Instruirea angajatilor CUP RA ii va face mai fideli companiei
Salariatii CUP RA Focsani s-au perfectionat timp de un an de zile pe banii europenilor. Compania de Utilitati Publice a obtinut o finantare de peste 50.000 de euro pentru a-si instrui angajatii, astfel incit, la aderarea Romaniei in UE, acestia sa lucreze la standarde internationale sau, dupa cum spunea directorul Gheorghe Vasilescu, "sa intervina in remediere a problemelor in mod profesionist si nu cu ciocanul sau cu sirme, ca acum citiva ani". Promotorii proiectului "Instruirea Resursei Umane- componenta esentiala a Strategiei de Dezvoltare a CUP RA Focsani" au dorit cresterea abilitatilor profesionale. Daca initial in programul de instruire erau inscrisi 98 de salariati, la debutul proiectului au fost prinsi peste 150 de a ngajati. Printre temele abordate in cadrul programului Phare 2002 s-a numarat si problema colectarii deseurilor urbane sau automatizarea si monitorizarea indicatorului de apa curata. Pentru acest punct din urma, reprezentantul Primariei, Dan Cazaciuc, le-a recomandat celor de la CUP RA sa obtina si certificatul ISO 9001, privind calitatea apei din Focsani. "Initial a fost vorba de 98 de angajati, apoi au fost 151. Pentru programul de lucru pe calculator ECDL au fost instruiti 60 de angajati, cursurile fiind gratuite, iar examenul fiind dat cu examinatori de la Galati", a precizat Mariana Raiber, sef Departament Resurse Umane din cadrul CUP RA. Tot in cadrul acestor cursuri, angajatii au fost invatati cum sa se poarte cu colegii si mai ales cu clientii, dar si cum sa inlocuiasca elementul uman in lucrul la cele 46 de statii de pompare a apei. Rolul acestor perfectionari a fost atit acela de a-i califica pe salariati in mai multe domenii de activitate, de a le acorda permise recunoscute de utilizare a calculatorului, de a le da mai multe sanse pentru a avansa in cariera, d si de a-i face mai fideli fata de companie. "Am in intentie ca formatorii interni sa sustina cu salariatii aceste cursuri anual, pentru a nu uita ceea ce au invatat. Toti muncitorii trebuie sa fie cit mai bine instruiti pe domeniul lor sau unde sint interesati, sa aiba o comunicare buna cu clientii. Degeaba avem echipament nou daca oamenii nu sint instruiti, iar specializarea lor va fi un motiv de fidelizare fata de companie. Nu ne-am limitat numai la domeniul apa-canal, ci si la salubritate, asfalt sau utilizarea calculatorului", a precizat Gheorghe Vasilescu, directorul CUP RA.