Internațional

Taxă pentru mașinile diesel în toate orașele din Europa?

Ziarul de Vrancea
6 mar 2018 945 vizualizări

Comisarul european însărcinat cu Transporturile a pledat ieri în favoarea introducerii unor taxe rutiere urbane asupra vehiculelor diesel în Europa, în vederea evitării introducerii unor interdicții de circulație, considerate ”frustrante”.

În contextul în care dezbaterea pe tema unor interdicții de circulație continuă în Germania, o țară care tocmai a făcut un pas către interzicerea circulației unor mașini diesel mai vechi în oraș, Violeta Bulc a îndemnat Berlinul să ia măsuri, într-un interviu pentru cotidianul regional Mitteldeutsche Zeitung.Comisarul european așteaptă să vadă ”cum va reacționa Guvernul federal german la decizia Curții administrative federale, care a stabilit că sunt posibile interdicții de circulație” și invită Germania ”să profite de dezbaterea actuală pentru a acționa la nivel european și a lua măsuri comune”.Curtea administrativă federală de la Leipzig a confirmat la sfârșitul lui februarie două decizii ale justiției care permit orașelor Stuttgart și Düsseldorf să introducă interdicții de circulație în vederea asanării aerului - o măsură foarte nepopulară.Această decizie a ridicat un obstacol care plana asupra unor astfel de măsuri în alte orașe germane, la fel de poluate.Orașul Hamburg ar putea să introducă asemenea interdicții până în aprilie.Însă Guvernul german a refuzat să exercite presiuni în vederea unei modificări a vehiculelor diesel aflate în circulație sau să introducă o ”vinietă albastră”, un mecanism național care ar permite facilitarea controalelor în cazul unor interdicții de circulație. ”Interdicțiile de circulație sunt foarte frunstrante”, recunoaște comisarul european, propunând în schimb taxele rutiere urbane.”Noi am făcut deja o propunere anul trecut în vederea unui sistem de taxare rutieră electronică europeană, care să permită taxe rutiere flexibile și diferențiate”, a precizat ea. Prin acest acest mecanism, vehiculele cele mai ”curate” nu ar fi supuse taxării, în timp ce cele mai poluante ar fi obligate să plătească, dar ar circula în continuare. În octombrie, primarul Parisului Anne Hildalgo a respins introducerea unei taxe rutiere urbane, preferând folosirea unei viniete.La Londra, unul dintre cele mai poluate orașe din Europa, unii conducători sunt obligați să achite o taxă - pe lângă o taxă rutieră urbană, introdusă în 2005.Germania, Franța și Regatul Unit fac parte dintre cele nouă țări - între care se află și România - aflate în vizorul Bruxellesului din cauza calității aerului.

Studiu: Parcul auto al Europei ar putea să scadă cu aproape 30% până în 2030

Parcul auto al Europei ar putea să scadă de la 280 de milioane la 200 de milioane de autovehicule până în 2030 din cauza noilor concepte de ”sharing”, potrivit unui studiu publicat miercuri de compania de consultanță PwC. ”Ca rezultat al noilor concepte de ”sharing”, parcul auto al Europei ar putea să scadă de la 280 de milioane la 200 de milioane de autovehicule și de la 270 de milioane la 212 milioane în Statele Unite. În schimb, China este așteptată să-și dezvolte parcul auto și să atingă 280 de milioane de autoturisme, de la 180 de milioane, cât are în prezent”, se arată în comunicat.Astfel, un impact major va fi reprezentat de creșterea conceptelor de ”low-cost sharing” previzionate de PwC. ”Într-o foarte scurtă perioadă de timp, condusul propriei mașini va deveni tot mai puțin practicat, în vreme ce vom asista la dezvoltarea unor concepte de mobilitate urbană de tip <low-cost sharing>. Acest nou concept de mobilitate va fi stimulat și de extinderea aglomerărilor urbane și de incapacitatea rețelelor publice de transport de a ține pasul cu ritmul acestei extinderi”, a spus liderul echipei de servicii pentru sectorul Automotive din cadrul PwC România, Daniel Anghel.Studiul PwC previzionează faptul că până în anul 2030, mai mult de unul din trei kilometri va fi fost parcurs printr-o formă sau alta de ”sharing”. ”În scenariul PwC, până în 2030, 55% din totalul de mașini noi ar putea fi electrice, în timp ce motoarele convenționale, cu combustie internă, vor ieși, încet-încet de pe piață”, se mai arată în studiu.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.