Local

Drumul national spre Soveja, reparat cu balast

Gabriel Sava
1 nov 2005 1459 vizualizări
Patronul unei firme de transport din Cimpuri a inceput sa astupe gropile din asfalt cu balast. Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, acuza fosta guvernare ca a semnat contracte fara asigurarea resurselor financiare

Exasperat de lipsa de interes pe care autoritatile o manifesta fata de drumul national DN 2L Tisita-Soveja, patronul unei societati de transport din Cimpuri s-a apucat singur sa repare drumul. De la jumatatea lunii octombrie, Liviu Girleanu, administratorul SC Transmixt SRL Cimpuri, a decis sa acopere craterele formate in comuna Cimpuri pe drumul DN2L, atit cit va reusi pina la venirea iernii. Dupa ce a strins o echipa de muncitori, patronul societatii din Cimpuri a adus mai multe rabe de balast pe care le-a imprastiat in gropile cele mai adinci din comuna Cimpuri. Localitatea este traversata de cea mai lunga portiune din drumul national, peste 10 km, iar acesta arata in anumite locuri mai rau ca dupa un bombardament. "Am tot asteptat sa se apuce cineva de treaba pe drumul asta. In 2004 s-a lucrat pe acest drum numai pina la Muncelu. Au ramas mai bine de 40 km de drum care pe anumite portiuni este impracticabil", a declarat Liviu Girleanu, care de altfel lucreaza el insusi pe unul dintre autobuzele societatii. Pentru ca traseul Soveja- Focsani este strabatut de cel putin 6 ori pe zi de autobuzele societatii Transmixt, Liviu Girleanu este nevoit sa repare lunar cele 5 masini ale societatii. Drumul a facut si obiectul asocierii in consortiul "Valea Susitei", infiintat in luna aprilie 2005. La acel moment, dintre cei cinci primari care urmau sa-si reprezinte localitatile in cadrul consortiului au venit doar doi, respectiv Costel Plesa, primar ul din Soveja, si Gheorghe Gaman, edilul din Racoasa. Pina in prezent, nici unul dintre demersurile facute de autoritatile locale nu s-a materializat. La inaugurarea facuta duminica podului feroviar de la Putna Seaca, Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a declarat ca reabilitarea drumului DN 2L va incepe in 2006. "Drumul este prins intr-un program pe credit extern si in anul urmator vor incepe lucrarile. Va fi aplicat si ultimul strat, acel strat de uzura, si lucrarile vor continua cu portiunea de drum nefinalizat. Nu puteam sa permit ca in 2006 sa continue nazbitiile facute pina la preluarea mandatului meu de ministru si, cind spun nazbitii, ma refer la contractele semnate fara acoperire in bugetul anului 2000. AND (Administratia Nationala a Drumurilor) a incheiat 2004 cu o pierdere de 10.000 miliarde din care circa 5.000 miliarde reprezinta aceste tipuri de contracte incheiate fara asigurarea resurselor financiare", a declarat ministrul Gheorghe Dobre. Pe portiunea de drum reabilitat in anul electoral 2004 s-a lucrat pina la inceperea iernii, insa nici in prezent nu se stie exact cit a costat si de ce lucrarile nu au fost reluate in primavara, asa cum era normal. Mai mult decit atit, din declaratiile facute de reprezentantii sectiei de Drumuri Nationale Vrancea rezulta ca portiunea de drum reabilitata fara strat de uzura din DN 2L ar putea suferi in cursul acestei ierni din cauza frigului. In acest fel, zecile de miliarde cheltuite pentru reabilitare in 2004 ar deveni bani aruncati in vint.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.