Parcari pe trotuar si spatii verzi
Politistii de la Biroul de Siguranta Rutiera in Mediul Urban (BSRMU) vor incerca in saptaminile urmatoare sa fluidizeze traficul in muncipiul Focsani, prin eliberarea unor strazi aglomerate si crearea de locuri de parcare. "Prin reducerea spatiilor verzi si a trotuarelor vom incerca sa facem noi locuri de parcare. Vom
permite parcarea autoturismelor pe trotuar, pe strazile unde traficul nu este foarte aglomerat, in speta Cuza Voda, Independentei si Alexandru Vlahuta. Insa in nici un caz acest lucru nu se va intimpla si pe bulevardele Unirii, Republicii si Bucuresti", spune subcomisarul Catalin Stegarescu, seful BSRMU. Acesta a precizat ca va incerca sa rezolve si problema traficului pe strada Mihail Kogalniceanu, unde in prezent se circula doar la mica intelegere, pe o unica banda, din cauza masinilor parcate pe interzis. "Ieri dimineata, lucratorii de la politia rutiera au filmat toate masinile oprite pe aceasta strada, asa ca toti conducatorii auto vor avea o surpriza peste ceva timp. Ei vor primi acasa procesul verbal de contraventie, vor fi nevoiti sa plateasca amenda si, pe deasupra, se vor alege si cu puncte de penalizare", mai spune subcomisarul Catalin Stegarescu. Politistii nu exclud varianta ca pe aceasta strada sa fie reintrodus semnul de accesul interzis dinspre strada Mr. Gh. Pastia. Sensurile unice, in Focsani, vor aparea pe strazile Stefan cel Mare, dinspre Banc Post spre restaurantul Central si pe strada Tineretii, dinspre Scoala 10 spre Autogara.
"Broaste" si pe strazi
Politistii de la BSRMU au montat joi si dispozitivele de limitare a vitezei, asa numitele "broaste", la trecerea de pietoni de la Supermarketul Zanfir - Sud, urmind ca saptamina viitoare sisteme
similare sa apara si la trecerea de pietoni de la Prefectura. Noutatea consta in faptul ca "broastele" vor fi amplasate nu numai in apropierea trecerilor de pietoni, ci si pe anumite strazi din oras. "Mai multe persoane fizice au solicitat montarea unor astfel de dispozitive pe strazile unde locuiesc, motivind ca astfel copii lor ar fi mai in siguranta si nu se vor expune riscului unui accident provocat de un conducator auto care circula cu viteza. Auzind ca Primaria nu are bani pentru dispozitive montate pe strazi, aceste
persoane s-au oferit sa suporte toate cheltuielile pentru achizitionarea si montarea lor", mai spune Catalin Stegarescu. Utilitatea dispozitivelor de limitare a vitezei a fost demonstrata din plin de cel amplasat la trecerea de la Scoala nr. 10. Pina la montarea acestuia, la acel marcaj pietonal se producea minim un accident pe luna, insa de peste jumatate de an incidentele rutiere au lipsit totalmente in zona. (Dan CHIRIAC)