Local

Privatizare prin falimentare la Drumuri si Poduri

Doina Ganea
14 dec 2006 1555 vizualizări
Marian Oprisan supune la vot la sedinta de azi a Consiliului Judetean strategia de privatizare a SC Drumuri si Poduri SA u societatea este in colaps din cauza datoriilor neachitate de CJ, iar ultimii muncitori intra in somaj u Finantele a vindut la licitatie majoritatea utilajelor, iar acum a scos la licitatie sediul si baza de productie u Vega '93 Galati a pus ochii pe Drumuri si Poduri

Marian Oprisan le propune azi consilierilor judeteni ca SC Drumuri si Poduri SA Vrancea sa fie privatizata prin majorarea de capital social prin aport de capital privat. Proiectul de hotarire va trece cu siguranta deoarece PSD are majoritatea voturilor in legislativul judetean. Societatea a fost adusa in prag de faliment din cauza datoriilor neachitate de CJ, de 8,6 milioane RON. Drumuri si Poduri a intrat in mai anul trecut in procedura de administrare speciala, iar in aceasta perioada au fost disponibilizati 200 de muncitori. In aceasta luna restul de 200 intra in somaj tehnic. Directia de Finante a vindut cele mai bune utilaje pentru recuperarea datoriilor la buget, iar luni i-a scos la vinzare sediul si baza de productie. Drumuri si Poduri SA a fost folosita pentru asfaltari electorale, alimentarea conturile unor apropiati ai lui Oprisan, dar si pentru cumpararea unui Audi de lux pentru seful CJ. In timp ce societatea CJ e in colaps, Oprisan a dat deszapezirea judetului pe mina firmei SC Sotirex SRL, administrata de consilierul judetean PSD Victor Roman, aflat intr-o crasa incompatibilitate. Drumuri si Poduri SA s-a transformat din regie in societate comerciala in 2003 si, potrivit planului initial, trebuia privatizata inca din 2005. Privatizarea poate fi o incercare de a ascunde neregulile care au avut loc prin intermediul societatii in ultimii ani. In mai 2005 societatea a intrat in administrare speciala si a avut mandatat un administrator special pe timp de un an. Potrivit directorului SC Drumuri si Poduri SA Vrancea, Viorel Oglan, incepind de miine angajatii vor intra in somaj tehnic din lipsa de comenzi. Aceasta va inseamna ca vor primi 75% din salariul lunar si vor fi la dispozitia societatii pina ce procesul de privatizare se va incheia. Restructurarea realizata pina acum a lasat deja fara locuri de munca 200 din cei 430 de angajati. Cel care va cumpara unitatea va avea la dispozitie utilaje vechi de peste 10 ani, dar si 21 de puncte de lucru, care insumeaza o suprafata de 25 de hectare de teren in judet. Aceasta ar putea fi partea cea mai atractiva a vinzarii, deoarece Directia Generala a Finantelor Publice a scos deja la licitatie saptamina acesta sediul societatii din Focsani, baza de productie si 19 cantoane cu terenurile aferente. Tot Finantele, in ianuarie 2005, a vindut la licitatie noua utilaje pentru recuperarea unei parti din datoria de 7,5 milioane RON la bugetul de stat. Aceste executari silite sint insa contestate de conducerea societatii. "Finantele nu aveau voie potrivit legii 137/2002 sa treaca la executare silita pentru ca ne aflam in administrare speciala. Or, potrivit acestei legi, pe perioada administrarii speciale orice executare silita se suspenda. Utilajele acelea erau vitale pentru noi. Dupa cite am auzit, au fost

cumparate de firme care le-au vindut la pret dublu trei zile mai tirziu", ne-a declarat directorul economic al Drumuri si Poduri SA, Vasile Burloiu.


Incompatibilul Victor Roman


O ultima gura de oxigen i-a fost refuzata SC Drumuri si Poduri SA la scoaterea la licitatie a lucrarilor de dezapezire din judet de catre actionarul majoritar. Pentru ca una din conditii cerea sa nu aiba datorii la bugetul de stat, firma s-a descalificat din start. La procedura de licitatie prin metoda de cerere de oferta a participat Vega \'93 Galati si Sotirex SRL Bacau, care a cistigat licitatia. Sotirex are sediul in Bacau, cu punct de lucru in Adjud, si este administrata de consilierul judetean PSD Victor Roman. Omul de afaceri se afla astfel in incompatibilitate, fapt care nu l-a impiedicat sa cistige numeroase lucrari pe bani publici de la seful lui de partid, intrucit nu a fost sanctionat de nimeni. Potrivit datelor din Oficiul

Registrului Comertului, cu doar 16 salariati, Sotirex a avut anul trecut o cifra de afaceri de 850.710 RON si un profit de 120.657 RON, conform raportului de bilant anuntat in august 2006 la Ministerul Finantelor Publice. Desi datele privind valoarea contractului de lucrari incheiat intre CJ si Sotirex pentru

deszapeizare ne-au fost refuzate, drumarii sustin ca astfel de lucrari costa in fiecare an 2-3 milioane RON. Perioada de derulare a acestora fiind stabilita in intervalul noiembrie-martie. Pina acum Sotirex doar a luat bani si nu a cheltuit nimic deoarece nu a nins. De altfel, se stie ca la deszapeziri se pot da "tunuri" financiare importante, deoarece plata nu se face la cantitatea de lucrari efectuate.


"Nu are importanta numarul de angajati"


Numarul redus al salariatilor si cifra de afaceri sint nerelevante pentru cei care au incheiat contractul cu firma administrata de Victor Roman. "Sotirex SRL a respectat conditiile noastre si nu are importanta numarul de angajati. Ea are capacitatea sa efectueze lucrarile de dezapezire in judet. In plus, dupa cite stiu eu, lucrarea a fost data in antrepriza", ne-a declarat Marian Oprisan. Pe de alta parte, actualul director al Societatii de Drumuri si Poduri, Viorel Oglan, are o parere diferita. "Evident ca o firma cu un asa numar mic de angajati nu poate face fata unor lucrari de anvergura cum sint cele de dezapezire. Noi am cumparat caietul de sarcini, dar fiindca aveam datorii n-am mai participat la licitatie. Cit priveste

datoriile, acestea trebuiau platite de cine le-a facut. Daca ne-ar fi fost platite lucrarile n-am fi ajuns in acesta situatie", a declarat Viorel Oglan referindu-se la faptul ca actionarul majoritar al firmei,

respectiv CJ Vrancea, nu si-a platit datoriile si a dus firma in faliment. Societatea poate realiza lucrari de intretinere curenta a drumurilor, interventii la calamitati naturale, asfaltari, poduri din beton armat, consolidari de drumuri si terasamente, extractia si prelucrarea agregatelor minerale.


De vina sint "portocalii"


Marian Oprisan spune ca situatia financiara a societatii drumarilor se datoreaza in special noii guvernari si crede ca privatizarea va salva de fapt societatea de faliment. "Cei care au adus societatea in situatia acesta este guvernul portocaliu, care nu si-a platit datoriile la lucrarile de dezapezire realizate si cei de la Finante care au scos bunurile ilegal la vinzare ... Dupa ce se va aproba metoda de privatizare, vom angaja o firma de consultanta sau o casa de avocati care va face reevaluarea patrimoniului, mai ales

ca acum am obtinut si certificatele de proprietate pentru terenuri. Dupa aceea se va trece la privatizarea propriu-zisa, ceea ce va presupune un aport de capital privat cu utilaje in valoare de sa

zicem 10 milioane de euro si o majora re de capital social de 5milioane de euro cash. Asa se va ajunge ca cel care a facut acest aport sa detina 70% din actiuni, ipotetic vorbind, iar Consiliul Judetean 30%", a precizat Marian Oprisan. Potrivit acestuia, exista deja o solicitare din partea firmei galatene Vega \'93, administrata de miliardarul Corneliu Istrate, privind cumpararea SC Drumuri si Poduri SA Vrancea.


Dezastru in urma CJ


Consiliul Judetean Vrancea lasa in urma sa la Drumuri si Poduri SA un adevarat dezastru. Timp de patru ani, societatea a fost folosita dupa bunul plac al lui Marian Oprisan. SC Drumuri si Poduri a platit peste 65.000 de euro pentru un autoturism folosit in exclusivitate de presedintele CJ si al PSD Vrancea, a realizat asfaltari electorale, incepind cu alegerile interne din PSD din 2003, si-a facut publicitate pe bani grei in ziarele de partid, desi era falimentara, si a acumulat datorii dupa datorii, de peste 10

milioane RON. Drumuri si Poduri are de recuperat la rindul sau tot atitea milioane. Din cauza neachitarii datoriilor, societatea a intrat in blocaj financiar. Principalul vinovat indicat de drumari este chiar

actionarul unic, CJ Vrancea, care are de platit nu mai putin de 87 de miliarde de lei vechi. Modul defectuos in care a fost administrata Drumuri si Poduri SA s-a lasat si cu un dosar intocmit de procurorii DNA pentru Marian Oprisan.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.