MOZAIC ŞTIRI NAŢIONALE: Numire sfidătoare: o "piți" fără nici o experiență, numită de premier în fruntea Agenției Funcționarilor Publici
Numire sfidătoare: o "piți" fără nici o experiență, numită de premier în fruntea Agenției Funcționarilor Publici
Andreea Arcan, fostă prezentatoare meteo la televiziunea lui Gheorghe Ștefan "Pinalti", este fiica senatoarei PSD de Neamț Emilia Arcan n a devenit vicepreședinte al Agenției, cu rang de subsecretar de stat n presa din Capitală a descoperit legături ale acesteia cu premierul Grindeanu, dar și cu așa-numitul "deputat porno"
Numirea sfidătoare a Andreei Arcan, fiica senatoarei PSD de Neamț Emilia Arcan, în funcția de vicepreședinte cu rang de subsecretar de stat la Agenției Naționale a Funcționarilor Publici (ANFP) continuă să suscite interes, în condițiile în care nimeni nu a explicat încă opiniei publice cum unei persoane atât de tinere și lipsite de experiență i se poate încredința povara unei asemenea responsabilități. Presa din București pare să fie descâlcit ițele acestei numiri, și mai ales să-l fi identificat pe protectorul tinerei subsecretare de stat, cu „intrare directă” la premierul Sorin Grindeanu. Potrivit cancan.ro, Andreea-Maria Arcan Apostol, 27 de ani, a lucrat ca prezentatoare la meteo și de emisiuni la Giga TV, televiziune controlată de Gheorghe Ștefan "Pinalti", fostul primar al municipiului Piatra Neamț. Frumoasa tânără a fi dorit însă să treacă din mediul privat într-o funcție la stat, motiv pentru care a apelat la ajutorul unor apropiați. Surse politice spun că Ionel Arsene, deputatul PSD care a apărut în 2014 într-o filmare XXX, nu ar fi străin de numirea ANFP. Ionel Arsene, care are la rândul său o funcție foarte importantă acum, fiind șeful CJ Neamț, este un apropiat al premierului Grindeanu. de altfel, presa a publicat recent imagini cu premierul luând masa cu Ionel Arsene și cu controversatul om de afaceri brașovean Petrică Hogea. La masa lor se mai aflau atunci un bărbat și trei doamne elegante și chipeșe. Afaceristul Petrică Hogea a susținut, după ce a luat masa cu Grindeanu și Arsene, că fiecare și-a plătit consumația. După cina cu premierul, Petrică Hogea și Ionel Arsene au fost surprinși mergând la jacuzzi împreună.
Ionel Arsene a fost supranumit "deputatul porno" după ce a fost filmat dezbrăcat în compania unei tinere. Totul se întâmpla în 2014, iar Arsene a susținut atunci că filmarea era un "trucaj". Scandalul în care a fost implicat nu i-a dăunat de niciun fel în carieră lui Arsene, care acum conduce CJ Neamț. Tot în Neamț a reușit și mama Andreei Apostol-Arcan, Emilia Arcan, să obțină un loc în Senatul României, ea ajungând în Parlament după alegerile de anul trecut.
Intrată în politică în anii 2000, pe ușa PD, Emilia Arcan a ajuns în anul 2007 în filiala nemțeană a Partidului Conservator, iar în 2008 la PSD. Ulterior, Emilia Arcan a devenit președinte al organizației de femei din PSD Neamț, iar în 2012 a prins un loc eligibil pe listele USL la CJ Neamț, în 2016 devenind parlamentar. Este, de asemenea, subiectul unui dosar la ANI pentru incompatibilitate.
Scandalul "Oaia, brand de țară" împarte România în două
n ministrul Turismului, care a făcut hazoasa propunere, spune că vrea să folosească simbolul Mioriței că să atragă turiști români n "Miorița este o legendă tristă, cu trei români care se omoară între ei, iar oaia în sine e percepută ca un animal stupid și supus", replică operatorii din turism n
Ministrul Turismului, Mircea Dobre, declară că nu a cerut înlocuirea frunzei din brandul turistic de țară cu o oaie, ci a propus doar folosirea unor simboluri naționale, precum Miorița, în materiale de promovare turistică. Ca reacție la declarațiile mai multor operatori din turism, citați de Profit.ro, ministrul Dobre spune că nu înțelege de ce este luată în derâdere propunerea să, atâta vreme cât și alte țări folosesc astfel de simboluri. "Franța are cocoșul galic, avem Olanda cu vaca și Spania care are taurul. Eu nu pot să vorbesc despre un simbol cum este Miorița?", a spus ministrul pentru HotNews.ro. Reamintim că oaia românească a mai fost în centrul atenției în urmă cu trei săptămâni, după ce o navă plină cu ovine a lovit o navă rusească de spionaj, scufundând-o. Atunci, s-a produs o revărsare de umor pe Internet, fiind chiar rescrisă baladă "Miorița" în varianta marinărească. "Hai să ne folosim de istorie! Mie, personal, nu îmi este rușine de Miorița. Noi nu putem să discutăm nimic serios?", a mai spus ministrul. El spune că brandul de țară nu poate fi înlocuit până la sfârșitul lui 2020, în condițiile în care s-au folosit fonduri externe pentru elaboarea să, însă acest lucru nu poate opri utilizarea unor simboluri și legende naționale, scopul fiind atragerea și păstrarea turiștilor autohtoni. "Pe mine mă interesează să-i păstrăm pe ai noștri în țară. Nimeni nu poate spune că își cunoaște în totalitate țară. De aici, am deschis o discuție principială cu operatorii din turism (...) Aceștia nu au spus dacă e bine sau rău să folosim simboluri", a mai spus ministrul. "Am zis să vină cu idei, cu legende, absolut toate țările se folosesc de legende", a mai afirmat Dobre, adăugând că le-a dat termen două săptămâni să transmită propuneri de îmbunătățire a unei strategii elaborate de către direcția de promovare și marketing din Ministerul Turismului.
Potrivit Profit.ro, la Consiliul Consultativ de săptămâna trecută, ministrul Turismului i-a anunțat pe oamenii de afaceri din domeniu că și-a propus să schimbe brandul turistic al României, urmând să înlocuiască celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a țării în jurul legendei Miorița. Turoperatorii dezaprobă schimbarea brandului, spunând că în turism sunt probleme mult mai importante de rezolvat, și ironizează ideea de a înlocui frunză cu o oaie. Miorița, cred ei, este o legendă tristă, pesimistă, cu trei români care se omoară între ei, iar oaia în sine e percepută că un animal stupid și supus. Aceste lucruri îi fac pe turoperatori să considere neinspirată asocierea dintre Miorița și turismul românesc, a mai arătat Profit.ro.
Medic: 10.000 de români suferă de scleroză multiplă, boală incurabilă în prezent
Aproape 10.000 de români suferă de scleroză multiplă, boală neurologică autoimună, incurabilă în prezent, supranumită și "boala cu o mie de fețe". Pentru acești bolnavi, majoritate adulți tineri, Asociația de Scleroză Multiplă din România a organizat o ștafetă clistică, la care au prezentat o bicicletă specială care simulează câteva din simptomele sclerozei multiple și a adunat flori confecționate din hârtie, cu mesaje de încurajare, de Ziua Internațională a Sclerozei Multiple. Sute de mesaje de încurajare adresate persoanelor afectate de scleroza multiplă și scrise pe flori confecționate din hârtie au fost culese de trei voluntari bicicliști din Oradea, care au pornit într-o ștafetă ciclistă națională, dedicată cauzei SM (scleroză multiplă), legând 16 comunități locale, unde s-au întâlnit cu sute de pacienți și suporteri. Evenimentul are ca scop încurajarea persoanelor afectate de această maladie neurologică autoimună, adesea confruntate cu stigmatizarea, dată fie de rezonanța numelui bolii, fie de situațiile de viață dificile cu care se confruntă unele din aceste persoane după diagnosticare. Scleroza multiplă este una dintre cele mai comune boli ale sistemului nervos central, fiind o boală neurologică cu o stare demielinizantă inflamatorie, cel mai frecvent diagnosticată la adultul tânăr de vârstă mijlocie. Mielina este un înveliș gras care izoleaza nervii, având un rol similar cu izolația unui fir electric, permițând nervilor să transmită impulsuri foarte rapid. Viteza și eficiența transmiterii acestor impulsuri nervoase stau la baza mișcărilor line, rapide și coordonate fără un efort conștient. În scleroza multiplă, inflamația determină mielina să dispară. În consecință, impulsurile electrice care călătoresc de-a lungul nervilor scad și devin mai lente. Scleroza multiplă este o boală ale cărei cauze sunt încă necunoscute, diagnosticarea fiind dificilă, putându-se pune în timp. Prognosticul este imposibil de prevăzut, vindecări totale ale bolii neexistând până în prezent.