Aderarea ne aduce portarea numarul de telefon
Portarea numarului se va face la cererea abonatului, in momentul in care acesta renunta la un furnizor de servicii de telefonie destinate publicului (furnizor donor) si doreste sa semneze un contract cu un altul
(furnizor acceptor). Proiectul de decizie care propune un set de posibile solutii privind modalitatea
de rutare a apelurilor, administrarea procesului de portare si solutionarea aspectelor economice
legate de portarea numerelor poate fi accesat pe pagina de Internet a ANRC. Posibilitatea
pastrarii aceluiasi numar de telefon atunci cand utilizatorul devine abonat al altui furnizor va
conduce la depasirea unei bariere psihologice. Numarul de telefon s-a transformat intr-un
element de identitate personala, utilizatorii renuntind greu la acesta. In multe cazuri, utilizatorul
prefera sa ignore noile oferte de pe piata, chiar daca acestea i se par avantajoase, tocmai pentru
a nu fi obligat sa-si schimbe numarul de telefon pe care il are de ani de zile si care a dobindit o
valoare sentimentala si una economica, a declarat Dan Georgescu, presedintele ANRC. Baza de
date centralizata care va contine informatii cu privire la numerele portate va fi gestionata de
ANRC si va oferi acces nediscriminatoriu tuturor furnizorilor la informatiile necesare in vederea
portarii numerelor. In prima faza, implementarea portabilitatii numerelor in Romania va viza
portabilitatea numerelor de telefon fix (numere geografice) in interiorul aceluiasi judet. De
exemplu, un abonat al unui furnizor de servicii de telefonie fixa care decide sa se aboneze la alt
furnizor isi va putea pastra numarul numai daca nu-si schimba judetul de resedinta. Apoi portarea
numerelor se va putea realiza si in cazul in care un abonat se va transfera de la un furnizor de
servicii de telefonie mobila la alt furnizor de servicii de telefonie mobila. Potrivit ANRC, portarea
numerelor de telefonie fixa catre telefonia mobila nu este posibila.