Național

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Trei antreprenori vor să relanseze motocicletele Mobra

Ziarul de Vrancea
7 dec 2015 724 vizualizări
Investiţia în designul şi asamblarea noilor modele fiind estimată la peste 500.000 euro

Trei antreprenori romani intenţionează să relanseze producţia motocicletelor Mobra, investiţia în designul şi asamblarea noilor modele fiind estimată la peste 500.000 euro. "Pasionaţii de motorete, scutere şi motociclete, amatori sau profesionişti, se vor putea bucura de un brand 100% romanesc, cu istorie. Fabrica din Romania va produce o gamă largă de produse, de la motorete, la scutere şi motociclete, cu motoare începand de la 50 cc pană la capacităţi mari", se arată într-un comunicat al Mobra Shop. Investiţia în designul şi asamblarea în Romania a noilor modele este estimată la peste 500.000 de euro, în acest moment existand discuţii cu companii de tehnologie şi design consacrate pentru proiectarea acestora. Cei trei antreprenori - Dragoş Paise, Andrei Postelnicu şi Radu Gherasim - au inaugurat vineri Mobra Shop, un magazin în Bucureşti care îşi propune să devină principala sursă de îmbrăcăminte şi accesorii pentru motociclişti. Magazinul are o suprafaţă de peste 100 metri pătraţi şi pune la dispoziţia clienţilor peste 1.000 de articole. Recunoscut printre pasionaţii de motociclism pentru modelele 50, 50 Super, Hoinar şi Mini, Mobra a fost unul dintre cele mai populare branduri din perioada comunismului, deşi pe seama sa circula şi gluma "Moarte sigură cu cobra, dar mai sigură cu Mobra". Mobra a fost produsă, timp de 23 ani, la fabrica Metrom din Braşov, în timp ce asamblarea era realizată la Uzina Mecanică Tohan. Producţia a început în 1971.


Preţurile petrolului, aproape de minimul anului 2015

Preţurile petrolului sunt aproape de minimele anului 2015, după şedinţa de vineri a OPEC, care nu a modificat nivelul producţiei organizaţiei, dar şi din cauza aprecierii dolarului, relatează Reuters. OPEC produce în prezent circa 31,5 milioane de barili de petrol pe zi şi, pentru prima oară în ultimele decenii, reuniunea de la Viena s-a încheiat fără nicio referire la nivelul producţiei, ceea ce scoate în evidenţă dezacordurile dintre statele membre. Producţia de petrol a organizaţiei depăşeşte cererea cu 0,2-2 milioane de barili. ”Aprecierea dolarului şi şocul de după reuniunea OPEC exercită presiuni asupra pieţei”, a declarat Tamas Varga, analist la compania de brokeraj PVM Oil Associates din Londra. Preţul petrolului Brent, de referinţă la Londra, este în scădere cu 30 de cenţi, la 42,7 dolari pe baril, apropae de minimul anului, de 42,23 dolari pe baril. Cotaţia petrolului de referinţă pe piaţa americană este în declin cu 56 de cenţi, la 39,41 dolari pe baril. Potrivit analiştilor băncii Commerzbank, redresarea cotaţiilor petrolului va fi dictată nu de producţia OPEC ci de creşterea cererii şi de scăderea producţiei din afara organizaţiei.

Turcia ar putea pierde 9 miliarde de dolari, din cauza crizei cu Rusia

Turcia ar putea pierde venituri de pană la 9 miliarde de dolari din cauza crizei cu Rusia, a declarat luni vicepremierul turc Mehmet Simsek, relatează Sputnik. “Rusia a fost întotdeauna un partener important pentru noi şi nu dorim conflicte cu ea. Din primele zile au luat măsuri pentru a compate o criză şi toate industriile noastre sunt pregătite. Într-un scenariu advers al evoluţiei crizei cu Rusia, Turcia ar putea pierde circa 9 miliarde de dolari”, a afirmat Simsek într-un interviu acordat postului de televiziune NTV. Simsek a spus că exporturile de bunuri turceşti în Rusia au scăzut cu 30%-40% în acest an. Numărul turiştilor ruşi în Turcia şi contractele de construcţie cu companiile ruseşti au scăzut la randul lor semnificativ. Relaţiile ruso-turce s-au deteriorat după doborarea unui avion rusesc Russian Su-24 de către un avion turc F-16 în Siria, în 24 noiembrie. Ca răspuns la acest ”cuţit în spate”, cum l-a numit preşedintele rus Vladimir Putin, Moscova a impus un număr de restricţii economice Turciei, precum limitarea importurilor, a activităţilor organizaţiilor turceşti în Rusia şi a angajărilor de cetăţeni turci.

China anticipează încetinirea creşterii economice la 6,5%

Creşterea economiei Chinei va încetini în 2016 la 6,5% din PIB, de la circa 7% în acest an, potrivit estimărilor Comisiei pentru Dezvoltare Naţională şi Reformă, citate de Wall Street Journal. Comisia anticipează pentru anul viitor o creştere a preţurilor de consum de 1,5%. ”Economia chineză este solidă şi are încă potenţial. Este încă posibil un ritm de creştere creştere mediu spre ridicat, dacă China va intensifica restructurarea economiei”, consideră institutul, potrivit căruia piaţa internă se poate dezvolta în continuare, avand în vedere mărimea acesteia. Avansul economiei chineze a încetinit în trimestrul al treilea la 6,9%, acesta fiind cel mai lent ritm înregistrat după criza financiară mondială. Pentru 2015, ţinta autorităţilor de la Beijing este o creştere economică de aproximativ 7%, dar premierul Li Keqiang a declarat în toamnă că este acceptabil şi un ritm mai scăzut, atata timp cat sunt create suficiente locuri de muncă.

Transportatorii ameninţă că se vor muta în alte ţări

Costurile nejustificate cu asigurările RCA ar putea determina companiile de transport să mute o parte din flote şi operaţiuni în ţările vecine, potrivit companiei Dumagas, care acuză şi legislaţia neclară,recuperarea cu dificultate a accizei la motorină şi restricţiile impuse de unele ţări europene. "Industria transporturilor şi logisticii se confruntă cu o serie de provocări atat la nivel naţional cat şi internaţional, ce vizează în special forţa de muncă şi costurile asociate acesteia, care influenţează în mod negativ rezultatele şi performanţele companiilor din domeniu", se arată într-un comunicat al Dumagas Transport. Compania susţine că printre problemele din acest domeniu se numără lipsa şoferilor profesionişti, pregătiţi şi adaptaţi exigenţelor clienţilor, care să opereze cu aparate şi tehnologie modernă, să comunice corect, rapid şi în timp util, precum şi concurenţa acerbă a firmelor de transport din alte ţări comunitare, care importă şoferi pregătiţi sau înregistrează camioane în Romania, fără să aibă operaţiuni sau clienţi pe plan local. În plus, unele ţări europene au introdus o serie de restricţii, iar legislaţia din Romania privind plata diurnei şoferilor este neclară şi ar putea aduce costuri nejustificat de mari în viitorul apropiat. "Costul nejustificat de mare al asigurărilor obligatorii RCA ar putea crea un precedent şi muta o parte din flotă şi operaţiuni în una din ţările vecine", arată Dumagas. Asigurătorii au informat în ultimele două luni Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) că vor majora tarifele la poliţele RCA, preţurile urmand să fie de 4-5 ori mai mari în unele cazuri pe segmentul transporturilor auto. Autoritatea a anunţat că va efectua în decembrie mai multe controale la companiile de asigurări, după ce acestea au notificat autoritatea cu privire la creşterea tarifelor RCA.

Vicepremierul deplange creştere economică fără dezvoltare

Creşterea economică din Romania este una fără dezvoltare, cu care "ne împăunăm în statistici", consumă resurse şi dă senzaţia unei dinamici pozitive, însă nu foloseşte la nimic, a declarat, luni, ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei, vicepremierul Vasile Dancu. "Avem creştere economică cu care ne împăunăm în statistici, dar este creştere fără dezvoltare, iar o creştere fără dezvoltare nu foloseşte oamenilor şi nu foloseşte viitorului, este o creştere care consumă, mai degrabă. Consumă resurse şi dă senzaţia unei dinamici pozitive, dar de fapt nu foloseşte la nimic", a declarat Dancu, la un eveniment de lansare a unei platforme de dialog pe tema dezvoltării din zonele rurale, organizat de reprezentanţa Comisiei Europene al Bucureşti. Dancu a mai spus că anul acesta este unul de cotitură, care nu va putea să schimbe ţara, însă poate să schimbe direcţia. "Cred că este un an de cotitură acest an, care nu va putea să schimbe Romania pentru că o ţară nu se poate schimba într-un an, dar poate să schimbe direcţia, poate să adune noi energii pentru un proiect şi acesta este proiectul pe care îl visez eu pentru zona dezvoltării civilizaţiei rurale nu numai comunităţilor rurale", a spus Dancu. Vicepremierul a mai spus că în acest moment este necesară o strategie naţională, care să fie model în Europa pentru dezvoltarea zonelor rurale, avand în vedere că Romania este ultima "civilizaţie rurală". "Cred că ne trebuie în acest moment o nouă strategie care ar trebui să fie naţională pentru că numai strategii globale este greu să aplicăm în Romania. Suntem ultima civilizaţie rurală, este clar că noi suntem modelul european pentru asta. Trebuie să gandim noi această strategie", a declarat Dancu.

JLL: În 2016 vor fi finalizate investiţii imobiliare cu o suprafaţă record

Dezvoltatorii imobiliari au în plan să livreze anul viitor în Romania o suprafaţă record de proiecte, de peste 700.000 de metri pătraţi, reprezentand o investiţie totală care depăşeşte 800 milioane de euro, potrivit unui raport al JLL. Investiţiile în clădiri de birouri răman în topul preferinţelor dezvoltatorilor imobiliari, fiind urmate de proiectele de retail şi de cele de logistică şi industriale. Livrările record programate pentru anul viitor pe toate segmentele de piaţă arată o revenire a încrederii investitorilor în potenţialul Romaniei de a produce profituri, dar şi a consumatorilor finali şi a companiilor, se arată într-un comunicat al firmei de consultanţă imobiliară. Un revers al intensificării activităţii de dezvoltare imobiliară pe anumite segmente este, însă, creşterea ratei de neocupare şi presiunea pe chirii, în condiţiile în care piaţa se va balansa în favoarea chiriaşilor. "După un an 2015 în care rata de neocupare pe piaţa birourilor a scăzut pană la circa 13,1%, iar chiriile au rămas constante, nivelul mare al livrărilor noi va avea ca rezultat reluarea creşterii gradului de neocupare şi în consecinţă un trend uşor descrescător al chiriilor, în condiţiile unei cereri constante în ultimii ani", a declarat şeful departamantului Birouri al JLL, Marius Șcuta. Cele mai importante proiecte de spaţíi de birouri care vor fi livrate anul următor sunt Bucharest One - de 50.000 de metri suprafaţă îchiriabilă (dezvoltat de Globalworth), HBC 2&3 - 45.700 de metri pătraţi (dezvoltat de Atenor) şi Oregon Park - 45.000 de metri pătraţi (Portland Trust). Pe piaţa de retail vor fi livrate anul următor proiecte totalizand peste 237.000 metri pătraţi, ceea ce va duce la creştere cu circa 10% a stocului curent, estimat la 2,8 milioane metri pătraţi. Majoritatea livrarilor sunt proiecte noi - 85%, iar Bucureştiul va atrage mai mult de jumătate din aceste investiţii - 125.000 metri pătraţi. "Este de aşteptat ca Romania să înregistreze o creştere anuală a consumului de 4-5% în următorii doi ani, şi în plus proiectele care urmează să fie livrate anul viitor sunt localizate în oraşe unde indicatorii economici susţin astfel de investiţii. Din acest motiv nu vedem o influenţă semnificativă asupra chiriilor sau a pieţei (de retail. n.r.) în general", a declarat Adelina Opriţa, consultant Retail Agency JLL.

Preţurile petrolului, aproape de minimul anului 2015

Preţurile petrolului sunt aproape de minimele anului 2015, după şedinţa de vineri a OPEC, care nu a modificat nivelul producţiei organizaţiei, dar şi din cauza aprecierii dolarului, relatează Reuters. OPEC produce în prezent circa 31,5 milioane de barili de petrol pe zi şi, pentru prima oară în ultimele decenii, reuniunea de la Viena s-a încheiat fără nicio referire la nivelul producţiei, ceea ce scoate în evidenţă dezacordurile dintre statele membre. Producţia de petrol a organizaţiei depăşeşte cererea cu 0,2-2 milioane de barili. ”Aprecierea dolarului şi şocul de după reuniunea OPEC exercită presiuni asupra pieţei”, a declarat Tamas Varga, analist la compania de brokeraj PVM Oil Associates din Londra. Preţul petrolului Brent, de referinţă la Londra, este în scădere cu 30 de cenţi, la 42,7 dolari pe baril, apropae de minimul anului, de 42,23 dolari pe baril. Cotaţia petrolului de referinţă pe piaţa americană este în declin cu 56 de cenţi, la 39,41 dolari pe baril. Potrivit analiştilor băncii Commerzbank, redresarea cotaţiilor petrolului va fi dictată nu de producţia OPEC ci de creşterea cererii şi de scăderea producţiei din afara organizaţiei.

Turcia ar putea pierde 9 miliarde de dolari, din cauza crizei cu Rusia

Turcia ar putea pierde venituri de pană la 9 miliarde de dolari din cauza crizei cu Rusia, a declarat luni vicepremierul turc Mehmet Simsek, relatează Sputnik. “Rusia a fost întotdeauna un partener important pentru noi şi nu dorim conflicte cu ea. Din primele zile au luat măsuri pentru a compate o criză şi toate industriile noastre sunt pregătite. Într-un scenariu advers al evoluţiei crizei cu Rusia, Turcia ar putea pierde circa 9 miliarde de dolari”, a afirmat Simsek într-un interviu acordat postului de televiziune NTV. Simsek a spus că exporturile de bunuri turceşti în Rusia au scăzut cu 30%-40% în acest an. Numărul turiştilor ruşi în Turcia şi contractele de construcţie cu companiile ruseşti au scăzut la randul lor semnificativ. Relaţiile ruso-turce s-au deteriorat după doborarea unui avion rusesc Russian Su-24 de către un avion turc F-16 în Siria, în 24 noiembrie. Ca răspuns la acest ”cuţit în spate”, cum l-a numit preşedintele rus Vladimir Putin, Moscova a impus un număr de restricţii economice Turciei, precum limitarea importurilor, a activităţilor organizaţiilor turceşti în Rusia şi a angajărilor de cetăţeni turci.


China anticipează încetinirea creşterii economice la 6,5%

Creşterea economiei Chinei va încetini în 2016 la 6,5% din PIB, de la circa 7% în acest an, potrivit estimărilor Comisiei pentru Dezvoltare Naţională şi Reformă, citate de Wall Street Journal. Comisia anticipează pentru anul viitor o creştere a preţurilor de consum de 1,5%. ”Economia chineză este solidă şi are încă potenţial. Este încă posibil un ritm de creştere creştere mediu spre ridicat, dacă China va intensifica restructurarea economiei”, consideră institutul, potrivit căruia piaţa internă se poate dezvolta în continuare, avand în vedere mărimea acesteia. Avansul economiei chineze a încetinit în trimestrul al treilea la 6,9%, acesta fiind cel mai lent ritm înregistrat după criza financiară mondială. Pentru 2015, ţinta autorităţilor de la Beijing este o creştere economică de aproximativ 7%, dar premierul Li Keqiang a declarat în toamnă că este acceptabil şi un ritm mai scăzut, atata timp cat sunt create suficiente locuri de muncă.





















În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.