Firmele de cablu au 7,2 milioane de abonaţi
Serviciile de televiziune nu vor dispărea în viitor, dar accesul la aceste servicii se vor schimba ca urmare a avansului tehnologic, iar democratizarea accesului este esenţială pentru dezvoltarea acestui sector, a declarat miercuri preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), Cătălin Marinescu, la cea de-a şaptea ediţie a Internaţional Digital Forum, organizată de Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale.Utilizatorii au acum la dispoziţie mult mai multe opţiuni de a accesa informaţii, inclusiv conţinut video, decat acum caţiva ani, pe fondul exploziei serviciilor de internet în bandă largă şi a vanzărilor de smartphone-uri. Numărul de conexiuni de internet mobil 4G a ajuns la 3,7 milioane după primele şase luni ale acestui an, cu 164,3% peste nivelul înregistrat la finalul primului semestru din 2015, potrivit unui raport ANCOM publicat marţi. În acest context, în care utilizatorul vrea o mai mare mobilitate a accesului la informaţii, democratizarea accesului la serviciile de televiziune este esenţială pentru dezvoltarea acestui sector, susţine şeful ANCOM. ”Televiziunea nu va muri, doar accesul la ea se va schimba. Utilizatorii vor mai ales mobilitate. Vorbim despre democratizarea accesului, esenţială pentru dezvoltarea ulterioară a televiziunii”, a spus Marinescu. Însă marea provocare pentru televizunea digitală este că trebuie să vină cu ceva nou, ceva ce încă nu există în prezent, pentru a convinge un utilizator tot mai pretenţios, consideră preşedintele autorităţii. Conform unui raport ANCOM, la sfarşitul primului semestru al acestui an au fost înregistraţi în Romania 7,2 milioane de abonaţi la servicii de televiziune, în creştere cu aproape 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Romanii nu se uită la bani cand vine vorba de canale HD
Două treimi dintre romani îşi aleg furnizorul de servicii TV în funcţie de oferta de canale în format high definition (HD), iar preţul nu se numără printre principalele criterii, unii clienţi avand deschiderea de a plăti în plus, în unele cazuri, pană la 50% din preţul abonamentului pentru a beneficia de mai multe canale HD, potrivit studiului “Indicele de consum TV în Romania - TVCI Romania”, realizat de agenţia Mercury Research pentru compania de servicii de televiziune prin satelit Astra Romania şi prezentat miercuri la cea de-a şaptea ediţie a Internaţional Digital Forum, organizată de Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale. Potrivit studiului, două treimi dintre respondenţi acordă atenţie mai mult ofertei HD cand analizează ofertele furnizorilor de servicii TV, cu accent pe filme şi seriale TV, ştiri şi documentare. Facilităţile care, pe langă preţ, ar reprezenta un plus pentru furnizorii telecom sunt accesul online de pe dispozitive mobile fără costuri suplimentare, pentru 23% dintre respondenţi, şi video la cerere - VoD - (20%). Circa 40% dintre subiecţi sunt dispuşi să plătească pentru un abonament cu 24-33 lei mai mult pentru un supliment de cinci pană la 10 canale HD.