primare", a precizat comisarul

Marian Patrascu. Politistii spun ca din statistici nu reiese ca unele categorii de soferi ar comite mai multe abateri decit altele, insa sint de parere ca este nevoie de mai multa disciplina si toleranta in trafic.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.